تست تنهایی؛ آیا حس تنهایی خود را به خوبی مدیریت می کنید؟

به گزارش وبلاگ راضانی، اگر فکر می کنید که باور های شما در خصوص احساس تنهایی درست است باید بگویم که سخت در اشتباهید. تست تنهایی به شما این را کاملا اثبات می نماید و دانسته های شما درباره تنهایی را به چالش می کشد. وقت تجدیدنظر فرا رسیده است!

تست تنهایی؛ آیا حس تنهایی خود را به خوبی مدیریت می کنید؟

خبرنگاران | سرویس روانشناسی - حتما برای شما هم پیش آمده که در لحظاتی از زندگی تان احساس تنهایی کنید. احساس تنهایی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. برای برخی لحظه ای و گذرا، برای برخی دیگر مداوم. چیزی که مهم است کنترل شما بر این احساس و تاثیرش بر زندگی شماست. فکر می کنید چقدر تنها هستید و چقدر می توانید این احساس را مدیریت کنید؟

تنهایی، سرماخوردگی روح!

احساس تنهایی و در خود فرورفتن از حالات عمومی انسان هاست. گفته شده است که این احساس در حکم سرماخوردگی آسیب شناختی روانی است. اما احساس تنهایی در تنها بودن خلاصه نمی گردد. عوامل زیادی در آن دخالت دارند. احساس تنهایی حالتی از ذهن است که معمولا به درستی درک نمی گردد. آنالیز روی 25000 نفر از سوی جامعه شناسان دانشگاه نیویورک نکات جالبی را در این خصوص نشان داد. معلوم شد که در زمینه این ناراحتی قدیمی و رایج روانی برداشت های اشتباهی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه بر احساس تنهایی خود غلبه کنیم؟

تست آنلاین روانشناسی تنهایی

⇓⇓⇓

تست روانشناسی تنهایی (تشریحی)

درباره تنهایی چقدر می دانید؟ به پرسشنامه زیر که بر اساس یافته های دانشگاه نیویورک تهیه شده جواب دهید.

1- اگر تنها زندگی کنم بیشتر احساس تنهایی می کنم.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

2- اگر پول و شغل و آموزش فراوان داشتم، کمتر احساس تنهایی می کردم.

غلط (0 امتیاز) درست (1 امتیاز)

3- این امکان وجود دارد که اگر تنها فرزند خانواده بودم، نسبت به کسی که برادر و خواهر دارد، احساس تنهایی بیشتری می کردم.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

4- روی هم رفته زن ها بیش از مرد ها احساس تنهایی می نمایند.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

5- این روز ها دوست شدن سخت است. زیرا مردم بیشتر با خودشان سر می نمایند.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

6- فرزندان والدین تنها، احساس تنهایی می نمایند.

غلط (0 امتیاز) درست (1 امتیاز)

7- طلاق و جدایی پدر و مادر از یکدیگر، تاثیر مستقیمی روی احساس تنهایی ما در عظیمسالی ندارد.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

8- احساس تنهایی بخش مادرزادی شخصیت ماست. از این رو زیاد نمی توان آن را تغییر داد.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

9- مسن تر ها بیش از جوان ها احساس تنهایی می نمایند.

غلط (1 امتیاز) درست (0 امتیاز)

10- اشخاصی که احساس تنهایی می نمایند معمولا از خود تصویر ذهنی خوبی ندارند.

غلط (0 امتیاز) درست (1 امتیاز)

تفسیر نتایج تست تنهایی

  • امتیاز 7 به بالا: شما درباره علل احساس تنهایی اطلاعات خوبی دارید. اگر احساس تنهایی کردید، می توانید با آن به خوبی برخورد کنید.
  • امتیاز 6 به پایین: برخی از فرضیه ها و برداشت های شما درباره احساس تنهایی درست نیست. امتیاز کم لزوما بدین معنا نیست که احساس تنهایی می کنید، اما قطعا این معنا را می دهد این احساس و عاطفه را به خوبی درک نمی کنید و در نتیجه نمی توانید آن را به خوبی مدیریت کنید.

توضیحات تست تنهایی

برای تایید یا اصلاح برداشت های خود درباره احساس تنهایی، به شما توصیه می کنیم، مطالب زیر که عبارات آورده شده در تست را تشریح نموده است را مطالعه کنید:

1- آرتور تامس وولف معتقد بود که تنهایی درمان قطعی احساس تکبر، غرور و نخوت است. احساس تنهایی تجربه ناخوشایندی است. اما همه کسانی که تنها هستند احساس تنهایی نمی نمایند. موضوع تا حدود زیادی بستگی به این دارد که افراد موقعیت خود را چگونه تفسیر می نمایند.

2- پول در مبارزه با احساس تنهایی نقش مثبتی بازی می نماید. در آنالیز فوق معین شد اغلب کسانی که احساس تنهایی می نمایند فقیر یا بی سواد هستند. به زبان ساده پول و تحصیلات به اشخاص امکان می دهد که اشخاص جالبی را دیدار نمایند.

3- تک فرزند ها آموخته اند که با تنها بودن خود کنار بیایند. به استناد آنالیز های صورت گرفته تک فرزند ها بهتر از سایرین می تواند با احساس تنهایی شان کنار بیایند یا آن را مدیریت نمایند.

4- آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد که در نظر مردها، احساس تنهایی خصیصه ای مردانه نیست و به همین جهت در آزمون های روانی کمتر به احساس تنهایی خود اشاره می نمایند. ممکن است مرد ها در واقع تنها باشند، اما زن ها به راحتی این امر را به زبان می آورند.

5- لتیشیا پپلا که در زمینه احساس تنهایی مطالعات مفصلی انجام داده به این نتیجه رسیده که بسیاری از کسانی که احساس تنهایی می نمایند، بی توجهی دیگران را عامل این امر ارزیابی می نمایند. اما احتمالش زیاد است که احساس تنهایی آن ها ناشی از خجالتی بودن یا ترس از مورد اعتنا قرار نگرفتن باشد.

6- اغلب کسانی که احساس تنهایی می نمایند می گویند که پدر و مادر آن ها هم احساس تنهایی می نموده اند، اما کسانی که احساس تنهایی نمی نمایند پدر و مادر خود را صمیمی، گرم و شاداب ارزیابی می نمایند.

7- آنالیز دانشگاه نیویورک نظر بسیاری از متخصصان روان شناسی کودک را تایید می نماید که می گویند جدا شدن پدر و مادر از یکدیگر فراوری اضطراب جدایی می نماید و این روی بچه ها تاثیر طولانی مدت می گذارد. این بچه ها وقتی عظیم می شوند احساس تنهایی می نمایند.

8- بدون توجه به اینکه چگونه و در چه وضعیتی عظیم شده اید، احساس تنهایی را می توان از میان برداشت. دکتر جرالد فیلیپ، مدیر درمانگاه دولتی در دانشگاه پارک در پنسیلوانیا، به کسانی که می خواهند بر میزان تماس های اجتماعی خود بیفزایند درس می دهد. او می گوید کسانی که احساس تنهایی می نمایند باید بر نگرش های خود درباره احساس عدم امنیت اجتماعی، خود کوچک بینی و کمبود عزت نفس غلبه نمایند. اگر این ها از بین بروند، بخش مهمی از احساس تنهایی از بین می رود.

9- آنالیز مفصلی که در دانشگاه دوک در کالیفرنیای شمالی انجام گرفت، نشان داد که دوسوم این گروه مدعی بودند که هرگز احساس تنهایی نمی نمایند. تماس آن ها با دوستان و آشنایان بیش از حدی بود که برخی ها تصور می کردند.

10- جدا شدن از اجتماع اغلب به انتخاب خود ما صورت می گیرد و تا حدود زیادی بستگی به این دارد که از خود چه برداشتی داریم. بسیاری از کسانی که احساس تنهایی می نمایند معتقدند که از نظر دیگران قابل قبول نیستند.

سخن آخر

اگر شما در شمار اشخاصی هستید احساس تنهایی می نمایند، می توانید به خودتان یاری کنید. شما در زندگی تان به اشخاص نیاز دارید. سعی کنید در جامعه و محل زندگی خود کسانی را پیدا کنید که خصوصیات مشابه شما را دارا باشند. سعی کنید کار های داوطلبانه و خیریه انجام دهید. این امکان وجود دارد که بتوانید با کسانی آشنا شوید که از بار احساس تنهایی شما بکاهند. اگر در این خصوص راهکاری به نظرتان می رسد یا نظری دارید هم می توانید آن را در قسمت نظرات سایت خبرنگاران با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 306

به "تست تنهایی؛ آیا حس تنهایی خود را به خوبی مدیریت می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست تنهایی؛ آیا حس تنهایی خود را به خوبی مدیریت می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید