وقتی تغییر روش اصلاح هم جواب نمی دهد

به گزارش وبلاگ راضانی، گاهی اوقات خانم ها یا آقایان دایم روش اصلاح خود را تغییر می دهند و امیدوارند با روش نو مشکل جوش زدن به خاطر موهای زیرپوستی شان حل گردد.در مراجعه به ما هم می گویند که مثلا مدتی است به جای اصلاح کردن موهای زایدم با دستگاه اپی لیدی از تیغ استفاده می کنم اما همچنان موهایم زیرپوستی در می آید. متاسفانه در برخی آقایان و خانم ها پس از چند بار اصلاح موهای زاید، چنین اتفاقی می افتد و راه حلی هم ندارد؛ به خصوص در ناحیه صورت و گردن.

وقتی تغییر روش اصلاح هم جواب نمی دهد

وقتی تغییر روش اصلاح هم جواب نمی دهد

نویسنده:دکتر حسین طباطبایی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران

گاهی اوقات خانم ها یا آقایان دایم روش اصلاح خود را تغییر می دهند و امیدوارند با روش نو مشکل جوش زدن به خاطر موهای زیرپوستی شان حل گردد.

در مراجعه به ما هم می گویند که مثلا مدتی است به جای اصلاح کردن موهای زایدم با دستگاه اپی لیدی از تیغ استفاده می کنم اما همچنان موهایم زیرپوستی در می آید. متاسفانه در برخی آقایان و خانم ها پس از چند بار اصلاح موهای زاید، چنین اتفاقی می افتد و راهکاری هم ندارد؛ به خصوص در ناحیه صورت و گردن. منتها اگر فرد بتواند پیش از اصلاح با نوک سوزن سر موها را از پوست خارج کند جلوی جوش زدن را می گیرد ولی این کار مشکل است و بیشتر به پوست صدمه می زند.

بنابراین برترین درمان، لیزر موهای زاید برای خانم هاست ودر آقایان هم استفاده از داروهای خاص پیش و پس از اصلاح تا حد زیادی جلوی این گونه جوش ها را می گیرد. نوع و تغییر روش اصلاح اثر زیادی در بهبود جوش ها ندارد. ضمناً، لیزر کردن برای از بین بردن موهای زاید محدودیت سنی ندارد و در دختر خانم های جوان هم خوب است.مناسب ترین روش از بین بردن موهای زاید، لیزر است که موجب کاهش التهاب و تورم ناحیه می گردد. لیزر اگر از طریق فرد متخصص و ماهر انجام گردد، تقریبا یک روش درمانی بدون عارضه و موثر است. البته انجام الکترولیز هم چنانچه از طریق تکنسین ماهر و مسلط انجام گردد؛ به طوری که عوارض لک و جوشگاه به جای نگذارد، با توجه به مقرون به صرفه بودن، روش درمانی موثری است.

جوش دیگری هم در صورت وجود دارد که با نام جوش های سرسیاه روی بینی می شناسید و به خاطر برطرف آن اغلب دنبال راهکار هستید. این جوش های سرسیاه یا کومدون مرحله اول از جوش های جوانی هستند. برترین روش پیشنهادی، شستشوی روزانه با صابون و تخلیه چربی آن از طریق روش ها و تکنیک های خاص از سوی پزشک متخصص است. پس از تخلیه این جوش ها، پزشک کِرِم های رتینویید تجویز می نماید که با استفاده روزانه از این کِرِم ها جلوی بازگشت این جوش ها گرفته می گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 638

به "وقتی تغییر روش اصلاح هم جواب نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی تغییر روش اصلاح هم جواب نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید