خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل

به گزارش وبلاگ راضانی، آشنایی با غذاهای خیابانی بروکسل

بروکسل، مرکز کشور بلژیک یکی از مجذوب کننده ترین شهرها برای گردشگران است. این شهر خوراکی های خوشمزه ای هم دارد که در هیچ کجای دیگر نمی توانید مانند آن ها پیدا کنید. شکلات های بلژیک شهرتی جهانی دارند و از طعم و کیفیتی بی نظیر برخوردارند، همینطور وافل بلژیکی و غذاهای خوشمزه ای در این شهر وجود دارد که می توانید آن ها را از غرفه ها و مغازه های محلی بخرید. در این مطلب می خواهیم برترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل را به شما معرفی کنیم. غذاهایی که قیمت بالایی ندارند اما بسیار خوشمزه هستند و یکی از برترین تجربیات در سفر به بلژیک را برای شما رقم خواهند زد. با خبرنگاران همراه باشید.

خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل

وافل | Waffle

بله، وافل! یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی بروکسل همین نان شیرینی های وافل هستند. نمی گردد به بروکسل سفر کرد و وافل را امتحان نکرد. برای امتحان وافل و پیدا کردن نزدیک ترین فروشگاه وافل تنها کافیست چشم هایتان را ببندید و عطر و بوی دلپذیر وافل را دنبال کنید! در بروکسل وافل ها علاوه بر خوشمزگی چشم نواز هم هستند و تزئینات هیجان انگیز و وسوسه نماینده ای روی آن ها قرار گرفته است. تاپینگ برشته با کلی خامه و سس شکلات و چند توت فرنگی قرمز و رسیده آنقدر وسوسه نماینده است که نمی توانید از آن ها چشم بردارید. هنگامی که در این مغازه ها وافل سفارش می دهید می توانید تاپینگ آن را خودتان انتخاب کنید و آن را به چیزی بهشتی تبدیل کنید: مربا و شهد ، نوتلا یا شکلات آب شده بلژیکی می تواند هر وافل ساده ای را به اسنکی فوق العاده تبدیل کنید، چه برسد به اینکه یک وافل تازه و برشته بروکسلی باشد.

سیب زمینی سرخ نموده بلژیکی | Belgian Fries

اگر به نظرتان سیب زمینی سرخ نموده در هر کشوری یک طعم می دهد پس باید به بلژیک و بروکسل سفر کنید. سیب زمینی سرخ نموده بلژیکی شهرتی جهانی دارد و تفاوت هایی با سیب زمینی های سایر کشورها دارد: در بلژیک خلال های سیب زمینی را معمولا دوبار سرخ می نمایند و داخل قیف های کاغذی می ریزند و روی آن سس مایونز می ریزند. اگر همواره فکر می کردید سیب زمینی را باید با سس قرمز خورد پس یکبار هم شده در بروکسل ترکیب بی نظیر سس مایونز و سیب زمینی برشته و ترد را امتحان کنید تا عاشقش بشوید. سیب زمینی سرخ نموده محبوب ترین فست فود در بلژیک محسوب می گردد و این اسنک خوشمزه را از غرفه های سیار مواد غذایی، کافه ها و رستوران های محلی می توانید بخرید. البته در بعضی مغازه ها سیب زمینی را در ظرف های شکیل تری قرار می دهند و علاوه بر مایونز، از سس های دیگر مثل کچاپ و سس های محلی هم استفاده می گردد.

میترایِت | Mitraillette

میترایت یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل است که بسیار هم پرطرفدار است. این غذا در بروکسل اختراع شده و معمولا به صورت ساندویچ سرو می گردد. اگر عاشق غذاهای سرخ کردنی هستید میترایت برترین انتخاب برای شما خواهد بود. در این غذا همه چیز سرخ شده است: سیب زمینی سرخ نموده همراه با گوشت سرخ نموده داخل باگت قرار داده می شوند و روی آن هم یک سس غلیظ و خوشمزه ریخته می گردد. معمولا در بروکسل میترایت همراه با سس مایونز خورده می گردد اما از سس های دیگر هم می توانید بهره ببرید. گاهی حتی این ساندویچ خوشمزه را با گوجه و هویج هم سرو می نمایند، اما میترایت سنتی همان سیب زمینی و گوشت و سس است. این ساندویچ یکی از اختراعات محبوب بروکسلی ها به شمار می رود و یکی از غذاهایی است که حتما در بروکسل باید امتحان کنید.

شیرینی اسموت بولن | Smoutebollen

این نوع شیرینی تقریبا شبیه دونات است و علاوه بر بلژیک، در کشورهای هلند، آلمان و فرانسه هم با نام های دیکر وجود دارد. خمیر را به صورت توپک های کوچک در می آورند و در روغن زیاد سرخ می نمایند. بعد مثل دونات روی آن ها پودر قند می ریزند و در پاکت های کاغذی می فروشند. مغازه ها و غرفه های زیادی در سرتاسر بروکسل وجود دارد که این نوع شیرینی خوشمزه را می فروشد و می توانید آن ها را داغ داغ و تازه نوش جان کنید. در هلند به این شیرینی توپ روغنی گفته می گردد و این توپک ها را داخل روغن گیاهی سرخ می نمایند. در هر صورت اسموت بولن یا هرنامی که روی آن می گذارید یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل است و حتما در سفر به بلژیک آن را امتحان کنید.

کاریکول | Caricoles

کاریکول هم یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی بروکسل است که طعمی متفاوت و خاص دارد. این غذا از حلزون دریایی پخته شده و سبزیجات تشکیل شده است و اگر اهل غذاهای دریایی هستید حتما آن را امتحان کنید. این غذا معمولا در غرفه های سیار مواد غذایی و در طول جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف فروخته می گردد. البته در ایام غیرجشنواره هم می توانید کاریکول را از ماشین های سیار مواد غذایی و مغازه های محلی هم بخرید. طعم این غذا به طرز عجیبی شیرین است و بافت غضروفی آن برای خیلی ها جالب خواهد بود.

انواع سوسیس

انواع مختلف سوسیس (سوسیس سفید، سیاه…) هم به صورت های مختلف فروخته می شوند و جزء خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل هستند. تقریبا در همه جای شهر می توانید غرفه های مواد غذایی را پیدا کنید که این سوسیس ها را می فروشند. سوسیس سفید را در نان باگت قرار می دهند و روی آن سس کچاپ یا خردل یا هردو می ریزند. البته بسیاری از فروشنده ها پیاز و کلم هم به آن اضافه می نمایند. بعضی دیگر هم ابتکار عمل به خرج می دهند و سوسیس سفید و سیاه را با یکدیگر ترکیب می نمایند و ساندویچی متفاوت تهیه می نمایند. سوسیس خاستگاه بلژیکی ندارد اما امروزه در آشپزی بلژیک و بروکسل بوفور پیدا می گردد. یکی از غذاهای سنتی بلژیک سوسیس خانگی همراه با سس سیب و سیب زمینی است که بسیار هم پرطرفدار است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 874

به "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای خیابانی بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید