حمل و نقل عمومی در عمان

به گزارش وبلاگ راضانی، هزینه های مسافرت به عمان شامل موارد مختلفی است؛ از هزینه های مربوط به اقامت گرفته تا هزینه رستوران و گشت و گذار در شهرهای مختلف این کشور و بخصوص شهر بندری مسقط به عنوان مرکز کشور عمان!

حمل و نقل عمومی در عمان

خرید بلیط پرواز عمان نیز یک هزینه قابل توجه در این مسافرت خواهد بود، اما حمل و نقل عمومی در عمان می تواند هزینه های مربوط به گشت و گذار در این کشور را برای شما به شدت کاهش دهد.

معمولا تور توریستی عمان و سایر تورهای توریستی سعی می نمایند از وسایل حمل و نقل عمومی در کشورهای مقصد استفاده نمایند. این کار علاوه بر حفظ تمرکز بر روی برنامه، منجر به کاهش محسوس هزینه ها نیز می گردد.

تورهای توریستی معرفی شده به وسیله خبرنگاران نیز سعی می نمایند با برترین وسایل موجود جهت حمل و نقل مسافران را در کشور عمان همراهی نمایند. در ادامه به آنالیز تور عمان با تاکید بر برترین وسیله حمل و نقل در این کشور می پردازیم.

با کشور عمان بیشتر آشنا شوید

پیش از آنکه مسائل مربوط به حمل و نقل در کشور عمان و بخصوص حمل و نقل عمومی در این کشور را آنالیز کنیم بهتر است به معرفی این کشور بپردازیم. بسیاری از ما عمان را صرفا به عنوان یک کشور عربی که در جنوب ایران و حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است می شناسیم، اما این اندازه اطلاعات برای کسی که قصد سفر به کشور عمان را دارد کافی نیست.

عمان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که از ثبات بسیار زیادی در مسائل داخلی و بین المللی برخوردار بوده و در کمتر از یک قرن توانسته است از دسته کشورهای ژنده پوش به کشورهای مدرن و محبوب برای مقاصد تجاری و توریستی مبدل گردد. این کشور امروزه یک بافت سنتی در کنار ساختمان های مدرن و بسیار لاکچری دارد که البته در افزایش جلوه و نمای کلی شهرهای بزرگ همچون مسقط تاثیر بسیار زیادی داشته اند.

آب و هوای کشور عمان

کشور عمان یکی از کشورهایی است که در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است و تابش نور آفتاب با قدرت بسیار زیادی صورت می گیرد. این کشور در فصل تابستان یک آب و هوای بسیار گرم و شرجی را سپری می نماید و این امر باعث شده است در این فصل محبوبیت چندانی برای توریستی نداشته باشد. فصل بهار و پاییز برای کسانی که در منطقه ها نزدیک به خط استوا سکونت دارند یک زمان مناسب برای مسافرت به عمان قلمداد می گردد.

اغلب مردم ایران ترجیح می دهند در فصل زمستان راهی عمان شوند. عمان در فصل زمستان همچون شمال ایران در فصل بهار پر از توریست است. فصل زمستان که از راه می رسد، هیاهوی خاصی در نقاط مختلف عمان برپا می گردد.

شما نیز می توانید در این فصل دل انگیز راهی کشور عمان شوید. در فصل زمستان علاوه بر معتدل بودن هوا، بارش های شدید و رگباری را نیز تجربه خواهید کرد گذشته از اینکه اندازه شرجی بودن هوا نیز به شدت کاهش می یابد.

شرایط جغرافیایی کشور عمان

با یک بیان کلی می توان این کشور را یک منطقه کوهستانی و ساحلی توصیف کرد. سراسر کشور عمان دارای کوه ها و رشته کوهایی است که در ایجاد یک طبیعت زیبا در این کشور نقش بسزایی داشته اند. از کوه ها و قله های مرتفع که بگذریم، باید به دشت ها و جلگه های متعددی اشاره کنیم که در مرکز و اطراف کشور عمان دیده می شوند. سواحل دریای عمان و دریای عرب نیز در حوالی این کشور زیبایی چشم نوازی را خلق نموده اند.

پدیده های جغرافیایی در کشور عمان به یکی از مطلوب ترین رخدادهای طبیعی مبدل شده اند. شما در این کشور می توانید شاهد آسمانی آبی، پاکیزه، کوه های مرتفع و طویل، سواحل صخره ای، آب های خروشان، دلفین های زیبا و پرندگان آبی باشید.

در بعضی از نقاط لنگرگاه ها تا مراکز شهر نیز کشیده شده اند. طلوع و غروب آفتاب در منطقه ها استوایی و کشورهایی که در نزدیکی این منطقه ها واقع شده اند یک چشم انداز مجذوب کننده و خارق العاده خواهد بود. از تمام این ها که بگذریم درختان نخل زیباترین تصاویر طبیعی در این جغرافیای کوچک و زیبا را خلق نموده اند.

جاذبه های توریستی کشور عمان

اطلاع از سیستم حمل و نقل عمومی در کشور عمان و بخصوص شهر مسقط به عنوان مرکز این کشور برای گشت و گذار و بازدید از مراکز دیدنی و بخصوص جاذبه های توریستی حائز اهمیت هستند. بنابراین بهتر است پیش از پرداختن به موضوع حمل و نقل عمومی در کشور عمان به معرفی جاذبه های این کشور بپردازیم. برترین جاذبه های توریستی کشور عمان عبارتند از:

  • مرکز فراوری گاز و نفت در شهر مسقط
  • قلعه رفصه در شهرستان صور
  • غار مجلس الجن (دومین غار عمیق دنیا در فلات سلما)
  • قلعه نخل در منطقه باطنه شهرستان نخل
  • گشت و گذار در بندر خیران واقع در شهر مسقط

حمل و نقل در کشور عمان

اکنون ضروری است تا وسایل حمل و نقل در کشور عمان را بشناسید. در این کشور می توانید انواع وسایل حمل و نقل لوکس همچون خودروهای سواری یا لیموزین ها را اجاره کنید که البته قیمت آن ها به شدت بالاست. انتخاب بعدی کرایه تاکسی دربست است. این گزینه نیز ایده آل خواهد بود، با این حال قیمت کرایه تاکسی دربست هرچند که از خودروهای غیرلاکچری برای این منظور استفاده گردد نیز برای اغلب مسافران بسیار پرهزینه است.

گزینه هایی که می ماند، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است. گزینه اول تاکسی های سفید و نارنجی و دیگری اتوبوس های عمومی خواهد بود. قطعا هزینه رفت و آمد با سرویس های عمومی تر همچون اتوبوس های شهری بسیار پایین است و شما با استفاده از آن ها می توانید هزینه های مسافرت خود به کشور عمان را به شدت کاهش دهید، با این حال نباید از این واقعیت نیز غافل گشت که بعضی از مکان ها امکان رفت و آمد اتوبوس را فراهم ننموده اند و گرمای هوا نیز اجازه پیاده روی طولانی در این کشور را نمی دهد. در این زمان ناچار به استفاده از تاکسی هایی هستید که اصولا قیمت را به صورت توافقی مشخص می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1152

به "حمل و نقل عمومی در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل و نقل عمومی در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید