کشتی گیر سنگین وزن روسیه 4 سال محروم شد

به گزارش وبلاگ راضانی، بلال ماخوف از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ 4 سال با محرومیت روبرو شد.

کشتی گیر سنگین وزن روسیه 4 سال محروم شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه (روسادا) در بیانیه ای خاطرنشان کرد بلال ماخوف قهرمان کشتی آزاد المپیک 2012 روسیه به علت نقض مقررات ضد دوپینگ به مدت 4 سال محروم شد.

بر اساس این بیانیه، مدت زمان تعلیق ورزشکار 34 ساله روسی از 27 ژانویه 2020 لازم الاجرا شده است.

این کشتی گیر پس از آنکه نمونه دوپینگ وی برای ماده ممنوعه مثبت اعلام شد، رد صلاحیت گشت. سخنگوی روسادا که به وسیله خبرنگار TASS خواهان اظهارنظر در خصوص این شرایط شد گفت که ماخوف در ارائه توضیحات مستند در خصوص نحوه ورود یک ماده ممنوعه به بدنش کوتاهی نموده است.

این سخنگو گفت: این ورزشکار در ابتدا گفت که ماده ممنوعه پس از مصرف داروهای پزشکی وارد بدن وی شد. با این حال این ورزشکار در ارائه مدارک پزشکی که چنین نسخه هایی را تأیید می نماید کوتاهی کرد و نام داروهایی که در این مورد وجود داشت را اعلام نکرد. به همین علت است که کمیسیون انضباطی به این نتیجه رسید که ورزشکار نتوانسته است توضیحی در خصوص چگونگی ورود ماده ممنوعه به بدنش ارائه دهد.

نماینده این کشتی گیر اسم کرد ماخوف درخواست تجدید نظر نخواهد داد و کوشش می نماید خود را برای المپیک پارس آماده کند.

المپیک لندن

در بازیهای المپیک تابستانی 2012 در لندن ماخوف روسی و کمیل قاسمی کشتی گیر ایرانی مدال برنز المپیک 2012 را در کشتی آزاد مردان 120 کیلوگرم به دست آوردند. مدالهای طلا و نقره در آن موقع به ترتیب به آرتور تایمازوف ازبکستانی و داوید مودزاماناشویلی از گرجستان تعلق گرفت. با این حال تایمازوف و مودزامانشویلی در سال 2019 پس از تجزیه و تحلیل مجدد نمونه های دوپینگ خود مدال المپیک خود را از دست دادند.

این سایت روسی بعلاوه نوشت: این رویداد بی سابقه دنیا کشتی را تکان داد و باعث ایجاد یک تغییر بزرگ شد. برای اولین بار در تاریخ کشتی المپیک، دو مدال طلا در یک رده به ماخوف از روسیه و قاسمی از ایران اهدا شد.

برای دنیا کشتی این یک رویداد بی نظیر بود، جایی که برندگان مدال طلا و نقره از عناوین خود محروم شدند و دو طلا بعداً به برندگان مقام سوم اهدا شد. این کشتی گیر 34 ساله سنگین وزن روسی سه بار قهرمان دنیا در کشتی آزاد (2007 ، 2009 و 2010) شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 643

به "کشتی گیر سنگین وزن روسیه 4 سال محروم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی گیر سنگین وزن روسیه 4 سال محروم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید