مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس

به گزارش وبلاگ راضانی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس خبر داده و توصیه نموده است که محدودیت هایی در فعالیت های شیلاتی و تردد با شناورها اعمال گردد.

مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از اواخر وقت امروز (30 آبان) تا اواخر وقت شنبه (1 آذر) شمال خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر خواهد بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد.

در ادامه این هشدار توصیه شده است که محدودیت هایی در تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی اعمال گردد.

اعمال محدودیت در فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا از توصیه های دیگر سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از مواج شدن دریای خزر و افزایش ارتفاع موج - بین یک تا دو متر - در این دریا خبر داده است.

بر این اساس از بعد ازظهر امروز (30 آبان) تا روز یکشنبه (2 آذر) این شرایط ادامه دارد. از این رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد.

اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه فراساحل و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا در دریای خزر از جمله توصیه های سازمان هواشناسی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 164

به "مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید