دیه و حبس مجازات مرگ 4 نفر در آتش

به گزارش وبلاگ راضانی، داماد کینه جو که برای انتقام از پدرزن خود با همدستی دوستش محل زندگی او را به آتش کشیده و باعث مرگ 4 نفر شده بود از سوی دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم شدند.

دیه و حبس مجازات مرگ 4 نفر در آتش

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران، این حادثه 7 سال قبل در سعادت آباد تهران رخ داد. وقتی امدادگران آتش نشانی از وقوع یک حریق در مجتمع مسکونی 6 طبقه با خبر شدند به محل رفته و پس از خاموش کردن آتش اجساد دو مرد جوان و دو زن میانسال را که از ساکنان ساختمان بودند بیرون کشیدند. نخستین آنالیز ها نشان می داد حریق عمدی بوده و از پارکینگ مجتمع شروع شده است در این حادثه سه خودرو سمند، لندکروز و پرادو آتش گرفته و منفجرشدند و آتش به سایر طبقات سرایت کرد.

در ادامه آنالیز ها کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و دریافتند داماد یکی از ساکنان این ساختمان از مدتی قبل با پدرزنش اختلاف داشته و او را تهدید به آتش سوزی نموده بود. به این ترتیب حمید 35ساله بازداشت شد و به اجیر کردن دوستش سیاوش برای آتش سوزی انتقام جویانه اعتراف کرد.

با اعتراف های دو متهم برای سیاوش به اتهام 4فقره قتل عمدی و برای حمید به اتهام معاونت در 4جنایت کیفرخواست صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. دو متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

حمید در دادگاه گفت: وقتی همسرم طلاق گرفت و پدرزنم هم از او حمایت کرد خیلی عصبانی شدم اما وقتی تصمیم به انتقام گرفتم که دادگاه من را برای سرپرستی فرزندم صالح تشخیص نداد و بچه ام را به مادرش سپرد. از اینکه نمی توانستم فرزندم را ببینم خیلی ناراحت بودم. به همین خاطر یک روز که با سیاوش درددل می کردم گفتم می خواهم تلافی کنم و از او خواستم لاستیک خودروی پدرزنم را آتش بزند اما سیاوش زیاده روی کرد و کل ساختمان آتش گرفت.

سیاوش نیز در دادگاه ضمن ابراز پشیمانی گفت: من فریب حمید را خوردم هرگز فکر نمی کردم این کار جان 4 نفر را بگیرد و از خانواده آنها طلب بخشش دارم.

در سرانجام جلسه قضات وارد شور شدند و سیاوش را به قصاص و حمید را به زندان محکوم کردند اما هر دو متهم به رأی صادره اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان رأی صادره را نقض نموده و اظهار داشتند چون قصدی برای قتل وجود نداشته و عمل نیز به طور مستقیم کشنده نبوده و متهم قصد آتش زدن لاستیک خودرو را داشته پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض فرستاده گردد. به این ترتیب متهمان در شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران یکبار دیگر پای میز محاکمه رفتند.

این بار نیز قضات پس از شنیدن اظهارات دو متهم وارد شور شدند و سیاوش را به پرداخت دیه و 8سال زندان و داماد کینه جو را نیز به 3سال زندان محکوم کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 290

به "دیه و حبس مجازات مرگ 4 نفر در آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیه و حبس مجازات مرگ 4 نفر در آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید