چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان ایران در امیریه دامغان به کار خود سرانجام داد

به گزارش وبلاگ راضانی، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان ایران در امیریه دامغان به کار خود خاتمه داد.

چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان ایران در امیریه دامغان به کار خود سرانجام داد

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان نوزاد در شهر امیریه از توابع شهرستان دامغان استان سمنان با شرکت هزاران نفر از گردشگران، مسئولان، هنرمندان آیینی و مردم برگزار گردید.

در این جشنواره سه روزه و در محل خانه تاریخی منسوب به دختر ناصرالدین شاه و منازل امیریه، اجرای این آیین معنوی برای بیش از 150 نوزاد انجام شد.

این جشنواره از روز چهارشنبه 13 اردیبهشت با افتتاح نمایشگاه، گل چینان و بازدید از بناهای تاریخی شروع شد و با برگزاری آیین گل غلتان نوزادان و برگزاری آیین اختتامیه به انتها رسید.

اجرای استندآپ کمدی، ترانه سرایی، برگزاری مسابقات شاد و متنوع، اجرای برنامه های طنز، اجرای بازی های بومی و محلی، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به تعداد 35 غرفه، اجرای موسیقی محلی گروه بین المللی دیلمون، شعبده بازی، گلاب گیری و کرباس بافی از دیگر برنامه های اختتامیه این جشنواره بود.

گل غلتان نوزادان در شهر امیریه تا انتها فصل گل ادامه دارد

شهردار امیریه در حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان گفت: آیین معنوی گل غلتان در شهر امیریه سال جاری میزبان بچه ها و گردشگران از استانهای مختلف کشور بود که باید کوشش کنیم تا شاهد حضور گردشگران بیشتری در سالهای آینده باشیم.

منصور بانی ادامه داد: پس از انتها جشنواره تا انتها فصل گل، اجرای این آیین معنوی در سطح شهر و منازل در نظر گرفته شده ادامه دارد و در کوششیم تا فضای تاریخی عمارت دختر ناصرالدین شاه را برای این امر تا انتها اردیبهشت دنبال کنیم.

وی گفت: چندین تور گردشگری در این آیین حضور داشتند و از نزدیک با آیین کهن منطقه و جشنواره ملی گل غلتان آشنا شدند و امیدواریم این گردشگران با خاطره خوب خود از جشنواره بتوانند شهر امیریه را برای دوستان خود به خوبی معرفی نمایند.

بانی توضیح داد: تمام کوشش مجموعه شهرداری امیریه به عنوان برگزار نماینده این آیین معنوی، با دعوت از هنرمندان منطقه ای و دعوت از ظرفیت های شهرستان، ایجاد شادی و نشاط در جامعه است.

اجرای طرح توسعه باغ های گل محمدی امیریه

بانی اظهار داشت: طرح توسعه و افزایش سطح زیرکشت گل محمدی و تامین آب مورد احتیاج آن در دست آنالیز است و در کوششیم با اقدام های لازم این امر را به خوبی محقق کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر باغ گل محمدی بیش از سه هکتار از مجموعه فضای سبز زیرمجموعه شهرداری را تشکیل می دهد و در آینده، کاشت گل در 10 هکتار از مجموعه شهری پیش بینی شده است.

بانی اظهار داشت: با توجه به کم آب بر بودن محصول گل محمدی و فراهم بودن شرایط کشت، در کوششیم ضمن بازسازی باغ های موجود برای جلوگیری از خشک شدن بوته ها، توسعه باغ ها را دنبال کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1070

به "چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان ایران در امیریه دامغان به کار خود سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین جشنواره ملی گل غلتان ایران در امیریه دامغان به کار خود سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید