جلسه مشترکی میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرگزاری مهر/ براساس خبرهای منتشر گشته، جلسه مشترکی میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید.

جلسه مشترکی میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید

جلسه مشترکی در آستانه هفته گردشگری میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور برای استفاده از ظرفیت فضاهای مترو برگزار گردید.

در این جلسه معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائم مقام عملیات این شرکت برگزار گردید.

علی اصغر شالبافیان گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم با توجه به شکل گیری زمینه های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.

او با اشاره به اینکه گردشگری فردی در حال حاضر رواج پیدا نموده، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می نمایند. با توسعه اپلیکیشن های مرتبط با سفر می توانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم.

شالبافیان با بیان اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبرو است، بیان نمود: از ظرفیت ایستگاه های مترو می توانیم به عنوان محلی برای فراوری صنایع دستی و عرضه آنها برای مردم استفاده کنیم، چرا که این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم می گردد.

معاون گردشگری کشور توضیح داد: در هفته گردشگری کلیپ های زیبایی برای معرفی ظرفیت های گردشگری در ایران تهیه کردیم که می تواند جذابیت های سرمایه گذاری در این حوزه را نشان دهند.

او از فراوری محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی اطلاع داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاه ها و قطارها را داریم. بعلاوه آمادگی لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایستگاه ها وجود دارد.

اعلام آمادگی متروی تهران برای معرفی نمادها و آئین های استان های مختلف

در این جلسه حامد عباسی نامی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: ما در پی ایجاد گذرگاه های مهارتی در ایستگاه های مترو هستیم.

او اضافه نمود: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه می تواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاه ها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی گردد.

نامی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه یک و نیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده می نمایند، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس آمار مسافران افزایش پیدا می نماید و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاه های مهارتی و معرفی صنایع دستی استان ها در 144 ایستگاه وجود دارد، اما با توجه به زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاه ها وجود ندارد. در این مدت کوتاه می توانیم در ایستگاه های منتخب کار را شروع کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه توضیح داد: با توجه به تردد بالا در ایستگاه ها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام و اختلال نباشیم.

او بعلاوه ضمن اشاره به رویداد جام جهانی گفت: ایستگاه استادیوم آزادی می تواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تک تک استان ها برای معرفی نمادها و آئین های مختلف در قالب برگزاری نمایشگاه های دائمی یا مناسبتی است.

براساس توافق های اجرا شده، همکاری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری با هدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با موضوع توسعه گردشگری شهری شروع خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 972

به "جلسه مشترکی میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه مشترکی میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با وزارت میراث فرهنگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید