بانک گلدمن ساکز پیش بینی قیمت نفت برای سال بعد را 5 دلار گران کرد خبرنگاران

به گزارش وبلاگ راضانی، پس از اینکه اوپک پلاس میزان تولید خود را تغییر ندادند، بانک گلدمن ساکز پیش بینی خود از قیمت نفت را برای سه ماهه دوم و سوم سال آینده میلادی را 5 دلار افزایش داد.

بانک گلدمن ساکز پیش بینی قیمت نفت برای سال بعد را 5 دلار گران کرد خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، پس از اینکه اوپک پلاس میزان تولید خود را تغییر ندادند، بانک گلدمن ساکز پیش بینی خود از قیمت نفت را برای سه ماهه دوم و سوم سال آینده میلادی را 5 دلار افزایش داد.

به گزارش رویترز، این بانک آمریکایی در حال حاضر، قیمت نفت برنت برای سه ماهه دوم 2021 را 75 دلار و برای سه ماهه سوم 80 دلار پیش بینی کرده است.

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در سال های اخیر به سرعت به افزایش قیمت نفت واکنش نشان داده اند و با کاهش تولید عربستان و سایر تولیدکنندگان بزرگ، سهم بازار را به دست آورده اند هرچند که از زمان همه گیری شیوع کرونا که تقاضا برای نفت به شدت کاهش یافت، تولید آن ها نیز افت کرده است.

کشور های تولیدکننده عضو اوپک پلاس روز پنج شنبه توافق کردند تا ماه آوریل میزان تولید خود را تغییر ندهند.

گلدمن گفت: راهبرد تولید اوپک به دلیل غیر منتظره و ناگهانی بودن آن کار می کند.

با توجه به توازن عرضه و تقاضا به روز شده ما که به ذخایر OECD اشاره دارد و این ذخایر تا پایان امسال به کمترین سطح از سال 2014 می رسد، ما معتقدیم، اکنون تعیین شده است که اوپک پلاس در واقع یک استراتژی دقیق بازار نفت را دنبال می کند.

این بانک پیش بینی اوپک از میزان تولیدش را در 6 ماه گذشته 900 هزار بشکه در روز کاهش داد و اعلام کرد ایران، نفت شیل و تولید غیر اوپکی ها احتمالا تا نیمه دوم 2021 همچنان تغییری در قیمت ها ایجاد نکنند و این امر به اوپک اجازه می دهد تا به سرعت بازار نفت را متوازن سازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 346

به "بانک گلدمن ساکز پیش بینی قیمت نفت برای سال بعد را 5 دلار گران کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک گلدمن ساکز پیش بینی قیمت نفت برای سال بعد را 5 دلار گران کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید