ثبت نام کنکور سراسری 1400 از ساعت 19 امروز، 12 بهمن ماه شروع می گردد

به گزارش وبلاگ راضانی، ثبت نام کنکور سراسری سال 1400 از ساعت 19 امروز، یکشنبه دوازدهم بهمن ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع می گردد.

ثبت نام کنکور سراسری 1400 از ساعت 19 امروز، 12 بهمن ماه شروع می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ثبت نام آزمون سراسری سال 1400 در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیغام نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 19 امروز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه 1399 منحصراً از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود.

متقاضیان شرکت در آزمون سراسری تا روز شنبه هجدهم بهمن ماه 1399 برای ثبت نام فرصت دارند و در این فرصت قبل از تکمیل ثبت نام باید دفترچه راهنمای ثبت نام را با دقت مطالعه کنند. دفترچه همزمان با آغاز ثبت نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دریافت است.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون حاوی اطلاعات مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران و ... است، که هر متقاضی می بایست با مطالعه آن در صورتی که دارای شرایط مندرج در دفترچه باشد، در این آزمون ثبت نام کنند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می شود، متقاضیان ضروری است از طریق کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 540.000 (پانصدوچهل هزار) ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیغام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیغام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 8500 (هشت هزارو پانصد) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیغام کوتاه، می توانند از این خدمات استفاده کنند.

هر متقاضی مطابق ضوابط آزمون می تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی 2 (علوم تجربی)، گروه آزمایشی 3 (علوم انسانی)، گروه آزمایشی 4 (هنر) و گروه آزمایشی 5 (زبان های خارجی) شود.

چنانچه متقاضی خواستار ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره 4 ذیل) باشد، ضروری است که به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ 540.000 (پانصدوچهل هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت نماید.

چنانچه متقاضی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیغام نور باشد، ضروری است که نسبت به پرداخت مبلغ یکصد و سی و هفت هزار ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 10 رقمی) را دریافت نماید.

چنانچه متقاضی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، ضروری است که نسبت به پرداخت مبلغ یکصد و سی و هفت هزار ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 10 رقمی) را دریافت نماید.

در رابطه با نحوه اعلام علاقه مندی به رشته های دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، به اطلاع می رساند که در صورت اخذ مجوز های قانونی توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذیصلاح برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های فوق، موضوع در مرحله انتخاب رشته های تحصیلی (حدود دهه دوم مرداد ماه سال 1400) اطلاع رسانی خواهد شد.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو یادآور می شود که سوالات آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن برای همه متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6 طراحی و برگزار خواهد شد.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در آنالیز و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیغام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیغام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین شرایط درخواست خود آگاه شوند.

در ضمنً متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روز ها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 295

به "ثبت نام کنکور سراسری 1400 از ساعت 19 امروز، 12 بهمن ماه شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام کنکور سراسری 1400 از ساعت 19 امروز، 12 بهمن ماه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید