عفو عاملان قتل غیرنظامیان عراقی

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نون عراق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دستور عفو نظامیان آمریکایی را داده است که در ماجرای معروف به شرکت امنیتی بلک واتر در عراق به قتل 14 غیرنظامی عراقی دخیل هستند.

عفو عاملان قتل غیرنظامیان عراقی

این نظامیان در ماجرای رسوایی بلاک واتر در عراق دخیل بوده اند.

این رسانه عراقی گزارش داد: انتظار می رود که این تصمیم ترامپ سروصدای زیادی به پا کند به ویژه در شرایطی که ترامپ از شکست در انتخابات خودداری می کند اما وی باید در 20 ژانویه آینده کاخ سفید را ترک کند.

نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل عراقی ها در سال 2007 دخالت داشته اند از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به زندان ابد شده بود. این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ النسور در بغداد در 16 سپتامبر 2007 هستند. شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ‪ 25‬ شهریور ماه سل 1386 در میدان نسور در غرب بغداد ‪ 17‬ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و درانظار عمومی به گلوله بست و کشت و ‪ 27‬ تن را زخمی کرد.

در میانه انتشار گزارش هایی مبنی بر صدور شمار زیادی فرمان عفو از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از خروج وی از کاخ سفید، این مقام بلندپایه دولت آمریکا روز سه شنبه 15 تن دیگر را مورد عفو قرار داد.

با این وجود، برخی گزارش های واصله حاکی از آن است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی امکان اعطای عفو بیشتر به افرادی است که با پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا مرتبط هستند که این امر می تواند حساسیت ها را نسبت به این اختیارات ویژه رئیس جمهور برانگیزد.

حتی گفته می شود که این فرمان های عفو ممکن است برای اعضای خانواده ترامپ و حتی رودی جولیانی وکیل شخصی وی صادر شود.

گفتنی است که ترامپ چندی پیش مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق خود را که دو مرتبه به دلیل دروغگویی به اف بی آی گناهکار شناخته شده بود، به طور کامل عفو کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 233

به "عفو عاملان قتل غیرنظامیان عراقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو عاملان قتل غیرنظامیان عراقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید