مدافع استقلالی: به من گفتند باید در دربی حتما اشتباه کنی!

به گزارش وبلاگ راضانی، مدافع سابق تیم استقلال در مورد دربی تهران خاطره جالب توجهی را بازگو کرد.

مدافع استقلالی: به من گفتند باید در دربی حتما اشتباه کنی!

به گزارش خبرنگاران رضا حسن زاده یکی از مدافعان باتجربه سالهای دور استقلال است که سابقه حضور در دربی های متعددی را در کارنامه دارد. بازیکنی که با آبی پوشان با قهرمان آسیا نیز شد و همیشه یکی از مهره های قابل اعتماد سرمربیان تیمش در شهرآورد تهران بوده است.

حسن زاده درخصوص مسائل مختلف و به ویژه دربی مرکز به صحبت پرداخت، از روزگاری که در پادگان به سر می برده و با گرفتن مرخصی، برای تیمش بازی می نموده است.

دربی را چطور پیش بینی می کنید؟

من خیلی کم دیده ام که دربی در این شرایط قرار بگیرد و هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند. علاوه بر اینکه پیروزی در دربی مهم است، تیمی که بازنده می گردد قهرمانی را از دست می دهد. هرکس برنده این بازی باشد، به قهرمانی نزدیک تر می گردد. از آن طرف اگر تیمی بازنده باشد، علاوه بر اینکه کورس قهرمانی را از دست می دهد، بازی دربی را می بازد. این دو حالت شرایط بازی را عوض می نماید و اینگونه نیست که بی مهابا حمله نمایند و روی ضدحمله و اشتباه حریف گل می زنند. جفت تیم ها از نظر روحی روانی آماده هستند. بازیکنان شاداب در هر دوتیم زیاد دیده ام ولی استقلال در دو بازی اخیر به مراتب شاداب تر بوده و این نشان می دهد بچه ها آمده هستند. حواشی استراماچونی باعث نشد استقلال در امتیاز گیری استپ کند. آنها خیلی با انگیزه تر بازی کردند و بیشتر گل زدند به خاطر همین شرایط تیم خوب است و یک میزان باهوش بازی کردند. استقلال می تواند سه امتیاز را بگیرد و برای قهرمانی کوشش کند.

به زمان خودتان اشاره کنیم شما در یکی از بازی ها روز خوبی مقابل مهدوی کیا نداشتید.

مهدوی کیا که کلا ما را جا گذاشت و گل زد. در آن بازی ده نفره شدیم و محمد خرمگاه اخراج شد و اگر اخراج نمی شد این اتفاق نمی افتاد. بازی استقلال و پرسپولیس خاص است و حتی در حوزه خلیج فارس بیننده دارد. اگر قهرمانی را کنار بگذارید، بازنده این بازی تا شش ماه تحت تاثیر قرار می گیرد. چیزی که تیم استقلال اول نیاز دارد، بردن پرسپولیس است و بعد فکر کردن به قهرمانی که از آن طرف هم از نظر روحی روانی محکم تر می گردد. از یک هفته قبل دربی فکر ها درگیر می گردد و استرس خاص خودش را دارد و همه توقع دارند به نحو احسن در زمین بازی کنی و نتیجه خوبی بگیری. همین مساله باعث می گردد شرایط بازی فرق کند. به همین علت کادرفنی به مراتب مسئولیت سنگین تری دارد و باید کاری کند استرس کم بگردد که بچه ها ریلکس تر بازی نمایند.

یک دربی هم ناصر خان حجازی دفاع کم گذاشته بود و شما اذیت شدید.

آن بازی صفر صفر شدیم چون ناصرخان بیشتر دوست داشت حالت تهاجمی در آن بازی داشته باشد. در یک برهه ای بجای اینکه هافبک دفاعی بگذارد، هافبک تهاجمی می گذاشت و به همین دلیل ما واقعا در آن بازی اذیت شدیم. خدا رحمتشان کند بالاخره سلایق چیدمان و نوع تفکر فرق می نماید. بررسی کردن خیلی مهم است و وقتی امکانات سخت افزاری اش را داشته باشی خیلی خوب است. به هرحال نقاط ضعف و قوت حریف بررسی می گردد.

یک دربی هم پادگان بودید و با زحمت به دربی رسیدید.

من سرباز بودم و قائم مقام پادگان ما پرسپولیسی هزار آتیشه بود. مرد بسیار دوست داشتنی بود ولی خیلی پرسپولیس بود. روزی که بازی داشتیم، او به من گفت باید به پادگان بیایی. من این را به منصور خان گفتم و ایشان گفت باید خودت یک کاری بکنی. من نیز در جواب گفتم اگر به پادگان نروم اضافه خدمت می خورم. قائم مقام پادگان گفت به یک شرط می گذارم برای بازی بروی که دو سه تا سوتی بدهی. من هم گفتم چشم ولی بازی را دو بر یک بردیم. من هم فردای بازی 6 صبح به پادگان رفتم تا آن هایی که کری می خواندند حسابشان را برسم و واقعا همینطور نیز شد. همه می آمدند سرشان را پایین می انداختند و می رفتند. به هر حال هر کسی سلیقه ای دارد و این منجر به کری و جذابیت بازی می گردد. کری باید حد و میزان داشته باشد تا سبب بی احترامی نگردد، استقلال و پرسپولیس مکمل هم هستند و هر کدام نباشند آن یکی تیم موجودیت ندارد. شاید سپاهان و گل گهر هم رقبای خوبی باشند ولی هیچ کدام به میزان پرسپولیس برای استقلال جذابیت ندارند.

صحبت پایانی؟

امیدوارم استقلال دربی را ببرد تا ما با رفیقای پرسپولیسی کری بخوانیم و همینکه یک پله به قهرمانی نزدیک تر بشویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1065

به "مدافع استقلالی: به من گفتند باید در دربی حتما اشتباه کنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدافع استقلالی: به من گفتند باید در دربی حتما اشتباه کنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید