روش های مهاجرت و دریافت ویزای آمریکا

به گزارش وبلاگ راضانی، مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت یا همان گرین کارت این کشور شاید رؤیای هر شهروند ایرانی در حال حاضر باشد. کسب اقامت به وسیله ویزای سرمایه گذاری آمریکا در شرایطی که ورود به ایالات متحده آمریکا حتی به صورت توریستی تقریباً غیرممکن به نظر می رسد، گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته شهروندان ایرانی است که از سرمایه کافی برخوردارند.

روش های مهاجرت و دریافت ویزای آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای تضمینی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مقدمه ای درباره مهاجرت به آمریکا

طی سال های اخیر همیشه برنامه های متنوعی برای اخذ اقامت آمریکا وجود داشته که اغلب آنها احتیاجی به سرمایه گذاری نداشته است. ویزای تحصیلی، ازدواج با یک شهروند آمریکایی و ویزای کار همیشه جزو گزینه هایی به حساب می آمده که محبوب ایرانی ها بوده است. اما، چند سالی می شود که به دلایل سیاسی راستا کسب اقامت آمریکا یا همان گرین کارت برای شهروندان ایرانی تقریباً غیرممکن شده است.

با این حال، برنامه اقامت سرمایه گذاری آمریکا از محدودیت های کمتری برای ورود به این کشور برخوردار است. دولت آمریکا، همچنان پرونده اقامتی به وسیله سرمایه گذاری را حتی برای سرمایه گذاران ایرانی مورد آنالیز قرار می دهد.

برنامه مهاجرتی در دسترس آمریکا؛ EB5

در شرایط موجود و راستاهای رسیدن به اقامت آمریکا به وسیله سرمایه گذاری، ویزای EB-5 برترین گزینه موجود می باشد. عدم پیچیدگی و فرآیند معین این برنامه اقامتی، آن را بین سرمایه گذاران خارجی محبوب کرده است.

ویزای EB-5 در سال 1990 برای اولین بار به وسیله مجلس ایالات متحده آمریکا تصویب شد و طی قوانین مربوط به آن اعلام شد که هر فرد سرمایه گذار خارجی با رعایت ضوابط و شرایطی و هم با صرف هزینه ای معین در خاک ایالات متحده می تواند اقامت سرمایه گذری آمریکا را به دست آورد.

به فرد سرمایه گذار در صورت انجام شرایط مشخص شده اقامت دائم آمریکا که گرین کارت هم نامیده می شود، اعطا خواهد شد. با این حال، برای رسیدن به اقامت آمریکا از این روش، راستا ساده ای پیش پای متقاضی نخواهد بود.

فرآیند رسیدن به اقامت آمریکا به وسیله برنامه EB5

مراحل اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا پیچیده و زمان بر خواهد بود. اجرای تمامی ضوابط معین شده از سوی دولت آمریکا است که در نهایت متقاضی را به اقامت دائم این کشور خواهد رساند.

سرمایه گذار خارجی ابتدا باید پروژه متناسب با شرایط خود را انتخاب نماید. این پروژه ها که از سوی مراکز ایالات محلی حمایت می شوند، در دسترس سرمایه گذاران قرار دارند. چنین گزینه هایی بر اساس شرایط منطقه های انتخاب می گردند که احتیاج به ایجاد شغل و پیشرفت در آنها احساس می شود.

در این مرحله دو انتخاب پیش روی متقاضی قرار خواهد داشت تا از بین آنها یکی را گزینش کند:

ü تأسیس یک شرکت آمریکایی؛ در این گزینه سرمایه گذار می تواند مبلغ 1.8 میلیون دلار آمریکا را در یک کسب وکار تازه تأسیس در هر کجای کشور آمریکا هزینه کند و یا مبلغ 900 هزار دلار امریکا را در کسب وکاری سرمایه گذاری کند که به وسیله دولت انتخاب شده و معمولاً در منطقه ها روستایی یا کمتر پیشرفته قرار داشته باشد.

ü سرمایه گذاری در یک منطقه محلی؛ منطقه ها محلی یا کمتر پیشرفته به منطقه های گفته می شود که اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا بر اساس احتیاج آنها را انتخاب کرده و در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد، تا آنها با صرف هزینه بتوانند موجب پیشرفت این منطقه ها شوند. با انتخاب این گزینه، متقاضی می بایست مبلغ حداقل 900 هزار دلار امریکا را در منطقه ها از پیش مشخص شده سرمایه گذاری کند. بعلاوه استخدام 10 کارمند آمریکایی به صورت تمام وقت، دیگر شرط ضروری برای این برنامه می باشد.

ویزای توریستی آمریکا؛ محبوب ایرانی ها

بعضی از شهروندان ایرانی هم قصد مهاجرت نداشته و تنها برای سیاحت و یا تماشا اقوام خود خواهان ویزای توریستی آمریکا می باشند. به علت نداشتن روابط سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور ایران و آمریکا و نبود سفارت در ایران، متقاضیان ویزای توریستی آمریکا باید از سفارت های آمریکا در کشورهای همسایه؛ مانند ترکیه و امارات و ارمنستان جهت ثبت پرونده و مراحل اداری آن اقدام نمایند.

ویزای تایپ B آمریکا با نام ویزای توریستی/تجاری برای افرادی صادر می شود که قصد دارند به طور موقت برای بازدید تجاری (B1) یا سیاحت (B2) و یا هر دوی آنها (B1/B2) به خاک آمریکا وارد شوند.

در این قسمت مراحل دریافت ویزای توریستی/تجارتی آمریکا را توضیح خواهیم داد:

· وقت سفارت آمریکا

برای وقت سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای موقت آمریکا، یا همان ویزای توریستی هم شرایط بدین گونه است که ابتدا باید فرم های آنلاین سفارت را تکمیل کرده و درخواست زمان مصاحبه می کنید. مدت زمان دادن وقت مصاحبه متغیر است و بسته به نوع ویزا فرق دارد. از آنجا که دولت آمریکا در کشور ایران سفارت خانه ندارد، معمولاً شهروندان ایرانی از سفارت آمریکا در کشورهای همسایه اقدام به اخذ وقت مصاحبه می نمایند.

پس از معین شدن وقت مصاحبه، متقاضی همراه با مدارک مربوطه به سفارت مشخص شده خواهد رفت. پیش از انجام مصاحبه باید آزمایش های پزشکی معین شده به وسیله سفارت هم در آزمایشگاه های مورد تأیید اجرا شده و به مدارک اضافه شود.

· زمان انتظار برای پاسخ ویزای آمریکا

پس از انجام مصاحبه و تحویل مدارک منتظر نتیجه خواهد ماند. زمان صدور نتیجه ویزا در حال حاضر بسیار متغیر بوده و به شرایط و نوع ویزای درخواستی متقاضی بستگی دارد. جهت اخذ پاسخ ویزا، درخواست نماینده باید یک آدرس پستی را در شهر مربوط به سفارتی که انتخاب کرده معین کرده تا پاسخ همراه با پاسپورت به آنجا ارسال شود.

· انواع پیکاپ ویزای آمریکا

پیکاپ ویزای آمریکا یا همان دریافت پاسپورت متقاضی که ویزا در آن ثبت شده به دو طریق امکان پذیر می باشد. اول آنکه خود فرد صاحب پاسپورت با ایمیل و پاسپورت خود به کشوری که مصاحبه را در آن انجام داده سفر کرده و پاسپورت خود را تحویل دهد و یا به فرد یا شرکت معتبری این کار را بسپارد تا بدون هزینه سفر و اقامت در کشور مربوطه پاسپورت ممهور به ویزای خود را تحویل بگیرد.

به طور معمول 4 نوع ویزا برای متقاضیان ویزای آمریکا (https://www.nilagasht.com/usa-visa) بسته به نوع درخواست شان صادر می شود که برای پیکاپ همه آنها می توان از دو راستا فوق اقدام نمود. این 4 پیکاپ ویزا عبارتند از: پیکاپ ویزای توریستی آمریکا؛ پیکاپ ویزای تحصیلی آمریکا؛ پیکاپ ویزای کاری آمریکا؛ پیکاپ ویزای تجاری آمریکا.

دارا بودن کارشناسان ویزای مجرب از مزایای نیلا گشت می باشد که از ابتدای درخواست تا خاتمه فرآیند صدور ویزای آمریکا در کنار شما خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر و هدایت در خصوص اخذ ویزای آمریکا با کارشناسان ما در نیلا گشت تماس بگیرید.

منبع: چمدان
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 613

به "روش های مهاجرت و دریافت ویزای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مهاجرت و دریافت ویزای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید