مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا: نیروگاه شهید سلیمی جزو عظیم ترین نیروگاه های کشور است

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار داشت: این نیروگاه جزو عظیم ترین نیروگاه های کشور و از سرمایه های ملی است.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا: نیروگاه شهید سلیمی جزو عظیم ترین نیروگاه های کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، نعمتی دیروز در ارتباط تصویری با رئیس جمهور گفت: اولین واحد این نیروگاه در سال 58 وارد مدار فراوری شد و خوشبختانه همچنان با قدرت، فراوری واحد ها حفظ شده است و به نحو مطلوبی از واحد ها بهره برداری می گردد.

وی گفت: با 9 واحد منصوبه در این نیروگاه بالغ بر 2400 مگاوات قدرت نامی داریم که در شبکه سراسری برق تزریق می گردد.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اضافه نمود: این نیروگاه به ویژه در ابتدای انقلاب در دوران جنگ تحمیلی سه بار مورد هجمه دشمنان بعثی نهاده شد و در مجموع 25 شهید در داخل نیروگاه و بیش از 150 مجروح و جانباز تقدیم شد و هشت نفر از همکاران ما هم در جبهه به شهادت رسیدند.

آقای نعمتی گفت: انرژی فراوریی که در سال 99 به خاتمه رساندیم بالغ بر 10.5 میلیارد کلیوات ساعت بود که نسبت به سال قبل از ان بیش از 8.6 درصد افزایش داشت و این فرایند نشان می دهد دوستان متعهد و متخصص ما بدون هیچگونه احتیاج به کارشناسان خارجی فعالیت های موثری در بخش تعمیرات و نگهداری واحد ها انجام می دهند تا به نحو مطلوبی از این واحد ها استفاده کنیم.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اعلام نمود: با وجود شیوع ویروس کرونا و بیماری و مشکلاتی که برای همه مردم به وجود آمد ما تمام تعمیرات را بموقع انجام دادیم که نقش موثری در پایداری فراوری برای واحد های فراوری شهید سلیمی نکا داشت.

وی گفت: با توجه به احتیاج شبکه در استان مازندران و ضرورت افزایش فراوری خوشبختانه موافقت شد یک بلوک سیکل ترکیبی جدید در نیروگاه شهید سلیمی اضافه نموده گردد که 500 مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه نموده خواهد شد و این پروژه در حال احداث است.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اضافه نمود: طرح نصب آب شیرین کن در نیروگاه شهید سلیمی نکا آغاز شده است و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تابستان سال جاری این مجموعه به ظرفیت شش میلیون لیتر در شبانه روز افتتاح می گردد.

وی توضیح داد: نگرش به سمت ساخت داخل و امکانات داخلی تقویت شده است و 45 هزار قطعه در مجموعه صنعت داخل کشور ساخته و در واحد ها نصب شده که افتخار بزرگی برای کشور است و نیروگاه نکا قطب ساخت داخل در کشور محسوب می گردد و این فرهنگ استفاده از ساخت داخل به صورت کامل در نیروگاه نهادینه شده است.

آقای نعمتی گفت: یکی از قابلیت های بسیار خوب این است که از واحد های قدیمی استفاده کنیم تا به ظرفیت نامی برگردانیم، چون واحد ها را بعد از مدتی واحد ها افول خواهد نمود، اما از نظر قدرت فراوریی ما توانستیم در دو سال گذشته برای برطرف موانع فراوری اقدامات موثری انجام دهیم که هزینه کمتری از ده درصد نصب یک نیروگاه جدید را صرف برطرف موانع فراوری کنیم و توانستیم واحد ها را بالغ بر 50 مگاوات افزایش توان عملی دهیم و ثبت رکورد 440 مگاوات در سال گذشته داشتیم و با وجود اینکه 42 سال از قدمت این نیروگاه می گذرد به قدرت نامی خود واحد بازگشت و این یک رکورد بی سابقه است که در نیروگاه نکا ثبت شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 394

به "مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا: نیروگاه شهید سلیمی جزو عظیم ترین نیروگاه های کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا: نیروگاه شهید سلیمی جزو عظیم ترین نیروگاه های کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید