مجوز موافقتنامه تجارت ترجیحی با دولت مالزی صادر شد

به گزارش وبلاگ راضانی، هیات وزیران با صدور مجوز به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی موافقت کرد.

مجوز موافقتنامه تجارت ترجیحی با دولت مالزی صادر شد

بر این اساس، وزرات صنعت مسئول است تا ضمن انجام اقدام لازم، مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

مذاکرات موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران و مالزی از مهرماه امسال شروع شده است و انتظار می رود با توافق بر فهرست های کالایی زمینه اجرایی شده موافقت نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور دوست ایران و مالزی فراهم گردد که این تحول به افزایش تجارت دو کشور منجر خواهد شد.

سال گذشته حسن روحانی در افتتاحیه اجلاس سران کوآلالامپور2019، با برشمردن مهمترین چالش های نوظهور دنیا اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی را برای تبدیل دنیا اسلام به یک بلوک عظیم قدرت در عرصه بین المللی به ارایه پشنهادهایی پرداخت.

به باور او، واقعیت آن است که کشورهای اسلامی از نظر اقتصادی، مکمل یکدیگر هستند و ایجاد سازوکارهای خاصی برای همکاری های بانکی و اقتصادی میان کشورهای اسلامی، استفاده از پول ملی در تجارت متقابل، عقد موافقتنامه های تجارت ترجیحی در دنیا اسلام، سرمایه گذاری در زمینه های دارایِ مزیت نسبی و دیگر ایده هایی از این دست باید مورد توجه کارشناسان اقتصادی دنیا اسلام قرار گیرند.

به گفته محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق ایران، سیاست راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی متمرکز بر شرق است که با قوت این سیاست هم از سوی مقامات دولتی و هم فعالان بخش خصوصی دنبال می گردد. به دلیل عضویت مالزی در اتحادیه آسه آن، این کشور برای برقراری روابط تجاری با ایران اهمیت زیادی دارد و محقق کننده سیاست راهبردی ایران در رابطه با شرق است.

او معتقد است: عضویت مالزی در اتحادیه آسه آن این فرصت مناسبی است تا کالاهای ایرانی به وسیله مالزی به این اتحادیه صادر شوند. از طرفی موقعیت امن ایران در منطقه راستا همواری به سوی کشورهای حوزه CIS است که سرمایه گذاری مشترک با مالزی را توجیه می نماید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 276

به "مجوز موافقتنامه تجارت ترجیحی با دولت مالزی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز موافقتنامه تجارت ترجیحی با دولت مالزی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید