عجایب هفتگانه دنیا کدامند؟

به گزارش وبلاگ راضانی، در عصر معاصر گویا همه چیز تغییر نموده است حتی فهرست جالب عجایب هفتگانه دنیا در سال 2007 طی یک رای گیری جدید توسط مردم دنیا انتخاب شد.

عجایب هفتگانه دنیا کدامند؟

تا کنون فهرست های مختلفی از عجایب هفت گانه دنیا منتشر شده است که بعضی از این بناها امروزه دیگر اثری از آن ها دیده نمی شود و به تاریخ پیوسته اند. اما در سال 2007 یک رأی گیری از 100 میلیون نفر از مردم دنیا صورت گرفت تا فهرست جدیدی از عجایب هفتگانه ای که امروزه وجود دارند به دست آید. حالا اگر شما نیز مشتاق به پی بردن نتیجه این رأی گیری هستید با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا عجایب هفتگانه جدید دنیا از دید مردم را به شما معرفی کنیم.

1. دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین که یکی از مشهورترین بناهای کره زمین است که در بین قرن 5 ق.م تا شانزدهم توسط امپراتوری چین برای جلوگیری از حمله مغول ها به این کشور ساخته شده است. این دیوار که عنوان بزرگ ترین ساخته دست بشر را به نام خود ثبت نموده چیزی در حدود 4000 مایل طول دارد و هرساله میلیون ها جهانگرد از سراسر دنیا در روی این دیوار قدم می زنند.

2. مجسمه مسیح در ریو، برزیل

  • معرفی سواحل زیبای برزیل
  • با جاذبه های جهانگردی ریو آشنا شوید

مجسمه مسیح در ریو برزیل که به گفته محلی ها حافظ این کشور است در سال 1931 در بالاترین نقطه کوه کورکووادو ساخته شده است. این مجسمه زیبا در حدود 39 متر ارتفاع دار و به مهم ترین نماد شهر ریو و کل برزیل تبدیل شده است. این مجسمه جز 5 تندیس بزرگ دنیا است که سالیانه بیش از 2 میلیون نفر را برای بازدید آن به برزیل می کشاند. در سال 2008 یک رعد و برق وحشتناک به دست مجسمه برخورد کرد که به علت سنگی بودن جنس مجسمه نتوانست آسیب خاصی به آن وارد کند.

3. ماچو پیچو ؛ پرو

ماچو پیچو یک بنای تاریخی در پرو است که احتمال می رود به عنوان یک ساختمان نظامی در دوران امپراتوری پاچاکوتی ساخته شده باشد. لقب این بنا شهر گمشده اینکاهاست که در ارتفاع 2430 متری در قرن 15 با وسعتی حدود 32 هزار هکتار ساخته شده است. معماری این بنا به سبک کلاسیک و دیواره های خشت چین است. البته در ساخت بناهای این منطقه از سنگ های بزرگی نیز استفاده می شده که وزن بعضی از آن ها به بیش از 5 تن می رسد و همین امر تعجب باستان شناسان مبنی بر چگونگی حمل و نقل این سنگ های غول پیکر به این منطقه را برانگیخته است.

4. چیچن ایتزا؛ مکزیک

چیچن ایتزا که بیشتر شمایل یک حرم را دارد که آن را به تمدن معروف مایاها نسبت می دهند که به گفته باستان شناسان احتمالاً حدود1000 سال قدمت دارد و به عنوان پایتخت گروهی از مایاها مورد استفاده قرار می گرفته است. این منطقه پربازدیدترین مکان جهانگردی در مکزیک است که سالیانه حدود 1.5 میلیون نفر جهانگرد از آن دیدن می نمایند.

5. کلوسئوم رم؛ ایتالیا

  • راهنمای سفر به ایتالیا

این بنا متعلق به 80 سال بعد از میلاد مسیح است که در مرکز شهر رم در ایتالیا ساخته شده است. ارتفاع این بنا حدود 48 متر است و شکل کلی آن به صورت یک بیضی در قطرهای 156، 188 ساخته شده است. درگلوسئو مراسم اعدام خیانت کاران و جنگ های گلادیاتوری به صورت روزانه برگزار می شده و حدود 50 هزار نفر تماشاگر ظرفیت ورود به هم زمان به این مجموعه را داشته اند. کلوسئوم یکی از مهم ترین مکان های است که جهانگردان به خاطر آن وارد ایتالیا می شوند.

6. تاج محل؛ هندوستان

بیشتر مردم دنیا هندوستان را به فیلم های معروفش و همین تاج محل می شناسند. این بنا به تازگی جز فهرست عجایب هفتگانه دنیا وارد شده است. تاج محل در نزدیکی شهر آگره هند واقع شده است و شاه دنیا دستور ساخت این بنا را به خاطر یادبود همسرش داده که با تلفیقی از معماری ایرانی- اسلامی و هندی به یاری 1000 استاد ماهر به سر معماری احمد لاهوری ساخته شده.

7. پترا؛ اردن

پترا شهری باستانی ، تراشیده شده در دل کوه است که به گفته باستان شناسان متعلق به حکومت نبطی ها بوده است. این شهر عجیب و غریب که در جنوب اردن واقع شده است که گفته می شود به سال 312 قبل از میلاد باز می شود. نکته جالب اینجاست که یونسکو از شهر پترا به عنوان با ارزش ترین میراث فرهنگی انسان یاد نموده است.

گروه جهانگردی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 218

به "عجایب هفتگانه دنیا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب هفتگانه دنیا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید