نظارت تصویری در آزمون های مجازی دانشگاه علوم پزشکی کلید خورد

به گزارش وبلاگ راضانی، نظارت تصویری بر اجرای آزمون های مجازی و آنلاین دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور رئیس سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان بصورت آزمایشی شروع شد.

نظارت تصویری در آزمون های مجازی دانشگاه علوم پزشکی کلید خورد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، با حضور سعید هاشمی نظری، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، قابلیت جدید نظارت تصویری در مرکز آزمون دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد آزمایش نهاده شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت درباره این قابلیت در آزمون های مجازی گفت: این اقدام نظارتی، در واقع اقدامی پیشگیرانه است. در آزمون های حضوری در سالن جلسات علاوه بر مراقب، دوربین تصویر برداری و امکان ضبط صدا وجود دارد و اکنون نیز با راه اندازی این قابلیت همه امکانات آزمون های حضوری در آزمون های آنلاین فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این نرم افزار محیط فرد آزمون دهنده چک می گردد؛ قابلیت دریافت عکس دارد و با اضافه شدن قابلیت ضبط صدا، مراقب آزمون می تواند در هر زمان که لازم باشد با داوطلب وارد مکالمه گردد.

هاشمی نظری تاکید نمود: در واقع همه آنچه که در آزمون حضوری تخلف محسوب می گردد در آزمون آنلاین هم تخلف است و نرم افزار باید این موارد را چک کند.

به گفته وی، هدف از نظارت تصویری بر آزمون مجازی این است که موارد امنیتی لازم را برای برگزاری آزمون امن فراهم کنیم تا شرکت کنندگان خیالشان راحت باشد که با شرایط یکسان سنجیده می شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه برگزاری آزمون های آنلاین و الکترونیک نسبت به آزمون های کاغذی مزایای بسیاری دارد، گفت: آزمون های قبل دوران کرونا به صورت حضوری بود این آزمون ها در خیلی اوقات چهار گزینه ای بود که توانمندی فرد را در حد یادگیری ها و در سطوح پایینی شناخت سنجیده می شد در حالی که آزمون های آنلاین و یا الکترونیک این امکان را فراهم می نماید تا بتوانیم سطوح بالای شناختی را بسنجیم و هم فرایند تصحیح را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 477

به "نظارت تصویری در آزمون های مجازی دانشگاه علوم پزشکی کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت تصویری در آزمون های مجازی دانشگاه علوم پزشکی کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید