مشکل شارژ اندروید را با 6 روش برطرف کنید

به گزارش وبلاگ راضانی، اگر در شارژ کردن تلفن اندرویدی خود به مشکل خورده اید این گزارش را بخوانید تا با راهکار های آن آشنا شوید.

مشکل شارژ اندروید را با 6 روش برطرف کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از makeuseof، به احتمال زیاد تا به امروز به فرایند شارژ شدن گوشی خود فکر ننموده اید. تنها کاری که همه ما انجام می دهیم این است که کابل را به گوشی وصل می کنیم و آن را رها می کنیم تا به مقدار مورد احتیاج ما شارژ گردد. اما روزی با این موضوع روبرو خواهید شد که گوشی اندرویدی شما برای شارژ شدن به مشکل بخورد.

البته وقتی این اتفاق می افتد لازم نیست فورا به یک مرکز تعمیرات تلفن همراه بروید، زیرا این مشکل می تواند با تعدادی از راه چاره های ساده، اما کاربردی برطرف گردد. در اینجا تعدادی راه چاره به شما معرفی می کنیم که در صورت به مشکل خوردن در زمینه شارژ تلفن اندرویدی خود، می توانید آن ها را امتحان کنید.

راه اندازی مجدد گوشی

قبل از آنچه در گوگل جستجو کنید که چرا گوشی شما شارژ نمی گردد، سعی کنید تلفن خود را یکبار خاموش و دوباره روشن کنید. اغلب اوقات علت شارژ نشدن گوشی شما هنگام اتصال به برق این است که یک مشکل ساده در اتصال وجود دارد. برای برطرف مسائلی که به نظر موقت هستند، راه اندازی مجدد می تواند همواره اولین کاری باشد که باید انجام دهید.

راه اندازی مجدد تلفن، تمام سرویس پس زمینه را از نو شروع می نماید و می تواند مشکل شارژ تلفن همراه شما را حل نماید. راه اندازی مجدد بعلاوه اجزای اصلی عملکرد تلفن شما را تازه سازی می نماید و در صورتی که یکی از آن ها از کار افتاده باشد، آن را دوباره به راه اندازی می نماید. برای انجام سریع راه اندازی مجدد، کافی است دکمه پاور را نگه دارید و روی گزینه Restart ضربه بزنید.

تلفن خود را در حالت ایمن قرار دهید

اگر گوشی شما پس از راه اندازی مجدد باز هم شارژ نمی گردد، سعی کنید گوشی خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید. حالت ایمن یک محیط جعبه شنی است که تلفن شما را به نرم افزار هایی که در ابتدا با آن ارسال شده است محدود می نماید. در واقع برنامه های شخص ثالثی که دانلود نموده اید در حالت ایمن اجرا نمی شوند.

اگر گوشی همراه شما در این حالت شارژ گردد می توانید اطمینان حاصل کنید که مشکل سخت افزاری وجود ندارد و یک سرویس شخص ثالت باعث اختلال در شارژ کردن گوشی شده است. اکنون برنامه هایی را در نظر بگیرید که به تازگی دانلود نموده اید، یکی از آن ها احتمالا عامل مسئله ای هستند که برای شما ایجاد شده است.

از آنجایی که در گوشی های اندرویدی مختلف، نحوه وارد شدن به حالت ایمن فرق دارد، می توانید برای فعال کردن این ویژگی به وب سایت هایی که از دستگاه شما پشتیبانی می نمایند نگاهی بیندازید.

کابل، پریز و آداپتور متفاوتی را امتحان کنید

اگر مشکل شما همچنان باقی است، ممکن است کابل شارژ شما ایراد داشته باشد و به همین دلیل باید مواردی مانند کابل و آداپتور و پریز دیگری را هم امتحان کنید تا از عملکرد آن ها اطمینان حاصل کنید. ساده ترین راه برای آنالیز اینکه آیا کابل مقصر مسائل شماست یا نه این است که تلفن همراه خود را با استفاده از کابل USB به رایانه متصل کنید. اگر در این مرحله گوشی شما به رایانه متصل گردد، پس مشکل شما می تواند از پریز یا از آداپتور باشد.

از نبود اشکال نرم افزاری مطمئن شوید

اگر تلفن شما با وجود اینکه اعلان در حال شارژ را به شما نشان می دهد، اما د رواقع شارژ نمی گردد، یا کابل به آن متصل شده، اما شارژ نمی گردد، ممکن است مشکل نرم افزاری برای شما ایجاد شده باشد. با نصب اپلیکیشنی به نام Ampere می توانید اطمینان حاصل کنید که آیا جریان برقی به گوشی شما وارد می گردد یا خیر.

Ampere یک برنامه ساده است که به شما امکان می دهد در هر لحظه مقدار جریان شارژ یا شارژ گوشی خود را مشاهده کنید. این برنامه بعلاوه دارای چند ویژگی دیگری مثل دمای باتری و مقدار جریان است که ممکن است به کارتان بیاید.

پورت شارژ را تمیز کنید

اگر برنامه Ampere نشان می دهد که شارژی به گوشی شما وارد شده مقصر این مشکل می تواند زباله هایی باشد که درگاه شارژ شما گیر نموده اند. ذرات گرد و غبار می توانند به سرعت در ورودی شارژ جمع شوند و مانع اتصال تلفن شما به منبع برق شوند. پورت شارژ گوشی خود را آنالیز کنید و اگر متوجه تجمع گرد و غبار شدید، آن را تمیز کنید.

احتمال خیس شدن درگاه شارژ

حتی تلفن های مقاوم در برابر آب نیز برای احتیاج به مراقبت در این زمینه دارند. اگر گوشی شما خیس شده است و اکنون برای شما سوال پیش آمده که چرا شارژ نمی گردد به احتمال زیاد مقصر این مشکل همان آب است. اگر چنین رخ داده اصلا نباید گوشی خود را شارژ کنید و به عنوان اولین کار باید از خشک بودن قطعات داخلی گوشی خود مطمئن شوید.

برای این کار می توانید از هوای گرم بهره ببرید و یا گوشی خود را در یک کاسه برنج بریزید. با این حال، باید حداقل یک روز صبر کنید تا گوشی خود را دوباره به شارژ وصل کنید. بعد از 24 ساعت سعی کنید گوشی خود را شارژ کنید و احتمالا مشکل شما برطرف شده است. اگر چنین اتفاقی نیفتاد احتمالا به عنوان روش آخر باید به تعمیر تلفن همراه خود فکر کنید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 754

به "مشکل شارژ اندروید را با 6 روش برطرف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل شارژ اندروید را با 6 روش برطرف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید