دوربین های سلفی 100 مگاپیکسلی در راه هستند

به گزارش وبلاگ راضانی، اولین دوربین های مبتنی بر رزولوشن بیش از 100 مگاپیکسل در گوشی هایی مانند شیائومی می نوت 10 و گلکسی اس 20 اولترا تعبیه شدند. از آن موقع تعداد زیادی از گوشی های هوشمند با دوربین های 108 مگاپیکسلی راهی بازار شده اند. حالا به گفته یکی از افشاگران، دوربین های سلفی 100 مگاپیکسلی در راه هستند.

دوربین های سلفی 100 مگاپیکسلی در راه هستند

این افشاگر به نام شرکت ها یا زمان عرضه این گوشی ها اشاره ای نکرده است. اما در رابطه با منطقی نبودن استفاده از دوربین های سلفی 100 مگاپیکسلی می توان دلایل مختلفی را عنوان کرد. یکی از مهم ترین محدودیت ها، بحث اندازه این سنسورها است. چنین سنسورهایی نسبت به دوربین های 8، 13، 20 و 32 مگاپیکسلی اندازه بسیار عظیمتری دارند. به همین خاطر شرکت ها برای تعبیه این دوربین ها باید بریدگی یا حفره نمایشگر را عظیمتر نمایند.

سامسونگ مدتی قبل از نسل جدید سنسور 108 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد که نسبت به نسل قبلی اندازه کوچکتری دارد. اما این کوچکتر شدن به بهای کاهش اندازه پیکسل ها تمام شده است. هر چقدر اندازه پیکسل ها کوچکتر باشد، سنسور نور کمتری را دریافت می نماید و این موضوع منجر به کاهش کیفیت تصویر می گردد.

از طرف دیگر، شرکت هایی مانند گوگل و سامسونگ با وجود استفاده از دوربین های سلفی 8 تا 16 مگاپیکسلی توانسته اند کیفیت عکس ها را در محیط های کم نور تا حد زیادی بهبود ببخشند. البته این احتمال وجود دارد که این گوشی ها با دوربین چرخنده عرضه شوند. این یعنی دوربین اصلی بتواند به عنوان دوربین سلفی هم انجام وظیفه کند.

از جمله مزایای افزایش رزولوشن دوربین سلفی می توانیم به امکانات بیشتر برای زوم اشاره کنیم. اما آیا این موضوع برای بخش عظیمی از کاربران اهمیت زیادی دارد؟ همچنین این دوربین ها می توانند فیلم برداری 8K را امکان پذیر نمایند که البته با دوربین سلفی 33 مگاپیکسلی هم می توان چنین کاری را انجام داد.

  • چرا برجستگی دوربین گوشی های هوشمند انقدر عظیم شده است؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 337

به "دوربین های سلفی 100 مگاپیکسلی در راه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های سلفی 100 مگاپیکسلی در راه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید