خودروی اپل با سفارش تراشه آزمایشی سیستم خودران به واقعیت نزدیک تر شد

به گزارش وبلاگ راضانی، بر اساس گزارش هایی درباره سفارش آزمایشی تراشه اختصاصی از سوی اپل، تولید خودروی این شرکت یک گام به واقعیت نزدیک تر شد.

خودروی اپل با سفارش تراشه آزمایشی سیستم خودران به واقعیت نزدیک تر شد

اگرچه خودروی خودران اپل (Apple Car) هنوز حتی معرفی نشده است، اما شایعه ها درباره آن همچنان به صورت گسترده وجود دارد و از هم اکنون تبلیغاتی را برای این محصول که زمان عرضه آن مشخص نیست، ایجاد کرده است. اکنون به نظر می رسد که تولید این خودرو یک گام به واقعیت نزدیک تر شده و گزارش ها حاکی از آن است که اپل تراشه رانندگی اتوماتیک (Autopilot) را به یک شرکت کره ای سفارش داده است.

طبق اعلام Elec، اپل یک سفارش آزمایشی تولید تراشه راننده اتوماتیک (اتوپایلوت) را به یک شرکت کره ای داده است. هرچند این سفارش برای تراشه نهایی نیست، زیرا مطمئنا تراشه اصلی از طریق شریک اپل شرکت TSMC که مسؤول ساخت تراشه های سری A و سری M اپل است، تولید خواهد شد.

در عوض، به نظر می رسد سفارشی که به صورت آزمایشی به یک شرکت فعال در زمینه نیمه رسانا در کره جنوبی داده شده، مربوط به ماژول هایی است که در تراشه گنجانده می شوند. بر اساس کزارش ها این شرکت که نام آن مشخص نیست، روی یک تراشه رانندگی اتوماتیک کار می کند که عملکردی مانند تراشه های استفاده شده در خودروهای تسلا را فراهم می کند. این تراشه ها بر محاسبات هوش مصنوعی نظارت دارند و معمولا یک واحد پردازش عصبی، CPU، GPU، حافظه و حتی یک رابط دوربین را با مجموعه ای از عملکردهای دیگر یکپارچه می کنند.

Elec ادعا می کند که تسلا برای این منظور از حافظه سامسونگ استفاده کرده و هنگام توسعه ماژول رانندگی اتوماتیک، کار مونتاژ را به یک شرکت کره جنوبی به نام JCET STATSChipPAC Korea سپرده است. اکنون به نظر می رسد اپل هم جهت مشابهی را برای پروژه Apple Car خود در پیش گرفته است.

همچنین با وجود اینکه قرارداد به تازگی فاش شده است، به نظر می رسد که کار در این زمینه تقریبا یک سال است که ادامه دارد. بر اساس همین گزارش، قرار است قرارداد این شرکت کره ای و اپل در سال آینده تکمیل شود.

به نظر می رسد این فرایند مشابه کاری است که اپل برای توسعه تراشه M1 خود انجام داده است. اساسا ماژول های مجزا در ابتدا به عنوان تراشه های مستقل ساخته می شوند تا کاملا آزمایش شوند و سپس این تراشه های مستقل در یک تراشه واحد ادغام می شوند.

با وجود فاش شدن این قرارداد، برنامه های دقیق توسعه خودروی اپل هنوز کاملا نامشخص است. هنوز نمی دانیم آیا این امر باعث می شود تا اتومبیل ها مستقیم به مشتریان فروخته شوند، یا با شرایطی به شرکت های اشتراک گذاری خودرو واگذار می شوند یا حتی این فناوری از طریق خودروسازان مطرح، در وسایل نقلیه گنجانده می شود.

شایعه ها درباره Apple Car ماه هاست که ادامه دارد، از جمله گردش مالی که برای خود پروژه گزارش شده است؛ همچنین چندین گزارش درباره تلاش اپل برای همکاری با خودروسازان در این پروژه. یکی از این پیشرفت های گزارش شده، مربوط به یکی از تأمین کنندگان اپل لوکس شیر (Luxshare) بود. این شرکت که مسئولیت ساخت ایرپادز (AirPods) را بر عهده داشت با یک سازنده چینی خودروهای الکتریکی The Chert Group همکاری می کند و دو شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی هستند.

بنا بر گزارش ها، این سرمایه گذاری که باید ظرف سه ماه آینده آغاز شود، سرمایه ای در حدود 1.7 میلیارد یوان (تقریبا حدود 267 میلیون دلار) دارد و همچنین باید یک کارخانه نو احداث کند. گزارش دیگری هم حاکی از این است که اپل با خودروسازان کره ای ملاقات کرده است تا شریکی برای پروژه Apple Car پیدا کند.

پیش بینی می شود اپل تا خاتمه سال 2022 شریک اصلی خود را برای تولید خودران انتخاب و معرفی کند. پس از آن، انتظار می رود که یک توسعه همه جانبه در این زمینه آغاز شود. علاوه بر این، چندین شرکت کره ای به چیزی شبیه به گروه ویژه پیوسته اند و قصد دارند بخشی از کسب وکار خودروی اپل را به دست آورند.

عکس کاور: طرحی تجسمی از خودروی اپل

Credit: Vanarama

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 909

به "خودروی اپل با سفارش تراشه آزمایشی سیستم خودران به واقعیت نزدیک تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی اپل با سفارش تراشه آزمایشی سیستم خودران به واقعیت نزدیک تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید