تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آوینی افتتاح می شود ، اتصال بزرگراه امام علی به نجفی رستگار

به گزارش وبلاگ راضانی، سخنگوی شهرداری تهران گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی همزمان با سی و پنجمین پویش امید و افتخار افتتاح می شود.

تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آوینی افتتاح می شود ، اتصال بزرگراه امام علی به نجفی رستگار

به گزارش خبرنگاران، عبدالمطهر محمدخانی با اشاره به بهره برداری از پل دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی و مسیرهای دسترسی تقاطع بزرگراه های امام علی (ع) و بزرگراه شهید نجفی رستگار در سی و پنجمین پویش امید و افتخار، گفت: این پروژه ها -شنبه ششم اسفندماه- با حضور شهردار تهران به بهره برداری خواهد رسید.

سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه با آغاز دوره ششم مدیریت شهری مرکز و تلاش برای تکمیل گردش های ترافیکی تقاطعات موجود، تقاطع بزرگراه شهید نجفی رستگار با بزرگراه امام علی (ع) نیز در مسیر اجرای تمهیدات در حوزه عمرانی قرار گرفت، شرح داد: تکمیل کندروهای این بزرگراه در بخش های فاقد معارض و احداث مسیرهای دسترسی مورد نیز از خردادماه سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: تکمیل مسیرهای تقاطع بزرگراه های امام علی (ع) و شهید نجفی رستگار، ضمن اتصال طولانی ترین بزرگراه شمالی- جنوبی شهر تهران به محور کمربندی شرقی- غربی مرکز (بزرگراه آزادگان)، نقش مؤثری در راهنمایی و توزیع متناسب بار ترافیکی خواهد داشت.

کاهش 17 کیلومتری طول سفرهای شهری

محمدخانی با اعلام اینکه بر اساس بررسی های فنی اجرا شده، این گشایش ترافیکی کاهش 17 کیلومتری طول سفرهای درون شهری را در پی دارد، گفت: بخش های مختلف این پروژه شامل مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار با عرض 10 متر و طول 200 متر، رمپ راستگرد شمال به غرب با عرض 6 متر و طول 330 متر، لوپ شرق به جنوب تقاطع با عرض 9 متر و طول 320 متر و روسازی مسیر کندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول هزار متر است.

او با اشاره به جزئیات پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی نیز گفت: بزرگراه شهید آوینی به دلیل دسترسی به بزرگراه امام علی (ع) و شمال تهران از یک سو و مجاورت با حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و ترافیک عبوری خیابان سلمان فارسی از سوی دیگر، همواره با تقاضای ترافیکی قابل توجهی روبرو بوده و این در حالی ست که عملکرد نه چندان مناسب دوربرگردان های همسطح به ویژه در محدوده تقاطع خیابان سلمان فارسی زمینه ساز تداخل جریان های عبوری و وقوع تصادفات خطرناک می شد.

سخنگوی شهرداری تهران تأکید کرد: با درخواست شهرداری منطقه 20 احداث پل دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی از اواخر سال گذشته وارد مرحله اجرایی شد تا ضمن افزایش ضریب ایمنی تردد، بخشی از گردش های اضافی شهروندان در طول مسیر بزرگراه شهید آوینی کاهش یابد.

او با بیان اینکه بهره برداری از پل دوربرگردان شرق به شرق، بیش از هر چیز مسائل ناشی از دوربرگردان های همسطح بزرگراه شهید آوینی که به صورت نقاط حادثه ساز ترافیکی عمل می کرد را رفع می کند، افزود: این پل ضمن ارتقاء ایمنی تردد، کمک بسزایی به روان سازی جریان ترافیک در این معبر بزرگراهی خواهد کرد.

جزییات دوربرگردان بزرگراه شهید آوینی

محمدخانی گفت: بر اساس بررسی های فنی اجرا شده، زیر بار رفتن دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید آوینی، کاهش 5.2 کیلومتری طول سفرهای درون شهری و در پی آن کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده ها را در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه این پل با عرشه فلزی به طول 450 متر و عرض میانه هشت متر با چهار دهانه و 6 ستون برای دو خط عبوری ساخته شده است، گفت: در پل شهید آوینی، دیوارهای حائل 470 متر مربعی به کار گرفته شده و همچنین اصلاح هندسی مسیر نیز اجرا شده است.

او با اشاره به پنج هزار و 551 متر مکعب بتن ریزی در این پروژه، شرح داد: 6 هزار و 994 متر مربع قالب بندی، 112 تن آرماتوربندی، هفت هزار و 665 متر مکعب پی کنی و خاکبرداری، 330 تن سازه فلزی سنگین، 83 تن کیج گذاری، سه هزار و 500 متر جدولکاری و چهار هزار و 550 متر مکعب روسازی با قلوه بتن در این طرح اجرا شده است.

محمدخانی به اهم معارضین ملکی و تأسیساتی رفع شده برای اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: زمین های کشاورزی در بخش شمالی به مساحت هزار و 530 متر مربع، زمین های کشاورزی بخش جنوبی به مساحت هزار و 489 متر مربع، دریچه بازدید در بخش شمالی و جنوبی و چراغ های راهنمایی و رانندگی و تیرهای برق در بخش شمالی و جنوبی رفع معارض شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1044

به "تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آوینی افتتاح می شود ، اتصال بزرگراه امام علی به نجفی رستگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آوینی افتتاح می شود ، اتصال بزرگراه امام علی به نجفی رستگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید