نمایش چهار نوع روایت نو در موزه هفت تپه از زندگی دوره عیلام

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیر پایگاه میراث جهانی #چغازنبیل و هفت تپه گفت: سال جاری به واسطه پیشواز نوروز نوسده و مطالعاتی که در یک سال گذشته در این پایگاه صورت گرفته بود توانستیم چهار نوع روایت نو در ویترین های موزه هفت تپه از زندگی دوره عیلام به نمایش بگذاریم.

نمایش چهار نوع روایت نو در موزه هفت تپه از زندگی دوره عیلام

به گزارش جهانی سفر عاطفه رشنویی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این چهار روایت شامل روایت معرفی معماری عیلام از نگاهی نو، معرفی باستان شناسی جانورشناسی در محوطه ها تاریخی، معرفی ویترین های کتابت با معرفی یکی از سنگ افراشته های معرفی محوطه هفت تپه و معرفی انواع تدفین های عیلامی است.

وی اظهار داشت: موزه هفت تپه از قدیمی ترین موزه های ایران است که نزدیک به 50 سال پیش به همت دکتر نگهبان و با همکاری بخش صنعت، دانشگاه و دولت راه اندازی شد. این موزه جزو قدیمی ترین موزه ها است که دوره جنگ تحمیلی تعطیل و به بیمارستان صحرایی تبدیل شد. پس از آن حدود 20 سال پیش دوباره با بازیابی و بازسازی اشیا کارش را آغاز کرد.

رشنویی ادامه داد: از 1396 با کف سازی، رنگ آمیزی مجدد و تعویض ویترین ها بازپیرایی این موزه آغاز و عملیات بزرگی انجام شد. این موزه از سال 1397 تا به امروز هر سال به عنوان موزه برتر ایکوم شناخته شده و معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است.

به گفته مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه، این موزه یکی از موزه های استاندارد جهان است که نگاهی نو به زندگی در دوره عیلام دارد. این موزه سخن های زیادی برای گفتن دارد.

رشنویی ادامه داد: در ایام نوروز سایت موزه هفت تپه، موزه هفت تپه و سایت موزه میراث جهانی چغازنبیل از ساعت 9 تا 18 پذیرای علاقه مندان است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 890

به "نمایش چهار نوع روایت نو در موزه هفت تپه از زندگی دوره عیلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش چهار نوع روایت نو در موزه هفت تپه از زندگی دوره عیلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید