شرایط برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است، سرمایه گذاری 4 هزار میلیاردی بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت های خدادادی و طبیعی بعلاوه نیروی کارماهر زمینه را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری مهیا نموده است.

شرایط برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است، سرمایه گذاری 4 هزار میلیاردی بخش خصوصی

دکتر اسفندیار حسنی مقدم در جلسه با مدیران شستا که با حضور معاون عمرانی استانداری استان برگزار گشت، مطرح نمود: برمبنای سند آمایش لرستان توسعه استان حول محور کشاورزی و دامپروری بوده و ظرفیت و استعدادهای خدادادی و بی نظیر لرستان را برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به یک بهشت تبدیل نموده است.

وی اضافه نمود: آب وهوای مطلوب، خاک حاصلخیز و نیروی ماهر و تحصیل نموده از ظرفیت های بخش کشاورزی است، حدود هشت هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی داریم که ظرفیت بسیار بالایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اندازه فراوریات استان در بخش کشاورزی 2 میلیون و 900 هزار تن است که 2 میلیون و صد هزار تن آن را غلات، حبوبات و دانه های روغنی تشکیل می دهد.

به گفته حسنی مقدم 320 هزار تن انواع محصولات باغی، 400 هزار تن فرآورده های دام و طیور در استان فراوری می گردد، بعلاوه 2800 تن عسل سالانه در استان فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان 5200 هکتار است و حجم فراوریات گیاهان دارویی در 14 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه لرستان از ظرفیت قابل توجهی در زیر بخش های مختلف کشاورزی برخوردار است، گفت: شرکت شستا می تواند در حوزه کشاورزی و دامپروری سرمایه گذاری های کلانی انجام دهد ما آمادگی لازم را برای همکاری با شستا هم در مورد تامین زمین و هم ارائه مجوزها داریم.

دکتر حسنی مقدم گفت: ظرف یک سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دامپروری به وسیله بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است، حدود 1600 میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه آبزی پروری در مورد پرورش ماهیان خاویاری در جنوب استان انقلابی در حال رخ دادن است، گفت: بعلاوه زیرساخت 350 هکتار شهرک گلخانه در استان فراهم است که در صورت سرمایه گذاری 5 هزار شغل ایجاد می گردد.

حسنی مقدم گفت: احتیاج استان به 20 هزار تن تخم مرغ و حدود 50 میلیون قطعه جوجه یک روزه است، شستا می تواند در این حوزه ورود جدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 716

به "شرایط برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است، سرمایه گذاری 4 هزار میلیاردی بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برای سرمایه گذاری در لرستان فراهم است، سرمایه گذاری 4 هزار میلیاردی بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید