رایزنی ها با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه دارد

به گزارش وبلاگ راضانی، در حالی که مذاکرات بین الافغانی در قطر با بن بست روبرو است، رایزنی های داخلی و خارجی با گروه طالبان درباره مسائل جاری این کشور ادامه دارد.

رایزنی ها با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه دارد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که مقامات این گروه با هیئتی از آلمان به رهبری اندریاس کروکر و جبهه مشترک صلح و وحدت ملی افغانستان بطور جداگانه گفت وگو نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در تویئترش نوشت که شهاب الدین دلاور مسئول دفتر سیاسی طالبان در بخش تماس ها و هیئت همراهش با مسئولان جبهه مشترک صلح و وحدت ملی افغانستان به رهبری گل رحمان قاضی به وسیله ویدئو کنفرانس گفت وگو کردند.

نعیم اضافه نمود که در این گفت وگوها، فرصت بوجودآمده برای صلح، موقعیت طلایی خوانده شد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که طرفین بر حل مسائل از جهت گفت وگو و ایجاد نظام افغان شمول اسلامی تاکید کردند.

وی گفت که عبدالحق وثیق مسئول بخش اروپایی دفتر طالبان نیز با هیئتی از آلمان به رهبری اندریاس کروکر ملاقات و گفت وگو نموده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که هیئت طالبان و آلمان درباره شرایط جاری افغانستان، فهرست سیاه و کنفرانس ژنو گفتگو کردند.

از زمان شروع مذاکرات بین الافغانی در قطر، نمایندگان کشورهای مختلف با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر ملاقات و گفت وگو نموده اند.

دیلی تایمز چندی قبل نوشت که مذاکرات بین الافغانی دشوارترین مرحله فرایند صلح و دشوارتر از توافق آمریکا و طالبان است زیرا این گروه ممکن است خواسته های سختی مانند اجرای قوانین شریعت، استعفای دولت فعلی، سهم بزرگ در دولت جدید، اصلاحات در نهادهای امنیتی، اصلاحات در قانون اساسی و دیگر مسایل داشته باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 80

به "رایزنی ها با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی ها با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید