اپل تی وی 4K جدید معرفی گردید: با تراشه A12 بیونیک و ریموت کاملا جدید

به گزارش وبلاگ راضانی، اپل یک مدل جدید از محصول Apple TV 4K خود با تراشه ارتقایافته تر و بعضی ویژگی های جدید معرفی کرد.

اپل تی وی 4K جدید معرفی گردید: با تراشه A12 بیونیک و ریموت کاملا جدید

اپل تی وی 4K جدید از تراشه آشنای A12 Bionic سود می برد تا تصاویر ویدئویی HDR را با نرخ فریم ریت بالاتر اجرا کند. به علاوه، تراشه جدید قدرتی به این دستگاه می دهد تا از پلی بک تصویر با نرخ 60 فریم در ثانیه Dolby Vision به وسیله AirPlay سازگار با آیفون 12 پشتیبانی کند. به این ترتیب، با این اپل تی وی می توان همه بازی های موجود در اپ استور و همین طور اپل آرکید را اجرا کرد.

Apple TV 4K قدیمی که برای چهار سال پرچم دارترین ست آپ باکس اپل بود، از استریم 4K در فرمت HDR پشتیبانی می کرد و شامل فناوری دالبی ویژن می شد. همچنین از فناوری کدگذاری صوتی دالبی اتمس حمایت نموده ولی فاقد نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز بود که برای اجرای بازی های جدید بسیار مهم است. همچنین، اپل تی وی 4K قدیمی یک دستگاه کنترلر راه دور بسیار بد داشت.

خوش بختانه، ریمون اپل تی وی 4K جدید از طراحی بهتری برخوردار بوده و کاملا شامل یک بازطراحی شده است تا ارگونومیک تر بوده و قابلیت های بیشتری داشته باشد. ریموت جدید ضخیم تر از مدل پیشین است و از یک کنترلر لمسی 5 کاره جدید سود می برد.

پوشش سطح این ریموت کاملا از آلومینیوم است و باز هم به گفته اپل 100 درصد بازیافتی است. از کلید پاور این ریموت می توان برای روشن و خاموش کردن تلویزیون هم استفاده کرد. همین طور، با ریموت Apple TV 4K می توان صدا را قطع و وصل کرد این ویژگی باعث می گردد تا کاربران دیگر نیازی به کنترلر دیگری برای تلویزیون نداشته باشند.

از دیگر ویژگی های جذاب ارائه شده روی اپل تی وی 4K جدید می توان به کالیبره کردن تلویزیون با یاری حسگرهای گوشی آیفون اشاره نمود. برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید گوشی آیفون را به تلویزیون خود بچسبانند و بعد اپل تی وی 4K با استفاده از سنسورهای نوری آیفون می تواند رنگ های در حال نمایش روی نمایشگر تلویزیون را دریافت و با طیف های رنگ استاندارد در صنعت سینما مقایسه کند. اپل تی وی 4K با استفاده از این اطلاعات می تواند تلویزیون را کالیبره نموده و یک مشکل عظیم و همیشگی کاربران را حل نماید.

اپل تی وی 4K جدید با حافظه های 32 و 64 گیگابایتی راهی بازار می گردد که قیمت آن ها به ترتیب 179 و 199 دلار است. همانند دیگر محصولات معرفی شده توسط اپل در مراسم امشب، اپل تی وی جدید هم در ماه می راهی بازار خواهد شد. البته، پیش خرید این ست آپ باکس از 30 آوریل شروع می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 443

به "اپل تی وی 4K جدید معرفی گردید: با تراشه A12 بیونیک و ریموت کاملا جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل تی وی 4K جدید معرفی گردید: با تراشه A12 بیونیک و ریموت کاملا جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید