زارعی: آمریکایی ها تلاش دارند با راه حل های سیاسی به اهداف خود در جنگ یمن برسند

به گزارش وبلاگ راضانی، سعدالله زارعی با اشاره به مقاومت 6 ساله یمنی ها و تلاش آمریکایی ها برای کسب دستاورد نظامی پس از شکست در جنگ یمن گفت: آمریکایی ها بر اساس سنت خودشان وقتی در جنگ به بن بست می رسند تلاش دارند از راه حل های سیاسی، اهداف جنگی را به نتیجه برسانند.

زارعی: آمریکایی ها تلاش دارند با راه حل های سیاسی به اهداف خود در جنگ یمن برسند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعدالله زارعی در گفت وگو با رادیو گفت وگو با بیان اینکه بیش از 6 سال از آغاز جنگ عربستان و متحدان آن ها علیه یمن می گذرد، گفت: یمنی ها علی رغم مسائل اقتصادی که داشتند این جنگ را مدیریت کردند. در ابتدای جنگ رهبران کشورهای اسلامی از وقوع این جنگ ابراز نگرانی می کردند ولی عربستان خاطرنشان کرد پس از دو هفته این جنگ با شکست یمنی ها به پایان می رسد اما این دو هفته محقق نشد.

وی افزود: سازمان ملل پس از 21 روز از آغاز جنگ، مجبور شد نخستین قطعنامه را درباره جنگ صادر کند و این قطعنامه نشان دهنده آن بود که سعودی ها در جنگ یمن به بن بست رسیده اند. سازمان ملل در قطعنامه به طور ضمنی، انصارالله را به عنوان یک طرف محترم قابل مذاکره مطرح کرده بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تداوم جنگ به دلیل اصرار سعودی ها برای خلع سلاح یمنی ها خاطرنشان کرد: عربستان انتظار داشت یمنی ها مرکز این کشور یعنی صنعاء و مراکز استان ها را که حدود 11 استان می شد را تحویل بدهند که طبیعتاً یک خواسته تجاوزکارانه و یک تحمیل بود و یمنی ها زیر بار این حرف زور نرفتند.

زارعی از مقاومت 6 ساله یمنی ها گفت و شرح داد: این مقاومت عربستان سعودی را به بن بست کامل رسانده است و لذا امروز صحبت از نحوه پایان دادن به این جنگ است و در آمریکا زمزمه لزوم پایان جنگ به گوش می رسد.

وی در عین حال اظهار کرد: آمریکایی ها بر اساس سنت خودشان وقتی در جنگ به بن بست می رسند تلاش دارند از راه حل های سیاسی، اهداف جنگی را به نتیجه برسانند و در واقع صحنه را به نفع خودشان باز گردانند. آن ها تلاش می کنند کاری کنند یمنی ها بپذیرند شلیک نکنند اما جنگ در داخل کشور به شکل دیگری ادامه داشته باشد و کار را به مذاکره صرف بکشانند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آمریکا در میز مذاکره تلاش دارد یمنی ها را وادار کند مسائلی را بپذیرند که به استقلال کشورشان را از بین می برد که البته بدون تردید یمنی ها هوشیارتر از این حرف ها هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 380

به "زارعی: آمریکایی ها تلاش دارند با راه حل های سیاسی به اهداف خود در جنگ یمن برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارعی: آمریکایی ها تلاش دارند با راه حل های سیاسی به اهداف خود در جنگ یمن برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید