دو عکس دیده نشده از بازار رشت در زمان قاجار

به گزارش وبلاگ راضانی، آنتوان سوروگین در حدود سال 1250 شمسی از گرجستان به ایران مهاجرت کرد و خیلی زود به عکاس دربار قاجار تبدیل شد. سوروگین علاوه بر عکاسی از درباریان، از مردم عادی نیز عکاسی می کرد و به همین دلیل مجموعۀ عکس های او گنجینه ای از اطلاعات بصری دربارۀ ایران عهد قاجار محسوب می شوند.

دو عکس دیده نشده از بازار رشت در زمان قاجار

به گزارش فرادید، سوروگین در طول دوران اقامت 50 ساله اش در ایران به شهر های مختلف سفر کرد و عکس هایی از مردمان و مکان های مهم این شهر ها گرفت. در اینجا دو مورد از عکس های او را ملاحظه می کنید که مغازه هایی را در بازار رشت نشان می دهند.

در عکس اول تصویری از یک خوار و بار فروشی، یک پارچه فروشی و یک کارگاه بافندگی را می توانیم ببینیم. برخی از افراد حاضر در عکس، از جمله پسر جوانی که در حجرۀ خوار و بار فروشی نشسته، به دوربین نگاه می نمایند و دیگران نیز مشغول مصاحبه هستند.

در عکس دوم تصویری از یک مغازۀ خوار و بار فروشی را می بینیم. جلوی مغازه ردیف کیسه هایی چیده شده که احتمالا حاوی حبوبات هستند و در ردیف های بالاتر تعداد زیادی کله قند وارداتی قرار داده شده که روی پاکت هایشان عبارت KONSTANCYA FABRYKA CUKRU درج شده است که نام یک کارخانۀ قند لهستانی بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1082

به "دو عکس دیده نشده از بازار رشت در زمان قاجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو عکس دیده نشده از بازار رشت در زمان قاجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید