فرماندار: باید به اراک و اراکی بودن تعصب داشته باشیم

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران/مرکزی فرماندار اراک گفت: باید به شهری مانند اراک که مرکز صنعت، کشاورزی، علمی، مفاخر و فرهنگی و اراکی بودن خود افتخار نموده و به اراکی بودن خود تعصب داشته باشیم.

فرماندار: باید به اراک و اراکی بودن تعصب داشته باشیم

دکتر حسین بختیاری 28 مهرماه در آیین نواختن زنگ اراک که به مناسبت فرا رسیدن سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر و روز اراک در مدرسه صمصامیه بیات برگزار گردید با اشاره به اقدام شورای پنجم شهر اراک مبنی بر نامگذاری یک روز به نام این شهر اظهار کرد: سابقه دبیرستان صمصامیه بیات اراک را همگان می دانند و در واقع همان روالی که برای تاسیس مدرسه دارالفنون به وسیله امیرکبیر طی شد برای تاسیس این دبیرستان صورت گرفت و در واقع دبیرستان صمصامیه بیات دومین دبیرستان کهن کشور است.

وی در ادامه به فرایند واکسیناسیون در زمان امیرکبیر اشاره نمود و گفت: آنزمان امیرکبیر در خلوت خود به حال مردمی که به علت کمبود اطلاعات از عمل مایع کوبی(واکسیناسیون) خودداری می کردند گریست و متاسفانه امروز در بحث بیماری کرونا همچنان با گروهی از مردم روبرو هستیم که به واکسیناسیون اعتقادی ندارند.

وی توضیح داد: همین امروز جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر می خواهند در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع نمایند و مخالفت خود را با واکسیناسیون اعلام نمایند، بیش از 100 سال پیش امیرکبیر برای عدم آگاهی مردم گریه کرد و امروز همچنان با این دیدگاه ها روبرو هستیم.

فرماندار اراک بر آگاهی بخشی عمومی و اطلاع رسانی به روز و علمی به مردم تاکید نمود.

وی گفت: باید به شهری مانند اراک که مرکز صنعت، کشاورزی، علمی، مفاخر و فرهنگی و اراکی بودن خود افتخار کنیم و بر اراکی بودن خود تعصب داشته باشیم. برنامه های هفته اراک باید به شکل کاملا مردمی برگزار گردد و دولتی ها در واقع نقش حامی را ایفا نمایند و امیدواریم خروجی این هفته این باشد که اراک به عنوان مهد مفاخر کشور به همه مردم به خوبی معرفی گردد.

بختیاری گفت: همواره سوال است که این خطه از ایران چه خصوصیتی دارد که بیش از یک چهارم کشور در مسائل، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی از این منطقه برخاسته اند، بسیاری از پدران علوم از استان مرکزی به کشور تقدیم شده اند که باعث افتخار است و باید این افتخار را حفظ و به نسل بعدی منتقل کنیم، بعلاوه باید آرامش و رفاه را به مردم خود و شهفرایندان اراکی هدیه کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در این آیین سرپرست شهرداری اراک با بیان اینکه امیدواریم روز اراک در واقع فرصتی برای احیای هویت شهری اراک، افزایش حس تعلق شهفرایندی و افزایش سرمایه اجتماعی باشد، گفت: این شهر، شهر مدیران، دبیران و امیرکبیر و موضع مفاخر و مشاهیر ایران در حوزه صنعت، گردشگری، فرهنگی و ... است هرچند که رنگ و سبقه صنعتی بیش از دیگر شاخصه های این شهر است که مظلومیت مفاخر این شهر را نمایش می دهد.

محمد جعفر پور بیان نمود: روز اراک و روز صدارت امیرکبیر روز دانایی و توانایی است که به وسیله شورای پنجم شهر اراک با هدف افزایش حس تعلق شهفرایندی و سرمایه اجتماعی نام گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرنشینی در اراک باعث کمرنگ شدن حس تعلق شهفرایندی در این شهر شده است، گفت: امیدواریم با برگزاری هفته اراک بتوانیم حس تعلق خاطر شهفرایندی را در اراک ارتقا بخشیم.

به گزارش خبرنگاران، در این آیین زنگ اراک به وسیله اعضای شورای شهر نواخته شد، بعلاوه در ادامه برنامه فتوماراتن شهری اراک در پیاده راه امیرکبیر کلید خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 684

به "فرماندار: باید به اراک و اراکی بودن تعصب داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار: باید به اراک و اراکی بودن تعصب داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید