سایت AFC: سال جاری بالاخره سال پرسپولیس خواهد بود؟، استقلال مدعی گروه مرگ، تراکتور آماده شگفتی

به گزارش وبلاگ راضانی، سایت کنفدراسیون فوتبال به آنالیز تیم ها و گروه های لیگ قهرمانان آسیا پرداخت.

سایت AFC: سال جاری بالاخره سال پرسپولیس خواهد بود؟، استقلال مدعی گروه مرگ، تراکتور آماده شگفتی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت AFC، فصل 2021 رقابت های لیگ قهرمانان آسیا قرعه کشی شد و تیم های حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند.

گروه A

الهلال عربستان

شباب الاهلی امارات

استقلال تاجیکستان

الغرافه (قطر) یا آلمالیق (ازبکستان) (برنده پلی آف)

مدعی چه تیمی است؟

الهلال نه تنها یکی از عظیم ترین باشگاه های آسیا بلکه یکی از پیروز ترین تیم های قاره است که آخرین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در سال 2019 جشن گرفته است.

بسیاری از آن بازیکنان پیروز از جمله بافتیمبی گومیس، سالم الدوساری و آندره کاریلو در این باشگاه باقی مانده اند و مشتاقانه آماده یک فصل قدرتمند در آسیا هستند.

مسابقه کلیدی

الهلال مدعی اصلی برای صعود از گروه است اما باید دید تیم دوم چه تیمی خواهد بود. کارلوس ادواردو، ستاره سابق الهلال اکنون در شباب الاهلی است و می تواند منتظر ملاقات مجدد با باشگاه پیشین خود باشد.

در صورت فزونی تیم ازبکستانی مقابل الغرافه قطر در مرحله پلی آف ، ممکن است داربی نادر آسیای میانه بین استقلال و آلمالیق برگزار گردد.

گروه B

شارجه امارات

تراکتور ایران

پاختاکور ازبکستان

ال وهدا (عربستان) یا نیروی هوایی (عراق) (برنده پلی آف)

مدعی چه تیمی است؟

گروه B خیلی آسان نیست، اما با توجه به استانداردهای بالای لیگ قهرمانان آسیا ،تیم مدعی شاخص در این گروه وجود ندارد.

تراکتور هرگز فراتر از مرحله یک شانزدهم نهایی نبوده است ، تنها حضور شارجه در مرحله یک چهارم نهایی 17 سال پیش بود و در حالی که پاختاکور در سال 2020 به جمع 8 تیم پایانی رسیده بود تا بعد از سال ها حضور در جمع هشت تیم را تجربه کند.

باید دید چه تیمی در این گروه فرصت طلب خواهد بود و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می گردد.

سوال عظیم: آیا سه بازیکن باتجربه تراکتور می توانند یک پیروزی عظیم را رقم بزنند؟

اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، احسان حاج صفی. این نام ها از دهه گذشته ستاره های تیم ملی ایران بودند و هر سه مشتاق هستند تراکتور را در آسیا پیروز نمایند.

با 257 بازی ملی بین آن ها، اعتبار و صندلی این سه نفر جای سوال نیست و حضور آن ها تراکتور را به یکی از تیم های جالب توجه در قرعه کشی غرب در سال 2021 تبدیل خواهد نمود.

گروه C

الدحیل قطر

الاهلی عربستان

استقلال ایران

الشرطه عراق

مدعی چه تیمی است؟

استقلال قهرمان سال های پیش آسیا است که در طول 13 سال برای یازدهمین بار در این رقابت ها حضور دارد، اما الاهلی شاید بتواند به رکورد بهتر اخیر خود افتخار کند که در 9 فصل گذشته 7 بار به مرحله حذفی رسیده است.

الدحیل قهرمان قطر است و حالا خودش را مدعی آسیا می بیند. الشرطه نیز حالا دومین حضور خود را در آسیا بعد از سال قبل تجربه می نماید.

سوال عظیم: باز هم رقابت نزدیک در گروه؟

این تیم ها قبلا نیز در لیگ قهرمانان برابر هم قرار گرفتند و همواره اختلاف ناچیز باعث فزونی و صعود تیم دیگری به مرحله بعد شده است و باید دید در این دوره نیز بار دیگر شاهد یک رقابت نزدیک و نفس گیر بین تیم ها هستیم یا خیر. در هر قرعه کشی یک گروه، گروه مرگ می گردد این گروه نیز با بازی های حساسی که دارد گروه مرگ است. جدال دو مهاجم قدرتمند یعنی عمر السومه در الاهلی و المعز علی در الدحیل نیز جالب توجه خواهد بود.

گروه D

السد قطر

النصر عربستان

ال وحدات اردن

فولاد ایران یا العین امارات (برنده پلی آف)

گروه E

پرسپولیس ایران

الریان قطر

گوا هند

الوحده امارات یا الزورا عراق (برنده پلی آف)

مدعی چه تیمی است؟

تردید کمی در این مورد وجود دارد، پرسپولیس تیم قدرت گروه E است. نایب قهرمان 2018 و 2020، قهرمان چهار عنوان پیاپی لیگ ایران پرو هر فصل به پیروزیت بیش تر در آسیا نزدیک تر می گردد.

بعد از این تیم الریان از سال 2005 تا به امروز 9 بار در مرحله گروهی ظاهر شده است، بدون این که هرگز بیش تر از این پیش برود، در حالی که گوا اولین تیم هندی است که به این مرحله از رقابت ها رسیده است.

سوال عظیم: آیا 2021 بالاخره سال پرسپولیس خواهد بود؟

بیش از 15 دقیقه بعد از باخت پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 به اولسان هیوندای، یحیی گل محمدی، سرمربی تیم در خصوص کوشش برای قهرمانی 2021 صحبت می کرد. این تیم از ناکامی در فصل قبل در ملاقات نهایی ناامید است ولی با کسب نتایج درخشان می تواند مدعی قهرمانی در سال 2021 باشد.

رقابت عظیم: ملاقات پرسپولیس و الریان ملاقات جذابی خواهد بود و حضور تیم هندی با میلیون ها طرفدار نیز جذابیت های این گروه را زیاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 320

به "سایت AFC: سال جاری بالاخره سال پرسپولیس خواهد بود؟، استقلال مدعی گروه مرگ، تراکتور آماده شگفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت AFC: سال جاری بالاخره سال پرسپولیس خواهد بود؟، استقلال مدعی گروه مرگ، تراکتور آماده شگفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید