امکان مشارکت مردم در طرحهای اشتغالزایی با تضمین بازگشت سرمایه

به گزارش وبلاگ راضانی، مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به امکان یاری های مومنانه خیرین در طرح های اشتغالزایی و فراوری به وسیله پویش برکت همدلیگفت: امکان حضور و سرمایه گذاری مستقیم مردم برای همراهی با بنیاد برکت برای اشتغال زایی در منطقه ها محروم و روستایی کشور به وسیله این پویش وجود دارد.

امکان مشارکت مردم در طرحهای اشتغالزایی با تضمین بازگشت سرمایه

امیرحسین مدنی در گفت وگو با خبرنگاران، جزئیات پویش برکتِ همدلی را تبیین و اظهار کرد: این پویش با هدف جذب و جمع آوری یاری های مومنانه هموطنان در حوزه طرح های عمرانی و اشتغال زایی راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود: در سنوات اخیر، خیرین بسیاری برای یاری و مشارکت در طرح های مختلف این بنیاد اعلام آمادگی می کردند. به منظور ساماندهی مشارکت ها و تسریع در اجرای طرح های اشتغال زایی که برای اقشار مختلف و در حوزه های گوناگونی اجرایی می شوند پویش برکت همدلی را در اواخر اردیبهشت ماه امسال راه اندازی کردیم.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره گروه های هدف هم شرح داد و گفت: ساخت مدرسه، مسکن محرومان، مراکز درمانی، ایجاد اشتغال برای آسیب دیدگان از کرونا، زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت بران، خانواده زندانیان و معلولین از جمله اهداف پیش بینی شده برای یاری های مومنانه در این پویش است.

مدنی با بیان اینکه امکان حضور و سرمایه گذاری مستقیم مردم برای همراهی با بنیاد برکت برای اشتغال زایی در منطقه ها محروم و روستایی کشور به وسیله این پویش وجود دارد اظهار کرد: کسانی که سرمایه و دارایی بلااستفاده ای دارند و مایل هستند از آن استفاده نمایند، می توانند با مراجعه و نصب اپلیکیشن برکت، مبلغ مورد نظرشان را به صورت بلاعوض و یا قرض الحسنه (با تضمین بازگشت سرمایه) در اختیار بنیاد قرار دهند.

به گزارش خبرنگاران، واعظی نژاد، رئیس واحد بهبود سیستم ها و فناوری اطلاعات این بنیاد هم در شرح بیشتر از نحوه مشارکت در این پویش گفت: این پویش از ابتدای خردادماه شروع به کار نموده و هنوز تبلیغات گسترده ای برای آن انجام نشده؛ با این حال یاری های مومنانه مردم در حال جمع آوری است. زیرساخت ها و بسترهای لازم مهیا و امکان مشارکت به وسیله اپلیکشن وبسایت بنیاد برکت فراهم است.

وی اضافه نمود: دو نوع فعالیت عمرانی و پروژه های زیربنایی مانند مدرسه، بیمارستان و مسجد و بعلاوه پروژه های اشتغال زایی خرد و خانگی وجود دارد. بالغ بر 1000 پروژه در دست اجراست که خیرین می توانند استان، شهرستان و موضوع مورد نظر را انتخاب و به پروژه ای که مدنظرشان است یاری نمایند.

به گفته وی، دو نوع مشارکت در این پویش قابل انجام است؛ نخست یاری بلاعوض و دوم یاری قرض الحسنه که می توانند در قالب آن مبلغی را از شش ماه تا سه سال برای یک طرح قرض بدهند و در زمان معین شده پس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 535

به "امکان مشارکت مردم در طرحهای اشتغالزایی با تضمین بازگشت سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان مشارکت مردم در طرحهای اشتغالزایی با تضمین بازگشت سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید