خبر تازه درباره یارانه نان

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در نشست خبری اظهار کرد: چهار میلیون و 534 تن گندم در کشور تولید شد و برای تامین کسری مورد نیاز واردات انجام و کسری مورد نیاز از این محل تامین شد به طوری که اکنون می توان گفت که نگرانی برای تامین این محصول در کشور وجود ندارد.

خبر تازه درباره یارانه نان

وی درباره شرایط تامین شکر اضافه نمود: یک میلیون و 650 هزار تن تولید داشته ایم و آمار کارخانجات نشان می دهد که تولید شکر پاییزه 52 درصد و در کل 22 درصد افزایش تولید داشته ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: امیدواریم تا خرداد سال آینده مسئله ای برای تامین محصول شکر در کشور نداشته باشیم.

گندم صنف و صنعت را دیگر دولت تامین نمی کند

این مقام مسئول گفت: بخش عمده ای از گندم مورد نیاز صنف و صنعت را دیگر دولت و شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین نخواهد کرد، بر این اساس دیگر فعالان این بخش خود باید نسبت به عقد قرارداد با کشاورزان اقدام کنند و به صورت توافقی آن را خریداری کنند که این امر می تواند منجر به کاهش بار دولت در خرید تضمینی گندم می شود.

یارانه نان برداشته نخواهد شد

وی در ارتباط با امکان حذف یارانه آرد خبازی و نان گفت: یارانه و ارز واردات گندم به واسطه ملاحظات حاکمیتی که دارد حتی مطالعه ای برای حذف آن صورت نگرفته است و قیمت آرد و نان به طور قطع تغییری نخواهد داشت.

وی در پاسخ به ادعای کارخانجات صنایع غذایی مبنی بر کمبود روغن پالم گفت: 340 هزار تن روغن پالم به کشور آمده است در حالی که کل واردات روغن خام 400 هزار تن است.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 727

به "خبر تازه درباره یارانه نان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه درباره یارانه نان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید