تور هند ارزان: طبیعت دوستان به این جاذبه های طبیعی هند بروند

به گزارش وبلاگ راضانی، جاذبه های طبیعی هندوستان

زمین های جغرافیایی هند غنی و متنوع اند و از جنگل های سرسبز، دریاچه های زیبا، قله های عالی، چمنزار، سواحل گرمسیری و بیابان های وسیع پر هستند. جاذبه های طبیعی هندوستان از شرق به غرب، شمال به جنوب، مجموعه ای از گنجینه های دوست داران طبیعت را فراهم می نماید. درست است که هندوستان به هفتاد و دو ملت شناخته می گردد، اما با دیدنی هایی که در ادامه خبرنگاران برایتان آورده متوجه می شوید که طبیعت این کشور نیز دست کمی از فرهنگ آن ندارد. با ما همراه باشید:

تور هند ارزان: طبیعت دوستان به این جاذبه های طبیعی هند بروند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

کورگ، کارناتاکا | Coorg, Karnataka

این منطقه به اسکاتلند هندوستان معروف است که در جنوب کارناتاکا واقع است. این مکان با مزارع قهوه شگفت انگیز، منظره ها زیبا، روستاهای تماشای، آب و هوای تازه، آبشارهای فوق العاده و … شناخته شده است. اگر شما در پی فرار از یکنواختی زندگی روزمره و نزدیک شدن به طبیعت هستید، پس این یک موقعیت عالی است.

خاجیار، هیماچال پرادش | Khajjiar, Himachal Pradesh

این مورد از جاذبه های طبیعی هندوستان نیز به سوییس کوچک هند معروف است. خاجیار در ارتفاع 1981 متری واقع شده است و با چشم اندازهای تماشای اش مبهوتتان می نماید. جنگل هایی انبوه، سبزه زارهای چشم نواز و منظره ها قله های برفی کوه ها، این مکان را یکی از برترین مکان های هند برای طبیعت دوستان نموده است.

شما می توانید در اینجا یکی از فعالیت های ماجراجویانه مثل پاراگلایدر سواری، اسب سواری و طبیعت گردی انجام دهید. یکی از بخش های مهم خاجیار به نام منطقه حفاظت شده حیات وحش کالاتوپ می باشد که جایگاه حیوانات و گیاهان متفاوت و خوبی است.

از بایدهای منطقه خاجیار بعلاوه می توان به دریاچه آن که با تپه ها و زمین های سبز پوشیده شده، اشاره نمود.

پیتوراگار، اوتارخند | Pithoragarh, Uttarakhand

پیتوراگار واقع در منطقه شرقی اوتارخند دارای زیبایی طبیعی، چمنزارهای با ارتفاع زیاد و مجذوب کنندهیت تاریخی است. این منطقه را می توان نقطه آغاز بازدید از بنای کایلاش و مانساروار دانست. بعلاوه چشم اندازهای بسیار خوبی که از کوه بزرگ ناندا دوی، اپی او نپال و پانچاچولی خواهید دید، هرگز فراموشتان نمی گردد.

دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه، قلعه پیتوراگار و منطقه حفاظت شده اسکوت، خانه گیاهان و جانواران بسیار هستند. بعلاوه فعالیت های تفریحی مانند اسکی، قایق سواری کایاک و ماهیگیری از بایدهای این منطقه است.

فلات کاس، ماهاراشترا | Kaas Plateau, Maharashtra

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی هندوستان که در یونسکو نیز به ثبت رسیده منطقه یا فلات کاس می باشد. شما در این جا می توانید 850 گونه خاص و متفاوت گل و گیاه را مشاهده کنید. برترین زمان برای بازدید از این منطقه مرداد و شهریور است، چراکه شکوفه های گیاهان شما را مبهوت خواهند کرد. می توان گفت که این منطقه از آن جاهایی است که هنوز کشف نشده، پس خیالتان از بابت ازدحام جهانگرد ها راحت باشد.

مونار، کرالا | Munnar, Kerala

کمی وقت برای خودتان در تپه های معروفی که به علت مزارع چای و ادویه شان معروفند، بگذرانید. کمپینگ، پرنده نگری، طبیعت گردی، تماشای حیات وحش، ماهیگیری، قایق سواری، صخره نوری و بسیاری تفریحات دیگر را می توانید در این جا انجام دهید. شیکارا، قایق معروف این منطقه را امتحان کنید و در میان همه زیبایی اوقات بسیار خوشی را سپری کنید. آبشارهای آتاکود و قله آنامودی نیز از دیگر جاذبه های طبیعی هندوستان در مونار می باشند.

آن هایی که عاشق چای هستند: موزه چای تاتا جایی است که می توانید در خصوص تاریخچه چای و فرآیند فراوری آن اطلاعات خوبی کسب کنید.

دره گل ها، اوتاراخند | Valley of Flowers, Uttarakhand

می توان گفت که دره گل ها، هیجان انگیزترین و مجذوب کننده ترین مکان ها در اوتارخند است. هر بخش از این جاذبه با طبیعتی فوق العاده پوشیده شده که نظیر آن را هیچ کجای دیگر نخواهید یافت. گل هایی که خاص این منطقه است و تنوع گیاهان باعث شده طب سنتی در این منطقه وجود داشته باشد. علاوه بر این، انواع مختلفی از حیوانات از جمله پلنگ برفی، خرس سیاه آسیایی، گوسفند آبی و گوزن مشک، در این منطقه وجود دارند.

اگر می خواهید در این منطقه طبیعت گردی کنید، باید بین ماه های تیر تا شهریور به اینجا بیایید. زیرا در دیگر مواقع سال طبیعت گردی در دره گل ها ممنوع می باشد.

چیل، هیماچال پرادش | Chail, Himachal Pradesh

در میان تپه های شیوالیک، چیل یکی از منطقه ها خالی و پر از آرامش است که به عنوان منطقه ای مناسب برای سفر تابستانی از آن یاد می گردد. این مورد از جاذبه های طبیعی هندوستان در اطراف جنگل های دودر و کاج واقع شده است. اگر از دوست داران طبیعت هستید و یا به طور آماتور یا حرفه ای عکاسی می کنید، حتما و حتما از این منطقه بازدید کنید.

زماین که در چیل هستید، پیشنهاد می کنیم که از دریاچه Sadhupul، کاخ چیل، بنای کالی و منطقه حفاظت شده چیل حتما تماشا کنید.

زیرو، آروناچال پرادش | Ziro, Arunachal Pradesh

زیرو در شمال شرقی هند از زیبایی طبیعی فراوان برخوردار است. گستره وسیعی از مزارع برنج، تپه های سبز با گیاهان فراوان، روستاهای منحصر به فرد و زیبایی بکر، بسیاری از دوستداران طبیعت را جذب می نماید. علاوه بر این، زیرو برای ماجراجویان، طبیعت گردان و علاقمندان به حیات وحش نیز بسیار جای مناسبی است.

بعضی از بایدهای این منطقه:

  • منطقه حفاظت شده حیات وحش تالی ولی | Talley Valley Wildlife Sanctuary
  • طبیعت منحصر به فرد Kile Pakho
  • راستا طبیعت گردی Dolo Mando
  • راستا طبیعت گردی Midey

آراکو، آندرا پرادش | Araku, Andhra Pradesh

آخرین مورد از جاذبه های طبیعی هندوستان، که می خواهیم به آن اشاره کنیم دره آراکو می باشد. زمین های سرسبز وسیع، دشت گل رز با رنگ هایی مختلف، مزارع قهوه، ارکیده های زیبا و آبشارهای تماشای تنها بخشی از این زیبایی های این منطقه هستند. تنوع حیات وحش دره آراکو و پوشش گیاهی آن، چشم اندازهایی به وجود آورده اند که از تماشاشان سیر نخواهید شد.

از جاذبه های معروف آن می توان به مزارع قهوه، باغ گیاه شناسی پادماپورام، موزه ترایبال که به سبک زندگی قبیله ها پرداخته، آبشارهای سنگدا، دامبریگودا و کاتیکی اشاره نمود.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 811

به "تور هند ارزان: طبیعت دوستان به این جاذبه های طبیعی هند بروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: طبیعت دوستان به این جاذبه های طبیعی هند بروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید