مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

به گزارش وبلاگ راضانی، بدون شک یکی از مجذوب کننده ترین کلاس های خودرو، کراس اوورها هستند و طبیعتاً مقایسه بین خودروهای موجود در این کلاس، لذت بخش خواهد بود. کراس اوورهای مختلفی در سال های اخیر به بازار ایران راه یافته اند ولی در میان آن ها تنها تعداد اندکی توانستند فروش بالایی را تجربه کنند که بدون شک هیوندای توسان و کیا اسپورتیج در صدر فهرست قرار می گیرند.

مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج

با گذشت زمان و ورود خودروهای تازه، تعداد گزینه های وسوسه انگیز برای علاقه مندان این کلاس افزایش چشم گیری داشته است. یکی از همین خودروها ام جی جی اس است که به عنوان یک کراس اوور دورگه پا به بازار ایران گذاشته است و برای دست یابی به سهم بیش تری از بازار باید با رقبای قدرتمندش مبارزه کند. در این مطلب به مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج می پردازیم تا اندازه توانایی ام جی جی اس را در برابر رقبایش اندازه بگیریم.

مقایسه ام جی GS مقایسه با هیوندای توسان

در ابتدا به سراغ مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان می رویم. هیوندای توسان یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار ایران است. نسل اول توسان در سال 2004 معرفی شد و تا به امروز در سه نسل به بازار عرضه شده است. نسل سوم این خودرو به لطف زبان طراحی تازه هیوندای از چهره زیباتری نسبت به نسل های گذشته برخوردار است.

در نمای جلو، جلوپنجره 6 ضلعی با لوگوی درشت هیوندای دیده می شود که امروز نه تنها در توسان، بلکه در بیشتر محصولات هیوندای مانند سانتافه و النترا شاهد آن هستیم. چراغ های کشیده زیبا و خطوط حجم دهنده مناسب موجب شده اند هیوندای توسان چهره ای تهاجمی و اسپرت به خود بگیرد. در نقطه مقابل، ام جی جی اس نیز از طراحی زیبا و اسپرتی بهره می برد و انتخاب بین آن و توسان کاملاً سلیقه ای خواهد بود.

کابین هیوندای توسان نیز از طراحی خوبی برخوردار است و کیفت متریال به کار رفته در آن همانند جی اس مناسب است. کابین این خودر در مقایسه با نسل های گذشته فضای بیش تری دارد و با وجود این که ابعاد آن اندکی از ام جی GS کوچک تر است، تفاوت خاصی میان آن ها احساس نمی شود. البته کابین هیوندای توسان ارگونومی بهتری دارد و فرمان آن نیز خوش دست تر است.

از نظر سطح امکانات ام جی جی اس خودروی نسبتاً کاملی است و هیوندای توسان نیز طبق روال رایج کره ای ها از آپشن های متعددی بهره می برد. شاید آپشنی که بیش از همه برای خریداران مجذوب کننده باشد سقف پانورامیک توسان است، درحالی که در نقطه مقابل GS به یک سان روف برقی اکتفا کرده است. هر دو خودر از نظر ایمنی نیز در شرایط مطلوبی قرار دارند.

با مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان درمی یابیم که هیوندای توسان به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز است که می تواند 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور تولید کند، درحالی که ام جی GS پیشرانه قدرتمندتری دارد. GS از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بهره می برد که توان تولید 217 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر توسان 11.8 ثانیه است در حالی که در ام جی GS این عدد 8.5 ثانیه خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی هر دو خودرو نیز 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. کیفیت سواری هر دو خودرو نیز رضایت بخش است و به راحتی نمی توان از آن ها ایراد گرفت.

در مجموع هیوندای توسان به دلیل طراحی زیباتر، بازار خرید و فروش و خدمات پس از فروش بهتر، گزینه مناسب تری به نظر می رسد. ولی از طرفی نمی توان به راحتی از کنار پیشرانه قدرتمند ام جی جی اس و کیفیت ساخت بالاتر آن گذشت.

مقایسه ام جی GS با کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج نیز در فهرست شاسی بلندهایی قرار می گیرد که در بازار ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این خودرو در 4 نسل تولید شده که نسل اخیر آن در مقایسه با نسل سوم جهش بزرگی را در طراحی تجربه کرده است.

با مقایسه ام جی GS با کیا اسپورتیج از نظر طراحی باید گفت که اسپورتیج و GS ویژگی های خاص خودشان را دارند و نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست. کابین اسپورتیج طراحی زیبایی دارد و جنس متریال آن نیز بسیار خوب است و از این نظر در جایگاه بالاتری نسبت جی اس قرار می گیرد. از نظر ابعاد و فضای کابین، دو خودرو کاملاً شبیه به هم هستند و تفاوت خاصی بین آن ها وجود ندارد، اگرچه با وجود سان روف پانارومیک کابین اسپورتیج دل بازتر است. کیا اسپورتیج به امکانات و آپشن های متعددی مجهز است ولی در مقایسه با ام جی جی اس در سطح پایین تری واقع شده است.

پیشرانه مورد استفاده در کیا اسپورتیج یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر است که توان تولید 181 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور را دارد و در مقایسه با پیشرانه ام جی GS اندکی ضعیف تر است ولی درکل عملکرد مطلوبی را از خود ارائه می دهد.

هر دو خودرو از بهترین کراس اوورهای حال حاضر هستند. اگرچه ام جی GS پیشرانه قدرتمند تری دارد، کیا اسپورتیج نیز همانند هیوندای توسان از بازار خرید و فروش بهتری برخوردار است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 935

به "مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی GS با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید