سیل سارقان مصالح در راه رودخانه طالقان ، سودجویان به منابع ملی رحم نمی نمایند

به گزارش وبلاگ راضانی، سنگ رایگان رودخانه ای سارقان مصالح را به طالقان کشانده است.

سیل سارقان مصالح در راه رودخانه طالقان ، سودجویان به منابع ملی رحم نمی نمایند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، همواره تصرف جنگل ها، کوه، اراضی ملی و... به عنوان یکی از مسائل کشور خصوصا در قسمت های شمال آن عنوان شده است. همچنین این موضوع همواره به عنوان یک مسئله جدی در دستگاه قضا، سازمان حفاظت محیط زیست، اداره منابع طبیعی و... مطرح بوده اما چند وقتی است که مقابله با آن شکل جدی تری به خود گرفته است.

چندی پیش نیز ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که از جلوه تازه تری از دست اندازی ها به منابع ملی خبر می داد. این ویدئو تصاویری از دزدیده شدن سنگ های رودخانه شاهرود طالقان، استان البرز را به نمایش گذاشت که در نوع خود شیوه بدیعی است.

اما منفعت این شیوه بدیع به جیب چه کسانی سرازیر می گردد؟

مسعود غیاثی، مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای البرز در پاسخ به این پرسش گفت: افرادی هستند که به رودخانه طالقان می آیند و سنگ های تخته ای آن را برای مصارف ساخت وساز با خود می برند. علیه این افراد اقامه دعوا نموده ایم و پیگیری های قضایی در حال اجرا است. جمع آوری سنگ های رودخانه ای اگر با کارشناسی انجام گردد برای رودخانه مفید است و باعث لایروبی آن می گردد، افراد یادشده می توانند برای این کار از سازمان صمت مجوز دریافت نمایند تا ما محل مناسبی را برای جمع آوری سنگ های رودخانه معین کنیم. با این کار هم رودخانه لایروبی و هم جمع آوری سنگ ها در بستر قانون انجام می گردد.

اما به گفته غیاثی پیگیری های قضایی به کام سارقان سنگ خوش نیامده و چند باری به نشانه اعتراض به دستگاه های اجرایی از جمله فرمانداری مراجعه نموده اند آن ها ادعا می نمایند که محل روزی شان همین سنگ های رودخانه ای است. گویی که محل کسب کم درآمدی را هم انتخاب نموده اند!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 26

به "سیل سارقان مصالح در راه رودخانه طالقان ، سودجویان به منابع ملی رحم نمی نمایند" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیل سارقان مصالح در راه رودخانه طالقان ، سودجویان به منابع ملی رحم نمی نمایند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل سارقان مصالح در راه رودخانه طالقان ، سودجویان به منابع ملی رحم نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید