مرحله آخر وام بازنشستگان کشوری، بسته یاری معیشتی بازنشستگان در راه است؟

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران، دو گروه بازنشستگی در کشور وجود دارد، گروه اول دولتی ها هستند که صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری موظف است به آنها تسهیلات بدهد. گروه دوم نیز بیمه شده های تامین اجتماعی هستند.

مرحله آخر وام بازنشستگان کشوری، بسته یاری معیشتی بازنشستگان در راه است؟

افراد عضو صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری وام قرض الحسنه 10 میلیون تومانی دریافت می نمایند. طبق اعلام این صندوق درخواست 130 هزار نفر برای وام بازنشستگی تایید شد. قرار شد وام این افراد در شش مرحله پرداخت گردد که آخرین مرجله آن مربوط آذر ماه می گردد.

در واقع در هفته اول آذر باید بیش از 20 بازنشسته این صندوق وام بازنشستگی بگیرد.

آخرین شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی

اما در مورد وام بازنشستگی تامین اجتماعی، هر ماه یک فرصت ثبت نام به افراد داده می گردد تا ثبت نام نمایند. وام ضروری این گروه از بازنشستگان هفت میلیون تومان است.

آنطور که رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می گوید، سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام سال جاری احتمالا حدود 50 هزار نفر باشد، یعنی بودجه 350 میلیارد تومانی.

در مهر به خبرنگاران گفته بود که تا پایان ماه وام هشت هزار نفر دیگر وام می گیرند. براساس آخرین پیگیری ها از صندوق بازنشستگی استان تهران، وام این هشت هزار نفر واریز شده و تعداد واریزی ها به 28 هزار نفر رسیده است.

دهقان کیا به خبرنگاران می گوید: به احتمال زیاد سهم بازنشستگان تهرانی 50 هزار نفر باشد که ثبت نام ها برای 22 هزار نفر دیگر ادامه دارد. دو مرجله دیگر ثبت نام مرحله به جای مانده و به گفته او در حال حاضر نیز سامانه برای ثبت نام از بازنشستگان فعال است.

او شرح می دهد: بازنشستگان تامین اجتماعی تا 26 آبان فرصت دارند که ثبت نام نمایند. پس از 26 آبان سامانه ثبت نام بسته می گردد تا درخواست های نو آنالیز و وام تایید شده ها واریز گردد. آخرین مرحله ثبت نام نیز در آذر انجام می گردد.

رئیس کانون بازنشستگی تهران در پایان درباره افزایش حقوق و یاری معیشتی سازمان تامین اجتماعی شرح داد: سال جاری خبری از یاری های حمایتی نیست اما ما کوشش می کنیم که حقوق بازنشستگان افزایش خوبی داشته باشد در این خصوص نیز جلسه ای را به تازگی داشتیم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 722

به "مرحله آخر وام بازنشستگان کشوری، بسته یاری معیشتی بازنشستگان در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله آخر وام بازنشستگان کشوری، بسته یاری معیشتی بازنشستگان در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید