برترین زمان سفر به جزایر گالاپاگوس

به گزارش وبلاگ راضانی، جزایر گالاپاگوس (Galapagos Islands) با وجود حیات وحش فراوان، محیط گرمسیری و آب های اقیانوسی بکر، مدت ها است مقصدی بی نظیر برای مسافران و ماجراجویان به شمار می رود. در اینجا می توان از حیات وحش و طبیعت بسیار خارق العاده و زیبا لذت برد و با اینکه زمان بدی برای سفر به اینجا وجود ندارد اما بدون شک، انتخاب زمان مناسب برای سفر می تواند نقشی اساسی در مجذوب کننده تر شدن سفر شما داشته باشد.

برترین زمان سفر به جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس در فاصله حدوداً 600 مایلی سواحل اکوادور واقع شده است و تقریباً روی خط استوا قرار گرفته است و همین نیز به معنای آن است که در طول سال دما گرم است. با این حال، این جزایر در مسیر جریان هومبولت قرار می گیرند، جریان ثابتی از آب سرد اقیانوس که باعث شکل گیری طوفان های بارانی مکرر در طول سال می گردد.

برخلاف بعضی از مقاصد گردشگری، تصمیم گیری دقیق برای زمان سفر به جزایر گالاپاگوس آسان نیست. با این حال، پایدارترین شرایط بین ماه دسامبر تا مه است، زمانی که بیشتر مردم تمایل دارند تا به اینجا سفر نمایند. با این حال، اگر می خواهید از حیوانات خاصی تماشا کنید یا در رویدادی خاص شرکت کنید، باید زمان دیگری را برای سفر خود به این جزایر انتخاب کنید.

فصل بارانی در جزایر گالاپاگوس

جزایر گالاپاگوس از دسامبر تا مه هر سال در گرم ترین حالت خود قرار دارند و دما معمولا در بیشتر این بازه زمانی بین 20 تا 27 درجه سانتیگراد است. در همین بازه زمانی نیز مقدار بارندگی در جزایر افزایش پیدا می نماید و طوفان های شدیدتری نیز به همراه می آورد که مدت زمان کوتاهی رخ می دهند. بادها عموما آرام هستند و آسمان نیز غالبا صاف و آفتابی است.

شلوغ ترین فصل سفر در این دوره بین بازه زمانی میانه ماه دسامبر تا میانه ژانویه است، زمانی که جمعیت بسیار زیادی در محبوب ترین مکان های جزایر متراکم می شوند. اگر در پی بازدید از جزایر گالاپاگوس در این موقع از سال هستید، بهتر است از قبل نسبت به رزرو هتل، تور و پرواز اقدام کنید تا مسائل غیرمنتظره روبرو نشوید. گفتنی است که برای سفر در این موقع از سال باید هزینه بیشتری نیز بپردازید چراکه افزایش تقاضا باعث افزایش نرخ ها می گردد.

فصل خشک در جزایر گالاپاگوس

اینکه بازه زمانی بین ماه ژوئن تا نوامبر را در جزایر گالاپاگوس به عنوان فصل خشک می نامند، اندکی اشتباه است. در حالی که طوفان های بسیار شدیدتری در ماه های دیگر سال نیز مشاهده می شوند اما این دوره زمانی روزهای پر از نم نم باران است و آفتاب کمی دارد. بادهای سرد و پیوسته از سمت جنوب باعث می شوند تا میانگین دمای هوا بین 15 تا 20 درجه سانتیگراد باشد و این در حالی است که گاهی اوقات هوا مربوط و سرد نیز می گردد.

با وجود این شرایط، فصل خشک زمان بسیار محبوبی برای بازدید از جزایر گالاپاگوس به شمار می رود. در واقع از اواسط ژوئن تا اوایل دسامبر، این جزایر می توانند با وجود مسافرانی که از سراسر دنیا به آنجا هجوم می آورند، بسیار شلوغ باشند. اگر قصد دارید تا در این بازه زمانی به این جزایر سفر کنید، حتماً قبل از سفر برنامه خودتان را سازماندهی کنید و انتظار نداشته باشید که بتوانید قیمت های ارزان زیادی پیدا کنید. تقاضای بالا به معنای آن است که جای خالی زیادی در هتل ها وجود ندارد.

غواصی در جزایر گالاپاگوس

غواصی از جمله تفریحات بسیار محبوب در جزایر گالاپاگوس به شمار می رود که در هر موقع از سال می توان آن را انجام داد و بیشتر مردم نیز به هنگام سفر به اینجا لوازم غواصی و اسکوبا را به همراه خود می آورند تا بتوانند در هر مکان به زیر آب بروند و از زیبایی های آن لذت ببرند. با این حال، ورود جریان هومبولت در طول فصل خشک، برترین زمان برای تجربه غواصی و انجام غواصی حرفه ای است چراکه این جریان، طیف وسیعی از حیوانات دریایی را با خود به همراه می آورد. تعداد حیواناتی که در این بازه زمانی در آب های اطراف جزایر گالاپاگوس وجود دارند به طرز چشمگیری افزایش پیدا می نماید و این امر باعث می گردد تا غواصان تجربه بسیار بهتر و ماندگارتری از غواصی در اینجا به دست بیاورند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1078

به "برترین زمان سفر به جزایر گالاپاگوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به جزایر گالاپاگوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید