شرکتی فناور پیروز به فراوری ماسک با فیلتر های نانویی شد

به گزارش وبلاگ راضانی، شرکت نانو فناوران خاور، اقدام به فراوری ماسک با استفاده از فیلتر نانویی حاوی نانو الیاف که عمر بیشتری نسبت به فیلتر های دیگر دارد، نموده است.

شرکتی فناور پیروز به فراوری ماسک با فیلتر های نانویی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانو فناوران خاور یکی از شرکت های فراورینماینده فیلتر های نانویی است که در حال حاضر علاوه بر فیلتر، ماسک نیز فراوری می نماید.

سید امیرحسین تقوی مدیرعامل شرکت نانو فناوران خاور در این باره می گوید: از سال 1396 وارد حوزه فراوری ماسک های تنفسی با استفاده از نانوالیاف شدیم و بعد از شیوع ویروس کرونا، کوشش کردیم که با تامین ماسک های نانویی به مهار این بیماری یاری کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با شیوع کرونا، ماسک در بازار کمیاب شد از این رو با کاهش تمرکز در بخش فیلتر صنعتی، بیشتر انرژی خود را صرف فراوری ماسک های نانویی کردیم. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت ها ماسک فراوری می نمایند، از این رو احتیاج بازار به ماسک تامین شده است. با این حال فراوری ما به حد احتیاج صورت گرفته است و در حال حاضر به قدر کافی ماسک در انبار برای عرضه به بازار داریم.

وی می افزاید: ما ماسک N 95 سوپاپ دار و ماسک N 95 بدون سوپاپ و ماسک های سه لایه پزشکی را فراوری می کنیم. البته ماسک سه لایه پزشکی در لیست محصولات ما نبود، بعد از شیوع کرونا به دلیل احتیاج کشور، این محصول را نیز فراوری کردیم. ماسک های سوپاپ دار بیشتر برای صنایع کاربرد دارد و سوپاپ موجود در آن برای تسهیل تنفس بوده و نقشی در فیلتراسیون ندارد.

مدیرعامل شرکت نانو فناوران خاور اظهارکرد: این در حالی است که تمام بخش های دیگر این ماسک ها با نانوالیاف پوشانده شده و این نواحی برای فیلتر کردن هوا استفاده می گردد. در ماسک های سوپاپ دار، دیافراگم نقش مهمی دارد، ما از دیافراگم های سیلیکونی استفاده می کنیم تا هنگام دم و بازدم به خوبی باز و بسته شوند. البته بعد از شیوع کرونا با توجه به احتمال پخش ویروس از فرد آلوده ای که ماسک سوپاپ دار استفاده می نماید، سوپاپ را از روی ماسک برداشتیم.

تقوی اعلام کرد: نانوالیاف به خوبی می توانند ذرات آلاینده را مهار نمایند و تصاویر میکروسکوپی از ماسک های مستعملی که در صنعت استفاده شده است، نشان می دهد ذرات آلاینده نفوذ کمی در فیلتر های نانویی داشته و از این رو دوام و عمر این فیلتر بالا بوده و سرعت اشباع شدگی آن ها کمتر از فیلتر های معمولی است.

به دلیل وجود نانوالیاف در فیلتر های شرکت نانو فناوران خاور، قدرت جذب این فیلتر ها نسبت به فیلتر های رایج بسیار بالاتر بوده و امکان گیراندازی ذرات زیر 2.5 میکرون در این فیلتر ها وجود دارد، بنابراین شرکت ها و کارخانه های فراوریی می توانند با استفاده از این فیلتر ها نسبت به جذب ریزگرد ها از خروجی کارخانه اقدام نمایند و در نهایت میزان رهایش ریزگرد های خطرناک به محیط زیست به حداقل برسد. در حال حاضر صنایع مختلفی از جمله سیمان و فولاد از این ماسک ها استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 519

به "شرکتی فناور پیروز به فراوری ماسک با فیلتر های نانویی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی فناور پیروز به فراوری ماسک با فیلتر های نانویی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید