یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از تپه های رنگی تا حوضچه های رنگارنگ نمک

به گزارش وبلاگ راضانی، عکس های این هفته نشنال جئوگرافی ما را به سفر کوتاهی از تپه های رنگی به حوضچه رنگارنگ نمک می برند.

یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از تپه های رنگی تا حوضچه های رنگارنگ نمک

نشنال جئوگرافی در عکس های این هفته خود، نمایی بالا از تپه های رنگی در آرژانتین، بچه ای از قوم اومو در اتیوپی، یک چیتای مادر همراه با فرزندش در حال بازی، نمایی از کلیسای پیتر مقدس به هنگام غروب خورشید، یک پرنده بسیار زیبا در حال غذا خوردن، یک خانم اهل میسیسیپی در یک نمایشگاه، مبارزه دو گاه نر و حوضچه های رنگارنگ نمک از نمای بالا را به نمایش می گذارد.

تپه های رنگارنگ

رشته کوه های Serrania de Hornocal در آرژانتین، رنگ های زیبا و الگوهای جغرافیایی بی نظیری را به نمایش می گذارند و این مکان را به مقصدی همیشگی برای مسافران ماجراجویی تبدیل نموده است که دوست دارند راه های نرفته را امتحان نمایند. این رشته کوه بخشی از شیاره هوماهواکا است که در یونسکو ثیت شده است.

بچه های دره اومو

دره اومو در جنوب اتیوپی، دارای متنوع ترین گروه قومی در جهان است. بسیاری از کسانی که اینجا را وطن می نامند هرگز تحت استعمار اروپاییان نبوده اند و هنوز سنت های مربوط به صدها سال پیش خود را اجرا می نمایند، مانند بچه های قوم سورما که عکسشان را می بینید. حال پروژه های برنامه ریزی شده و پیشرفته ای مانند سد Gibe III توانایی این قبایل را برای امرار معاش تهدید می نمایند.

مادر و فرزند

یک توله چیتا با مادرش در دره Rift Valley در کنیا بازی می نماید. دیوید وای. لی (David Y. Lee) عکاس این عکس می گوید:

دوست داشتنی ترین لجظه برای عکاسی است

نمایی از واتیکان

همین که خورشید بر سر واتیکان فرو می آید، کلیسای سن پیترو در افق ظاهر می گردد. بنا به سنت کاتولیک، این کلیسا بالای مقبره سنت پیتر یا پطروس، اولین پاپ روم، ساخته شده است.

پرنده زیبا

یک دنباله دار دم سرخ پرهای رنگارنگش را هنگام غذا خوردن به نمایش می گذارد. دم این پرنده او را به یکی از متمایزترین گونه های مرغ مگس خوار تبدیل نموده است. کریستن مک نیکولاس (Kristen McNicholas) ادیتور این عکس می گوید:

این چشم انداز به طور کامل زیبایی پرهای این پرنده را نشان می دهد. من تقارن این قاب و اینکه چطور می توان خیلی سریع روی زیبایی پرنده متمرکز شد را دوست دارم.

ملکه نمایشگاه

مانروا دیویس (Manerva Davis)، شهروند 82 ساله جکسون، میسیسیپی، در نمایشگاهی با نام Mississippi State Fair ژست گرفته است. طی این رویداد سالیانه که به مدت 12 روز در مرکز استان برگزار می گردد، شرکت نمایندگان از کارناوال، بازی ها و غذاها لذت می برند.

مبارزه دو گاو نر

در جزیره Faroe در اسکاتلند، دو گاو هایلند شاخ هایشان را در هم قفل نموده اند تا ثابت نمایند چه کسی قدرتمندتر است. این گاوهای قوی، که در برابر سرما بسیار مقاوم هستند، بخاطر گوشتشان پرورش داده می شوند.

حوضچه های نمک

حوضچه های نمک در اندلس، اسپانیا، از نمای بالا شکل عجیب و انتزاعی دارند. بسته به میزان شوری نمک و فصل سال، ریزاندامگان باعث تغییر رنگ این حوضچه های نمک،از سبزآبی تا سرخابی می شوند

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 801

به "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از تپه های رنگی تا حوضچه های رنگارنگ نمک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هفته با نشنال جئوگرافی؛ از تپه های رنگی تا حوضچه های رنگارنگ نمک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید