چگونه گرفتار موج بعدی بیماری کرونا نشویم؟

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی موجب می گردد گرفتار موج بعدی بیماری به دنبال تعطیلات نشویم، گفت: حداقل 15 دقیقه همراه با ماسک و فاصله بیش از یک و نیم متری در مجاورت مسافران باشید.

چگونه گرفتار موج بعدی بیماری کرونا نشویم؟

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به شروع اعمال محدودیت های ورود به استان گیلان، اظهار کرد: 12 لغایت 17 خردادماه با ممنوعیت سفر از خارج استان به گیلان روبرو هستیم، اما علیرغم محدودیت، شاهد بی توجهی بعضی از افراد با وجود جریمه هستیم.

وی از مردم خواست مانند روزها، هفته ها و ماه های گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و گفت: همچنان مهمترین کار برای مبتلا نشدن به کرونا عدم حضور در تجمعات و داشتن ماسک بر چهره است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم استانی ها با مسافران و افراد تازه از سفر برگشته در یک مکان سربسته حضور پیدا ننمایند، ادامه داد: در صورت لزوم حداقل 15 دقیقه همراه با ماسک و فاصله بیش از یک و نیم متری در مجاورت مسافران باشید.

حیدرزاده، همچنین خواهان پرهیز از نشستن های دورهمی در رستوران شد و اعلام نمود: در صورت صرف غذا در رستوران و برداشتن ماسک، از ارتباط داشتن با افرادی غیر از اعضای خانواده خود پرهیز کنید و میزهای جداگانه داشته باشید.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی موجب می گردد گرفتار موج بعدی بیماری به دنبال تعطیلات نشویم، مطرح کرد: در شبانه روز گذشته 74 بیمار جدید کرونایی در سطح استان بستری شدند که نشان دهنده شرایط شنماینده کروناست.

معاون علوم پزشکی گیلان یادآور شد: در مجموع 270 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال 73 نفر آنان وخیم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 508

به "چگونه گرفتار موج بعدی بیماری کرونا نشویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه گرفتار موج بعدی بیماری کرونا نشویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید