واقعیت های زشت جادوگری در فوتبال ایران ! ، نفوذ خوبان عالم در اتاق فرمان !

به گزارش وبلاگ راضانی، خبرنگاران، در زمان های قدیم که بشر سواد و علم نداشت ، از هر چه سر در نمی آورد ضربه و لطمه می خورد. کلاهبرداران و شیادان با یک سری شعبده بازی های ساده یا قوانین ابتدایی فیزیک و شیمی به راحتی مردم عامی را تحت تسلط خود می گرفتند و این قصه متاسفانه هنوز هم ادامه دارد.

واقعیت های زشت جادوگری در فوتبال ایران ! ، نفوذ خوبان عالم در اتاق فرمان !

جادوگری در فوتبال پدیده ای عجیب و غریب است. بعضی ها به جادوگری در فوتبال اعتقاد دارند و بعضی دیگر جادوگری در فوتبال را خرافه پرستی می دانند. با این حال جادوگری در فوتبال را به جادوگرانی که متخصص این حوزه ورزشی هستند و یا لیدرها انتصاب می نمایند. اما جادوگری در فوتبال شاید بیشتر نقشه کلاهبرداران وشیادان برای پرکردن جیب هایشان باشد.

به گزارش خبرنگاران، علم امروز ثابت نموده که خوردن فلان دارو چه عوارضی دارد اما کسانی که همین نکته ساده را هم ندانند، به راحتی فریب می خورند ! جادوگران از همین ویژگی استفاده و افراد را بابت اطاعت نکردن از خود میترسانند. در فوتبال ایران کم نیستند کسانی که حاضر به باج دادن به جادوگران نشده اند. جادوگران و دلال های در اختیارشان (البته به طور قطع نمی توان گفت که دلال ها در اختیار جادوگرانند یا جادوگران ابزاری در دست دلال ها!) این دسته از مربیان و بازیکنان را با یک شیوه ثابت می ترسانند. به این صورت که به عنوان مثال با پول دادن به یکی از بوقچی ها و رسیدن به وسایل بازیکنان یا بطری های آب آشامیدنی ، چیزی درون خوردنی های بازیکنان می ریزند و وقتی بازیکن به صورت طبیعی دچار عوارض میشود ، جادوگران ان را نشانه نفرین و غضب خود و تاوان سرپیچی از دستوراتشان معرفی می نمایند!

بلایی که بیسوادی سر فوتبالی ها آورده

علم امروز ثابت نموده که یقین و باور چه کارها که نمی تواند بکند. بسیاری از بیماران سرطانی و کسانی که پزشکان از آنها قطع امید نموده و زمان مرگشان را نیز مشخص نموده اند ،تا سال ها پس از آن زنده ماندند. چراکه با قدرت اراده و روحیه و این باور که من میتوانم توانستند بر بیماری هم غلبه نمایند .

حال تصور کنید همین باور اگر منفی و غلط باشد چه به روز انسان می آورد . کسی که زمینه خرافه را در فکر دارد به راحتی از جادوگر می پذیرد که مثلاً اگر به خاطر نشستن جلوی کولر پس از خروج از حمام سرما خورده ، به خاطر غضب اوست نه به خاطر این اصل ساده علمی !

فوتبالی های ما چون سواد درستی ندارند براحتی گول جادوگر و رمال را می خورند و حتی از مربی خارجی و بررسی و تمرین هم کاری ساخته نیست . از سوی دیگر ، خوب میدانند که لیاقت این دستمزدها را ندارند و برای حفظ آن براحتی از نصفش میگذرند و به دلال و رمال می دهند ...

داستان رحمان

رحمان رضایی در تیمی که پس از سال ها انتظار در اختیار گرفته بود ، عالی نتیجه می گرفت . دلالان و جادوگرانی که از کنار مربی قبلی میلیاردها عایدی داشتند، به هر دری زدن تا چوب لای چرخ او بگذارند. هر بار به زمین می آمد دورتادور نیمکت مربیگری اش پر از سنجاق های باز یا قفل شده بود !

از جایی به بعد وقتی بخاطر همکاری کسانی دیگر با رمالان ، تیمش نتیجه نگرفت جادوگران چو انداختند که او دارد تاوان بی اعتنایی به جادوگری را میدهد!

داستان گرمکن مجید کامپیوتر

مجید جلالی از دهه 60 و در سن پایین مربی شد. او همواره و در تمام فصول سال با گرمکن تیمش را کنار زمین راهنمایی می کرد. از یک جایی جادوگران نتایج او را - که بخاطر اعتقادش به فوتبال علمی به مجید کامپیوتر معروف بود - به پوشیدن گرمکن و نتیجه اطاعت از دستورات خود ربط دادند ! و وقتی جلالی پس از قهرمانی در پاس فصل بعد نتیجه نگرفت ,همه چیز به حساب تاوان گذاشته شد!

ماجرای پسر سرمربی مشهور

اما شاید مهمترین مثال در داستان تاوان اتفاقی باشد که برای سرمربی مشهور لیگ رجحان افتاده است. سالها قبل زمانی که او مدافع یک تیم معروف در لیگ ایران بود ، در یک صحنه بازی حساس با سمت چپ سینه توپ را از روی خط دروازه برگرداند. پس از آن مسابقه وقتی به خانه رفت متوجه شد که فرزند خردسالش دچار نوعی بیماری پوستی شده و روی سمت چپ سینه او لکه بزرگی به شکل ماه گرفتگی افتاده است. می توانید بقیه داستان را حدس بزنید ، جادوگران چو انداختند چون او با آن قسمت از بدنش مانع ورود توپ و تحقق خواسته خوبان عالم شد ، تاوانش را فرزند خردسالش داد !این یعنی بازیکنان نباید مقابل خواسته خوبان عالم بایستند ، یعنی کاری که بابتش پول می گیرند را انجام ندهند ...!

منبع: رکنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 694

به "واقعیت های زشت جادوگری در فوتبال ایران ! ، نفوذ خوبان عالم در اتاق فرمان !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واقعیت های زشت جادوگری در فوتبال ایران ! ، نفوذ خوبان عالم در اتاق فرمان !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید