آغاز سلسله نشست های طرح تحول سیاست ها و راهبردهای اجرایی معاونت ها و موسسات سازمان سینمایی

به گزارش وبلاگ راضانی، تهران (پانا) - سلسله نشست های طرح تحول سیاست ها و راهبردهای اجرایی و چشم انداز فعالیت معاونت ها و موسسات سینمایی زیرنظر رئیس سازمان سینمایی با رویکرد قانونگرایی، استانداردسازی و عدالت محوری آغاز شد.

آغاز سلسله نشست های طرح تحول سیاست ها و راهبردهای اجرایی معاونت ها و موسسات سازمان سینمایی

یزدان عشیری، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی با اعلام این خبر افزود: این نشست ها در راستای اجرای طرح تحول سازمانی با حضور متخصصان، کارشناسان و مدیران موسسات سازمان و نیز، معاونین و مشاورین در چند سطح در حال پیگیری است و همگی این جلسات زیر نظر مستقیم رئیس سازمان سینمایی کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این کارگروه ها که در قالب جلسات پیوسته و متمرکز به منظور دستیابی به راهبردها و سیاست های کلان سازمان طراحی شده است پیرامون حوزه های مختلف از جمله: موضوع آموزش، تولید، توزیع و بین الملل محصولات سینمایی و فیلم های کوتاه و مستند و انیمیشن و نیز، در زمینه توسعه زیرساخت ها و سخت افزار هم اندیشی و مصاحبه صورت می گیرد.

به گفته وی، با انتها برگزاری جشنواره های موضوعی کوتاه، مستند و کودک و نوجوان در موسسات سازمان سینمایی و تغییرات، در جهت سیاست گذاری نو و تنظیم چشم انداز فعالیت معاونت ها و ادارت کل و نیز، موسسات وابسته سازمان سینمایی: انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی، بنیاد سینمایی فارابی ، موسسه سینماشهر و ... این نشست ها در نظر گرفته شده و کلیه امور با سه رویکرد قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری تعریف و برنامه ریزی می شوند.

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور؛ آسیب شناسی روندهای قبلی و موجود، بازنگری آئین نامه ها و مقررات ، بازنگری ساختارهای آموزشی و پرورشی فیلمسازی در مراکز و دفاتر، نیازسنجی، ظرفیت شناسی و بازشناسی ضرورت ها و اولویت های موضوعی و مضمونی سینمایی ایران و طراحی بستری فراگیر و جامع در زمینه تولید مضامین و محتواهای مورد نیاز، تحلیل کیفیت و محتوای جشنواره های سینمایی، کادرسازی و زمینه سازی برای ورود نسل نو، جوان و انقلابی و متخصص و متعهد به عرصه فیلمسازی و ... را از جمله مباحث و محورهای این جلسات ذکر کرد و افزود: طبیعی است در این کارگروه ها علاوه بر ترسیم افق و ریل گذاری سویه های تولید آثار به ساختارهای زنجیره عرضه و پخش، تقویت و توسعه زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری و نیز، برنامه ریزی های کلان سینمایی در حوزه بین الملل و جشنواره های سینمایی نیز پرداخته می شود.

عشیری خاطرنشان ساخت: با تدابیر پیش بینی شده از سوی محمد خزاعی و سازمان سینمایی قابل پیش بینی است که سال 1401 سال جهش تولیدی در عرصه فیلم های کوتاه و مستند همسو با منافع کلان ملی و نیازهای اجتماعی خواهد بود.

وی گفت: افزایش منابع تولیدی، شناسایی ظرفیت های نو، توسعه تعاملات و تفاهمنامه های بین دستگاهی، اهتمام به افزایش کمی و کیفی سطح تولیدات و آثار، توسعه همکاری های اجتماعی، تقویت مناسبات با صنوف و زمینه سازی برای هم گرایی و هم افزایی همه ظرفیت های خانواده سینما مبتنی بر سه اصل: قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری افق فعالیت ها را معین می سازد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 831

به "آغاز سلسله نشست های طرح تحول سیاست ها و راهبردهای اجرایی معاونت ها و موسسات سازمان سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز سلسله نشست های طرح تحول سیاست ها و راهبردهای اجرایی معاونت ها و موسسات سازمان سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید