حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان جهانگرد آلمانی

به گزارش وبلاگ راضانی، قاضی مازندرانی برای متهمانی که پارسال یک توریست آلمانی را مورد ضرب وشتم قرار داده بودند حکم جالبی صادر کرد.

حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان جهانگرد آلمانی

خبرنگاران: فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی، سوم مردادماه پارسال وارد نشتارود مازندران شد و اقدام به برپایی چادر مسافرتی در شهر نموده بود که عده ای پس از اطلاع از تابعیت این فرد او را اغفال و به ساحل دریا هدایت می نمایند و در فرصتی مناسب علاوه بر سرقت اموال این توریست خارجی او را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.

مردم و مسئولین این شهر از همان دقایق اولیه بروز این حادثه ناگوار، با حضور در بیمارستان و اهدای هدایای نفیس سنتی از این توریست خارجی دلجویی و عذرخواهی کردند و نیروی انتظامی نیز پس از دستگیری همه ضاربان، اشیای به سرقت رفته را تحویل دوچرخه سوار آلمانی می دهد و این توریست خارجی پس از مدتی ایران را به مقصد آلمان ترک می نماید.

حالا با گذشت چند ماه و پس از آنالیز همه جانبه پرونده و اخذ دفاعیات متهمان، قاضی شعبه اول دادگاه عمومی نشتارود حکم ضاربان فیلیپ مارک گراف دوچرخه سوار آلمانی را صادر کرد.

قاضی در این حکم، اقدام متهمان را برخلاف ادب و مهمان نوازی اسلامی و سبب جریحه دار شدن اعتماد عمومی دانست و با اشاره به اینکه دین و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران همیشه مهمان نوازی را از صفات نیک و پسندیده دانست و اقدام چند جوان ناپخته سبب تضییع آن نمی گردد در مورد جنبه عمومی جرم هر 6 متهم این پرونده را علاوه بر حبس و شلاق تعزیری به دو مورد حکم سبز نیز محکوم کرد.

در حکم قاضی آمده است با توجه به اینکه تبعه آلمانی پس از شکست بیماری سرطان در حرکتی نمادین و انسان محبت آمیز برای حمایت از بیماران سرطانی اقدام به رکاب زنی در کشور های مختلف نموده بود متمهان علاوه بر عذرخواهی از او در یکی از رسانه های خبری رسمی کشور، بروشور های معرفی مجمع خیرین حمایت از بچه ها سرطانی (ماهک) را توزیع و صندوق های یاری به این مجمع در شهرستان تنکابن و توابع آن را پخش و جمع آوری نمایند.

بر اساس حکم قاضی این متهمان تا دو سال برای حمایت از بچه ها سرطانی زیر نظر مجمع خیرین یاری به بچه ها مبتلا به سرطان ماهک باید فعالیت اجتماعی داشته باشند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 215

به "حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان جهانگرد آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم جالب قاضی مازندرانی برای ضاربان جهانگرد آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید