آشنایی با سدان تازه کشور ترکیه با پیشرانه برقی معرفی گردید

به گزارش وبلاگ راضانی، ترکیه در صنعت خودروسازی هنوز به عنوان یک فراوریکننده نامدار شناخته نمی گردد. اگرچه در حوزه مونتاژ خودرو تحت لیسانس شرکت معروف جهان تجربه خوبی را پشت سر گذاشته است، اما در حوزه فراوری داخلی و خودروی ملی ترکیه هنوز نتوانسته است، گامی مؤثر بردارد.

آشنایی با سدان تازه کشور ترکیه با پیشرانه برقی معرفی گردید

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه در دهه گذشته سرمایه گذاری زیادی برای جلب خودروسازان دنیا انجام داد و اکنون با فراوری بیش از 1 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال، پانزدهمین فراوریکننده خودرو در دنیا است. اکنون صادرات خودرو یکی از مهم ترین منابع عایدی ترکیه است. به گفته اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو این کشور در 11 ماه اول سال 2019 بیش از 28 میلیارد دلار از صادرات خودرو و قطعات عایدی داشته است.

مدتی پیش شرکت ترکی توگ از نخستین خودرو ملی این کشور با پیشرانه برقی رونمایی کرد. اکنون این استارتاپ ترکی 5 محصول الکتریکی نو را به نمایشگاه CES در لس آنجلس برده است؛ محصولاتی که نشان دهنده آینده صنعت خودروسازی ترکیه است. مدیر اجرایی شرکت توگ Mehmet Gürcan Karakas در حاشیه این نمایشگاه خاطرنشان کرد: این شرکت یک فراوریکننده سنتی خودرو نیست.

او در ادامه شرح داد: ما خود را به عنوان یک شرکت فناوری تعریف می کنیم. به همین علت است که در CES محل تجمع آخرین نوآوری ها و اولین های فناوری هستیم. خودروی توگ را یک استودیوی ایتالیایی طراحی نموده است و شرکت ترک می گوید که طرح ساده و مدرن ماشین با الهام از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه طراحی شده است و با نیازهای بازار دنیای مطابقت دارد.

هدف Togg ارائه محصولات کاربر محور و داده محور با هدف افزایش تجربه جابه جایی مسافران است. این شرکت میخواهد تا سال 2030 یک میلیون وسیله نقلیه را در 5 بخش روانه بازار کند که اولین آن یک شاسی بلند در بخش C است که قرار است در 3 ماهه اول سال 2023 به فروش برسد. پس از آن نیز یک سدان جمع و جور، یک شاسی بلند ترکیبی دیگر و یک مینی ون الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد. تمامی این مدل ها براساس یک پلتفرم ماژولار ساخته خواهند شد.

در این خبر آمده است که توگ در نمایشگاه سال آینده CES - Consumer Electronics Fair، که پنجاه و پنجمین محل گردهمایی دنیای فناوری است، حضور پیدا می نماید. این نمایشگاه در خلال روزهای 5 ـ 8 ژانویه 2022 در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار می گردد.

یکی از مهم ترین منابع عایدی ترکیه صادرات خودرو است. این کشور در 10 سال گذشته سرمایه گذاری زیادی برای جلب خودروسازان دنیا انجام داده است و اکنون با فراوری بیش از 1 میلیون 500 هزار دستگاه در سال، پانزدهمین فراوریکننده خودرو در دنیا است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 936

به "آشنایی با سدان تازه کشور ترکیه با پیشرانه برقی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سدان تازه کشور ترکیه با پیشرانه برقی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید