عکس، ایران در این صحنه برابر آمریکا باخت ، رفتار عجیب ملی پوشان قبل از مصاف تاریخی

به گزارش وبلاگ راضانی، طبیعتا شکست مقابل آمریکا در بازی آخر دور گروهی جام جهانی که منجر به حذف تیم ملی ایران از این دوره از رقابت ها شد، از جهات مختلف جای بحث دارد.

عکس، ایران در این صحنه برابر آمریکا باخت ، رفتار عجیب ملی پوشان قبل از مصاف تاریخی

اگر قرار است بالاخره یک جا این شکست ها به خاتمه برسد و قطار فوتبال ایران هم روی ریل بیفتد، احتیاج است که در خصوص کم و کاستی ها صحبت کنیم. در غیر این صورت، پنهان کردن خاک زیر فرش، چیزی را عوض نمی کند. حتما آن باخت از نظر فنی دلایل خاص خودش را داشته و منتقدان هم به فراخور خود در حال آنالیز داستان هستند، اما به نظر می رسد یک نکته دیگر هم در داستان دخیل بوده است؛ آن هم تخلیه روانی و انگیزشی ملی پوشان بعد از پیروزی در برابر ولز. در حقیقت آنالیز رفتار بازیکنان و مربیان بعد از کسب آن پیروزی، نشان می دهد انگار آنها با همین 3امتیاز قانع کردن شده بودند و دیگر به فکر آینده نبودند. این ماجرا، در بازی با آمریکا از همان ثانیه اول و حتی زمان ثبت عکس تیمی هم توی چشم می زد.

بی گمان پیروزی بر ولز مهم بود، آن هم مخصوصا بعد از آن باخت سنگین در برابر انگلستان. با این حال شدت و حدت آن خوشحالی تناسبی با نتیجه ای که به دست آمده بود، نداشت. در حقیقت تیم ملی ایران تنها پیروز به شکست تیمی شده بود که 64سال از حضورش در جام جهانی می گذشت؛ تیمی که جزو ضعیف ترین حاضران در جام بیست ودوم به شمار می آمد. با این حال بازیکنان تیم ملی ایران از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند. دست کم در مرحله گروهی به یاد نمی آوریم که بازیکنان تیمی بعد از کسب یک پیروزی، سرمربی خود را روی هوا بیندازند یا آن همه قاب شادی ثبت نمایند. شما بعد از پیروزی عربستان بر آرژانتین و ژاپن بر آلمان و اسپانیا چنین چیزهایی ندیدید. مجموع اینها حسی در بازیکنان به وجود آورد که انگار کار تمام شده و ماموریت به انجام رسیده است. شاید بدون چنین تصوری، تیم ملی می توانست با شرایط روحی و انگیزشی کاملا متفاوت در بازی سوم حاضر گردد و نتیجه دیگری بگیرد، اما اتفاقات پس از بازی با ولز به بازیکنان القا کرد که دیگر کاری برای انجام دادن باقی نمانده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 12 آذر 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1002

به "عکس، ایران در این صحنه برابر آمریکا باخت ، رفتار عجیب ملی پوشان قبل از مصاف تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، ایران در این صحنه برابر آمریکا باخت ، رفتار عجیب ملی پوشان قبل از مصاف تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید