رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ راضانی، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر گشته، رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می گردد.

رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می گردد

داریوش فرمانی اظهار کرد: سال جاری در ایام نوروز 4 نوروزگاه در پایگاه های دنیای و ملی سطح استان کرمانشاه از جمله سایت دنیای بیستون، طاق بستان، معبد آناهیتای کنگاور و پایگاه محور ساسانی برگزار می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: سال جاری برای اولین بار یک رویداد بزرگ جشنواره نوروزی در سایت دنیای بیستون برگزار می گردد که در نوع خود کم نظیر است.

او با اعلام اینکه این جشنواره از ابتدای نوروز تا 14 فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: در این جشنواره علاوه بر برگزاری مراسم نوروزی، معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان و معرفی صنایع دستی استان در یک فضای سرپوشیده نمایشگاهی به مساحت 1600 متر انجام می گردد.

فرمانی اضافه کرد: در این جشنواره برای همه سنین کودک تا بزرگسال فضا و برنامه مناسب دیده شده است تا خانواده ها ساعات مفرحی را بگذرانند.

او ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، برگزاری جشن بزرگ رمضان بخشی از این رویداد فرهنگی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه به عنوان دنیا شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده است، میزبانی غذا نیز به عنوان بخشی از این رویداد بزرگ دیده شده است.

او اضافه کرد: برگزاری جشنواره صخره نوردی، پرواز با بالن و...از دیگر برنامه های جانبی نوروزگاه بزرگ بیستون خواهد بود.

فرمانی در انتها توضیح داد: با توجه به فراهم شدن همه شرایط و امکانات در این جشنواره، امکان معرفی شهرستان ها در غالب برنامه های شبانه فراهم است که در صورت همراهی مسئولان، هر شهرستان می تواند یک شب اجرای برنامه داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: mohsen-razani.ir شناسه مطلب: 1048

به "رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد بزرگ جشنواره نوروز در سایت جهانی بیستون برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید