ژاپن: برای مواجهه با کره شمالی با واشنگتن-سئول همکاری می کنیم

به گزارش وبلاگ راضانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کاتسونوبو کاتو سخنگوی کابینه ژاپن می گوید که این کشور در راستای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره همکاری نزدیکی با کره جنوبی و آمریکا خواهد داشت.

ژاپن: برای مواجهه با کره شمالی با واشنگتن-سئول همکاری می کنیم

اطلاع از سرنوشت شماری از اتباع ژاپنی که ادعا می گردد سال ها پیش از سوی کره شمالی ربوده شده اند از دیگر موارد مطرح شده از سوی سخنگوی کابینه ژاپن است.

این اظهارات در حالی بیان شد که هفته گذشته، کره شمالی 2 پرتابه را که گمان می رود از نوع موشک بالستیک بوده اند؛ به داخل دریای ژاپن شلیک کرد- اقدامی که به تشکیل جلسه شورای امنیت منجر شد.

این در حالی است که کره شمالی پیش از این شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ استاندارد دوگانه در قبال آزمایش موشکی این کشور متهم نموده بود.

جو چول سو مدیرکل سازمان های بین المللی در وزارت خارجه کره شمالی می گوید این نشست با هدف نفیِ حق کره شمالی در دفاع مشروع برگزار گردید و هشدار داد که پیونگ یانگ اقدامی متقابل اتخاذ خواهد نمود.

پیونگ یانگ روز آدینه بیان کرد که یک مدل جدید از موشک تاکتیکی کوتاه برد خود را که قادر به حمل کلاهکی به وزن حداکثر 2.5 تن است، آزمایش نموده است. اعلام این خبر یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی بیان کردند که کره شمالی در سواحل شمال شرقی به آزمایش های تسلیحاتی دست زده است.

ژاپن نیز بیان کرد که تسلیحات آزمایش شده موشک های بالستیک بودند که در دریا سقوط کردند. در مقابل، پیونگ یانگ در تأیید این آزمایش از بکار بردن واژه های موشک یا بالستیک خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 388

به "ژاپن: برای مواجهه با کره شمالی با واشنگتن-سئول همکاری می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: برای مواجهه با کره شمالی با واشنگتن-سئول همکاری می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید