آنالیز کامل دستپخت تازه سایپا؛ آریو S300
به گزارش وبلاگ راضانی، وبسایت ماشین3: خودروی زوتی Z300 که بعدها با مونتاژ به آریو S300 تغییر نام داد محصول به نسبت جدیدی است که در بدو ورود با برچسب قیمتی 75 میلیون تومان معرفی گردید و پس از مدتی با کاهش قیمت به حدود 60 میلیون تومان رسید و اکنون مدل 1500 سی سی دنده دستی 46 میلیون تومان و مدل اتوماتیک 1600 سی سی 54 میلیون تومان به فروش می رسد.
گروه خودروسازی زوتی که به عنوان یک کمپانی نوپا و کپی کار شناخته می گردد از سال 2007 آغاز به فعالیت کرد و اولین خودروی خود را به نام NOMAD را از سال 2008 به کشورهایی نظیر هند صادر کرد . این خودروساز با کپی محصولات پیروز بازار و به کارگیری تکنولوژی و پیشرانه های یک دهه قبل در خودروهایش به فکر توسعه بازار خود است. به تازگی آخرین محصول یا به عبارتی آخرین کپی این کمپانی کراس اووری با الهام از طراحی پورشه ماکان بوده است.
آریو S300 کپی کاملی از تویوتا آلیون مدل 2007 است اما در بخش فنی از پیشرانه ساخت میتسوبیشی استفاده می نماید این به این معنی نیست که با یک خودروی فوق العاده در بحث طراحی و پیشرانه روبه رو هستید چراکه کیفیت متریال و ساخت این خودرو چیزی شبیه به شوخی است تا یک خودرو در کلاس شهری.
آریو در بازار با یک پیشرانه چهارسیلندر خطی اما با حجم های مختلف عرضه می گردد. اولی با حجم 1600 سی سی دارای حداکثرتوان 112 اسب بخار و گشتاور 151 نیوتن متر است که با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه می گردد و مدل دوم، پیشرانه با حجم 1500 سی سی دارای حداکثر توان 103 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن متر است. که فقط با گیربکس پنج سرعته دستی به فروش می رسد.
در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز آریو به چهار تیپ تقسیم بندی شده است:
STANDARD 1.5 دستی
ELEGANT 1.5 دستی
ELEGANT 1.6 اتوماتیک
ROYAL 1.6 اتوماتیک
که در دو تیپ اول طبق اعلام سازنده تفاوت در رینگ خودرو است که در مدل استاندارد از نوع 15 اینچی فولادی و در تیپ الگانت از نوع 15 اینچی آلومنیومی است. فول ترین مدل آریو در نسخه ای به نام رویال عرضه می گردد که دارای امکانات انحصاری نظیر سانروف دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، چهار عدد ایربگ، سیستم صوتی و تصویری مجهز به مانیتور DVD باقابلیت پخش MP5 رادیو، پورت USB قابل کنترل از روی غربیلک فرمان مجهز به 6 بلندگو-و GPS است.
در اینجا 10 علت را یادآور میشویم تا فکر خرید این بی کیفیت بی نام و نشان را از سر بیرون کنید:
1- نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین حتی در سرعت های پایین
2- گیربکس اتوماتیک با عملکرد نا امید کننده و کند
3- استفاده زیاد از پلاستیک خشک و بی کیفیت در داخل کابین
4- ایمنی خیلی پایین در تصادفات
5- بازار دست دوم این خودرو به گونه ایی است که از پیداکردن خریدار برای خودرویتان نا امید خواهید شد
6- قرار گیری نامناسب صفحه کیلومترشمار که هنگام رانندگی راننده را برای تماشا کیلومتر به زحمت می اندازد
7- امکانات رفاهی در مدل پایه نا امید کننده میباشد
8- سیستم تعلیق تقریبآ تمام دست اندازها و پستی و بلندی راه را به شما یاد آور خواهد شد
9- استهلاک بالای آریو
10- کمبود لوازم یدکی و به دردسر افتادن خریداران برای تعویض قطعه معیوب
پ
منبع: برترین ها