راهنمای خرید لپ تاپ برای همه بودجه ها؛ قیمت انواع لپ تاپ در اردیبهشت 1400

به گزارش وبلاگ راضانی، خرید لپ تاپ در ایران پول زیادی می خواهد؛ به طور خلاصه می توانیم بگوییم برای داشتن لپ تاپ مناسب کار های گرافیکی و نرم افزار های تخصصی باید حدود 40 میلیون تومان پول بدهید. لپ تاپ های حدود 100 میلیونی هم وجود دارند، اما بیشتر به درد اجرای بازی های کامپیوتری می خورند. ارزان ترین لپ تاپ ها حدود هشت تا 12 میلیون تومان هستند، اما در صورتی که روی آن ها دو صفحه گوگل کروم و مایکروسافت آفیس را به صورت همزمان باز کنید، هنگ می نمایند. در نتیجه برای داشتن یک لپ تاپ با امکانات قابل قبول باید حدود 20 میلیون پول بدهید.

راهنمای خرید لپ تاپ برای همه بودجه ها؛ قیمت انواع لپ تاپ در اردیبهشت 1400

قیمت لپ تاپ برای مصارف خاص؛ بین 50 تا 100 میلیون

مدل 15 اینچی Surface Book 3 سری F محصول مایکروسافت با قیمت 108 میلیون تومان در حال حاضر گران ترین لپ تاپ بازار ایران به حساب می آید. این وسیله به پردازنده Core i7 و 32 گیگابایت حافظه موقت، سیستم عامل ویندوز 10 اورجینال، صفحه نمایش لمسی و یک گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز است. مایکروسافت در این محصول لولا ها را به طور کامل حذف نموده و از یک مکانیزم تاشونده نرم و هیجان انگیز استفاده می نماید، اما با قیمت 108 میلیون تومان حتی اگر برایمان صبح و ظهر و شب غذا بپزد، خانه را جارو نمایند و در بورس سرمایه گذاری کند هم سمتش نمی رویم. وجود صفحه لمسی از دیگر دلایل قیمت هولناک Surface Book 3 مایکروسافت به حساب می آید.

مک بوک پرو مدل MVVL2 که در سال 2019 معرفی شده است با قیمت 73 میلیون تومان از جمله دیگر شیاطین گرانقیمت بازار لپ تاپ است. این یکی 16 گیگابایت حافظه موقت، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، صفحه نمایش 16 اینچی و سیستم عامل مک OS دارد. بازار لپ تاپ های ایران همچنین درحال حاضر میزبان یک مک بوک 13 اینچی مدل 2020 است. MWP52 را بین 52 تا 53 میلیون تومان می فروشند. این دستگاه پردازنده Core i7 و 32 گیگابایت حافظه موقت و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارد.

Surface Book 3 سری F محصول مایکروسافت با قیمت 108 میلیون تومان در حال حاضر گران ترین لپ تاپ بازار ایران

بگذارید خیالتان را راخت کنم؛ لنوو، HP، ایسوس و Dell که قبلا به خاطر فراوری لپ تاپ هایی با قیمت منطقی و منصفانه عزیز شمرده می شدند، الان در بازار مدل هایی دارند با قیمت 50 تا 60 میلیون تومان. فکر می کنید این محصولات چیز های خاص و شگفت انگیزی هستند؟ جواب مثبت است. به عنوان مثال OMEN ساخت HP با صفحه نمایش 17 اینچی خود یک لپ تاپ خاص برای بازی های کامپیوتری است. برای همین باید 65 میلیون تومان پول بدهید. در حالی که قیمت پلی استیشن 5 درایوردار این روز ها به 20 میلیون تومان رسیده است. ROG ZEPHYRUS لپ تاپ 60 میلیون تومانی ایسوس هم مخصوص بازی طراحی شده است. Insprion G5 مدل 5500 با قیمت حدود 55 میلیون تومان یکی دیگر از لپ تاپ های مخصوص بازی است.

قیمت لپ تاپ با بهترین عملکرد؛ بین 20 تا 40 میلیون

به گزارش خبرنگاران، اگر از لپ تاپ های مخصوص بازی که برای گروه خاصی از افراد فراوری می شون فاصله بگیریم، کاربرانی هستند که برای طراحی و انجام پروژه های کاری به لپ تاپ با کانفینگ بالا احتیاج پیدا می نماید. این دسته افراد به لپ تاپی با پردازنده Core i7 و حدود 16 گیگابایت حافظه موقت احتیاج دارند. هرچند خیلی از این کار ها با هشت گیگابایت حافظه موقت هم انجام می گردد. وجود صفحه نمایش لمسی یا 4K می تواند قیمت چنین لپ تاپی را افزایش دهد؛ بنابراین ما توصیه می کنیم دور این ویژ گی های غیرضروری خط بکشید. دیگر چه؟ آها! حافظه SSD زمان بالا آمدن ویندوز و آماده سازی لپ تاپ برای کار را به شکلی شگفت انگیز کوتاه می نماید. به گزارش خبرنگاران، این حافظه های سریع، عاملی هستند برای افزایش سرعت کار با لپ تاپ در یک سری از برنامه ها. اگر احتیاجی به این موضوع ندارید پول الکی پرداخت نکنید. آخرین مسئله وزن دستگاه است. اگر نمی خواهید مدام لپ تاپ را کول بگیرید و جابجا شوید، می توان مدلی با وزن استاندارد 2.6 کیلوگرم خرید، اما برای جابجایی زیاد، نمونه هایی با وزن 1.6 کیلوگرم اولویت پیدا می نمایند. حالا برویم سراغ بازار و ببینم چی پیدا می کنیم. من خودم را در حالی که تصور نموده ام که دستم باز است تا هرچی می خواهم انتخاب کنم. برای همین اول روی ZenBook UX533 محصول ایسوس دست می گذارم، چون طراحی فوق العاده ای دارد. در حدی که می تواند در مسابقات زیبایی برای مدال طلا مبارزه کند. ضخامت این دستگاه کمتر از 18 میلیمتر و وزن آن تنها 1.6 کیلوگرم است. متاسفانه قیمت 47 میلیونی تومانی باعث می گردد جلوتر نرویم و از پشت شیشه ویترین برای ZenBook UX533 دست تکان بدهیم. Inspiron 7391 لپ تاپ 13 ایچی Dell هم از جمله هیولا های 40 میلیونی حال حاضر بازار ایران به حساب می آید.

قرار بود چند تا لپ تاپ با پردازنده Core i7 و حافظه موقت هشت تا 16 گیگابایت معرفی کنیم که بدون قر و فر از پس انجام کار های سنگین بربیایند؟ ما Aspire 3 ساخت ایسر مدل A315-57G-77K6 را پیشنهاد می دهم. قیافه خیلی خوبی ندارد و به حافظه SSD هم مجهز نیست، اما برای خرید آن حدود 22 میلیون تومان پول می دهید. باور کنید این ارزان ترین لپ تاپ با پردازنده Core i7 و هشت گیگابایت حافظه موقت است که می تواند با یاری کارت گرافیک مستقل Geforce MX330 انویدیا می تواند از عهده انجام کار های سنگین گرافیکی هم بربیاید و وزن آن حدود دو کیلوگرم است. ایسوس VivoBook R521JB مشخصاتی مشابه دارد و دیگر همه چیز بسته به سلیقه شما خواهد داشت. گزینه های بعدی از همین رنج قیمت 20، 22 میلیون تومان راه خود را تا 40، 41 میلیون تومان ادامه می دهند و خدا لعنت شان کند!

قیمت لپ تاپ با پردازنده Core i5؛ حدود 20 میلیون

پردازنده های Core i7 برای کار های گرافیکی مناسب هستند برای همین کاربرانی که طرف نرم افزار های سنگین نمی فرایند می توانند با چند درجه تخفیف در قدرت پردازنده از لپ تاپ هایی استفاده نمایند که به پردازنده Core i5 مجهز است. قیمت لپ تاپ های این دسته هم می تواند به حدود 40 میلیون تومان برسد. مثل مک بوک پرو 13 اینچی MV972 مدل 2019 یا سرفیس لپ تاپ سری سه مایکروسافت، اما چون در حال حاضر بودجه برای ما اهمیت بیشتری دارد، می توانیم روی چیزی مثل ThinkBook 15 از لنوو دست بگذاریم. با هشت گیگابایت حافظه موقت، صفحه نمایش تمام HD، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و امکان باز شدن لولا ها در حالت 180 درجه گزینه ای جدی برای افرادی است که کار های گرافیکی انجام نمی دهند، ولی لپ تاپ خوب احتیاج دارند. به گزارش خبرنگاران، این لپ تاپ میان رده با کارت گرافیک Radeon 630 کار می نماید یعنی موقع تماشای فیلم های HD نیاید خیلی فیلم را عقب و جلو کنید با این حال باید همچنان 20 میلیون تومان پول بدهید! در بازه قیمت 20 تا 25 میلیون نمونه های دیگری با ظاهر شکیل تر پیدا می کنید. اولین گزینه جدی و قابل بحث VivoBook R564JP از ایسوس است، چون کارت گرافیک MX330 با دو گیگابایت حافظه مجزا دارد. اگر قیافه برایتان مهم نیست می توانید با پرداخت حدود سه میلیون تومان پول کمتر خرید VivoBook R521JP را آنالیز کنید.

در بازه قیمت 20 تا 25 میلیونT اولین گزینه جدی و قابل بحث VivoBook R564JP از ایسوس است

قیمت لپ تاپ Core i3 برای کار های ساده؛ 13 تا 18 میلیون

در این دسته می توانید با پرداخت حدود 13 میلیون تومان لپ تاپ بخرید. چیزی مثل Ideapad 130 از لنوو. این لپ تاپ هشت گیگابایت حافظه موقت، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و صفحه نمایش 720p دارد. خبر از کارت گرافیک مجزا نیست و آن وسط یک کارن آن برد UHD620 گذاشته اند برای خالی نبودن عریضه. یعنی همه چیز در مالی ترین حالت ممکن است تا با تمرکز روی هشت گیگابایت حافظه موقت Ideapad 130 برای کار هایی مثل نرم افزار آفیس مناسب به نظر برسد. برای اینکه با کارت گرافیک دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنیم VivoBook R521JB ایسوس بخرید با قیمت حدود 18 میلیون. با پنج میلیون پول بیشتر صفحه نمایش تمام HD هم نصیب تان می گردد. پرداخت عدد های بیشتر از این را توصیه نمی کنیم، چون در بالا گفتیم با 20 میلیون می گردد لپ تاپ با پردازنده Core i5 خرید. یادتان نیست؟

قیمت لپ تاپ های زیر 13 میلیون

افرادی با بودجه زیر 13 میلیون تومان هم می توانند از بازار برای خود لپ تاپ بخرند. هرچند اگر بخواهیم بدون تعارف حرف بزنیم چنین دستگاهی می تواند عملکردی شبیه ماشین حساب سوپرمارکت محله داشته باشد؛ کند، سنگین، خسته و اعصاب خردکن! مثلا Ideapad L340 لنوو با پردازنده Ryzen 3، چهار گیگابایت حافظه موقت، صفحه نمایش 720p، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و حدد دو کیلو وزن بهترین انتخاب خواهد بود به این شرط که آن را برای مصارف ساده در خانه زیرنظر بگیرید. ایسر، Dell و ایسوس هم لپ تاپ هایی در همین رنج قیمت و محدوده کارآیی دارند و اگر مسرور تان می نماید باید بگوییم می توانید با پرداخت حدود 8.5 میلیون تومان Ideapad 330 بخرید. به گزارش خبرنگاران، این لپ تاپ که باید برچسب لپ تاپ ارزان قیمت را رویش بزنیم با پردازنده نحیف Celeron کار می نماید، چهار گیگابایت حافظه موقت، یک ترابایت حافظه ذخیره سازی و حدود دو کیلو وزن دارد، اما قابلیت مهم آن این است که می تواند در صورت باز بودن همزمان دو صفحه گوگل کروم و مایکروسافت آفیس هنگ کند! باور کنید اغراق نمی کنیم.

قیمت و مشخصات لپ تاپ در بازار ایران

مدلفراورینمایندهپردازندهحافظه موقتحافظه ذخیره سازیکارت گرافیکصفحه نمایشقیمت
SurfaceBook سری3 مدل FمایکروسافتCore i732 گیگابایتیک ترابایت SSDشش گیگابایت Quadro RTX300015 اینچ109 میلیون تومان
MacBook Pro MVVL 2 2019اپلCore i716 گیگابایت512 گیگابایت SSDچهار گیگابایت Radeon 5300M16 اینچ73 میلیون تومان
ZenBook UX533AsusCore i716 گیگابایتیک ترابایت SSDچهار گیگابایت NVIDIA15 اینچ47 میلیون تومان
ViviBook R521AsusCore i7هشت گیگابایتیک ترابایتدوگیگابایت Geforce MX11015 اینچ24 میلیون تومان
DA2183 - BHPCore i5هشت گیگابایتیک ترابایت + 120 گیگ SSDدوگیگابایت Geforce MX11015 اینچ22 میلیون تومان
ThinkBook 15 - BLenovoCore i5چهار گیگابایتیک ترابایتRadeon 63015 اینچ19 میلیون تومان
IdeaPad 130LenovoCore i3هشت گیگابایتیک ترابایتUHD 62015 اینچ13 میلیون تومان
منبع: فرارو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 442

به "راهنمای خرید لپ تاپ برای همه بودجه ها؛ قیمت انواع لپ تاپ در اردیبهشت 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لپ تاپ برای همه بودجه ها؛ قیمت انواع لپ تاپ در اردیبهشت 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید