با این گجت هر دوچرخه ای را به دوچرخه برقی تبدیل کنید

به گزارش وبلاگ راضانی، قطعا می توان دوچرخه های برقی را بزرگ ترین تکامل در دنیای دوچرخه ها از زمان اختراع این وسایل نقلیه دو چرخ دانست. فناوری دوچرخه سواری به طور کلی در طول چند قرنی که وجود داشته، دارای پیشرفت های قابل توجهی بوده است. با این حال، بیشتر با شروع استفاده از دوچرخه های برقی امروزی است که آن ها را در شکل ها و میزان های مختلف می بینیم.

با این گجت هر دوچرخه ای را به دوچرخه برقی تبدیل کنید

احتیاج به گفتن نیست که گرفتن یک دوچرخه برقی هزینه زیادی دارد و حتی مدل های دارای امکانات زیاد و پیشرفته ترین آن ها می تواند هزینه ای به مقدار یک خودرو داشته باشد. بنابراین شاید وسیله ارزانی محسوب نگردد.

با این حال، حتی با بودجه کم هنوز راه هایی برای ورود به دنیای دوچرخه های برقی وجود دارد. کیت تبدیل دوچرخه برقی پیکابوست (PikaBoost) از برند لیوال (Livall) نمونه کاملی از این نوع فناوری است. فقط با 599 دلار، و اگر نخواهید جزو نخستین خریداران باشید تنها با 299 دلار، می توانید هر دوچرخه قدیمی را با بستن این گجت ساده روی پایه صندلی به دوچرخه الکتریکی تبدیل کنید.

PikaBoost مانند اغلب دوچرخه های الکتریکی کامل، در سربالایی به دوچرخه سوار یاری می نماید. مطمئنا با توجه به اینکه یک کیت دوچرخه برقی عمومی است، بعضی از ویژگی های فنی دوچرخه های تمام برقی را ندارد اما به خوبی می توان آن را به عنوان راهی برای ورود به دنیای دوچرخه های الکترونیکی دانست.

این گجت به جز ارزان بودن، مزایای دیگری هم دارد. مثلا تصور کنید که باید چند روز مشغول رکاب زدن باشید و انتظار یک صعود طولانی و خسته کننده را دارید تا جایی که ترجیح می دهید از آن صرف نظر کنید. اما برای اینکه دوباره مشتاق به رکاب زدن شوید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این گجت را به پایه زین خود ببندید و طوری رکاب بزنید که گویی روی یک سطح صاف راه می روید.

شارژ کردن این دستگاه حدود سه ساعت طول می کشد و با یک بار شارژ می تواند تا مسافت حدود 30 کیلومتر به راکب یاری کند که با در نظر گرفتن محدودیت های مختلف، خیلی بد نیست. علاوه بر این با وزن 3 کیلوگرمی و در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، می توانید آن را به آسانی در کوله پشتی یا کیف خود نگهداری کنید.

پیکابوست دارای چراغ عقب داخلی و یک شارژر USB بسیار خوب است که به شما امکان می دهد هنگام دوچرخه سواری، گوشی خود را شارژ کنید. هرچند چنین کاری مطمئنا تا حدودی روی برد تأثیر منفی خواهد گذاشت. این کیت تبدیل به دوچرخه برقی با پیچ و مهره روی دوچرخه نصب می گردد و دارای سه حالت سواری Hold و Roll و Sport است.

روی کاغذ، این گجت راهی عالی برای سواری با یک دوچرخه برقی با بودجه کم به نظر می رسد. با این حال، احتمالا مانند بیشتر کیت های تبدیل به دوچرخه الکتریکی، این مدل هم هرگز به نرمی یک دوچرخه برقی مجهز به موتور میانی عمل نمی نماید. بعلاوه باید به تراز بودن افقی و عمودی دستگاه هم توجه داشت. به ویژه اینکه این کیت فقط با چرخ عقب ثابت به درستی کار می نماید.

با این وجود همچنان یک وسیله کاربردی محسوب می گردد. مخصوصا با توجه به قیمت گذاری مناسب آن قطعا برای کسانی که می خواهند وارد دنیای دوچرخه های برقی شوند اما هنوز از نظر اقتصادی کاملا آماده نیستند، یک گزینه مطلوب خواهد بود.

عکس ها: کیت تبدیل به دوچرخه برقی پیکابوست

Credit: Livall

منبع: Inside Evs

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 990

به "با این گجت هر دوچرخه ای را به دوچرخه برقی تبدیل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گجت هر دوچرخه ای را به دوچرخه برقی تبدیل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید